Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

סקירת נדל"ן: גבעת שמואל ממשיכה להיות אימפריית נדל"ן סרוגה בלב המרכז

צילום: הילה סובול

גבעת שמואל הפכה בעשור האחרון לאחת הערים המבוקשות והיקרות באזור המרכז ומחירי הדיור בעיר צפויים להישאר גבוהים. קשה לדעת, אך אולי עם כניסת רפורמות דיור חדשות ולצד הגברת הבנייה, יחול שינוי. בכל מקרה, מי שקנה דירה לפני עשור עשה את עסקת חייו, וכדאי בשבילו שלא ימהר למכור.

צילום: הילה סובול

בעשור האחרון הפכה גבעת שמואל לפנינת הנדל"ן של גוש דן. מעיר ישנונית למדי לפני 15 שנים, הפכה גבעת שמואל בעשור האחרון לאחת הערים היקרות והמבוקשות ביותר בגוש דן. כך, עם איכות חיים גבוהה, חינוך מצוין ומיקום נוח ונגיש, הכפילה הגבעה את מחירי הדירות שנבנו בה בעשור האחרון, וללא ספק, מי שקנה בעיר דירה לפני עשר שנים ויותר, עשה את עסקת חייו והרוויח בגדול.

האוכלוסייה הדתית בעיר גדולה למדי ומתפרסת על כל השכונות ברחבי העיר, וגם אם מאד תתאמצו, לא תמצאו שכונה ללא הסרוגים. בעיר ישנם קהלים מגוונים הכוללים זוגות צעירים לצד משפחות ותיקות, ואף ביצת רווקים תוססת במיוחד. בעקבות הדומיננטיות של הציבור הדתי בעיר, אפילו ראש העיר, יוסי ברודני, שנבחר לפני כשנתיים לכהונה שנייה בתפקיד, משתייך למגזר הדתי ולקהילת הסרוגים. כמו כן, יש בעיר מעל ל-100 בתי כנסת שפרוסים ברחבי העיר, ובהם מתפללים במגוון נוסחים: אשכנז, ספרד ועדות המזרח.

בשנים הקרובות צפויה העיר להתרחב בעוד כ-4,000 יחידות דיור, מהן כ-2,000 יחידות דיור בדרום העיר וכ-1,800 יחידות דיור נוספות שייבנו במזרח העיר סמוך לכביש מכבית (471), ויכללו כ-20 בניינים בני 21-10. לצדם, יוקמו שטחים ציבוריים ומבני ציבור חדשים. תכנית זו, מביאה עמה תפנית חדשה ומשמעותית לפיתוח העיר, לשיפור איכות החיים בה, ולהגדלת מספר התושבים בעיר בשנים הקרובות.

עם זאת, מלבד הפרויקטים העתידיים שייבנו בעיר, נכון להיום, הבנייה בה, שהחלה במלוא המרץ לפני כעשור, החלה להתמעט בתקופה האחרונה, וכיום פחות רואים את תמונות של מנופים ועבודות בנייה, אלא במספר אתרים מצומצמים בלבד, ביניהם בשכונת רמת אילן (חברת "רסקו") הבית ברחוב יוני נתניהו (חברת "עיוש רפאל"), ועוד. אך כאמור, בעתיד הנראה לעין היא צפויה להתחדש במלוא המרץ.

כעיר מבוקשת למדי, למרות שהיצע הדירות בגבעת שמואל גדל בשנים האחרונות באופן ניכר, מחירי הדירות בה עלו עם השנים והם אינם צפויים לרדת בזמן הקרוב. כך, הדירות החדשות שנבנו בגבעת שמואל בשנים האחרונות, כמו גם דירות מיד שנייה באזורים החדשים, נמכרות במחיר גבוה הרבה יותר מאשר הערים שבסביבתה, והופכים את הגבעה, בדגש על האזורים החדשים שבה, ליקרים במיוחד, וכאלו שמופנים בעיקר לבני המעמד הבינוני – גבוה. עם זאת, ייתכן שתוכלו למצוא דירה יפה ובמחיר טוב גם באזור הישן, אך גם שם המחירים גבוהים יחסית לערים אחרות בסביבה.

מבחינת מחירים, ההיצע של דירות שלושה חדרים חדשות בגבעת שמואל נמוך ביותר, ורוב הדירות החדשות הנן בנות ארבעה חדרים ומעלה, ועל כן יהיה קשה יותר למצוא דירות בנות שלושה חדרים במחיר מציאה. כך, המחיר הממוצע שבו נמכרות דירות שלושה חדרים עומד על כ-1,500,000 ₪. דירות ארבעה חדרים תוכלו למצוא החל ממחיר של 1,800,000 ₪, ודירות חמישה חדרים ומעלה, וכן דירות יוקרה, תוכלו למצוא במחיר של 2,150,000 ₪ ואף יותר.

כיאה לעיר מתחדשת, רוב הדירות מיד שנייה שעומדות למכירה בעיר נמצאות במצב מצוין, ועל כן רובן עומדות למכירה במחירים גבוהים יחסית, שקרובים מאד למחיר של דירה חדשה. דבר זה, משתנה מדירה לדירה, ותלוי אם הדירה שמיועדת למכירה נמצאת באזור החדש או הישן, וכמובן באיכות שלה. למרות זאת, דירות שלושה חדרים מיד שניה תוכלו למצוא סביב 1,400,000 ₪, דירות ארבעה חדרים מיד שניה צפויות לעלות החל מ-1,750,000 ₪, ודירות חמישה חדרים באזור החדש גם יעלו קרוב ל-2,000,000 ₪.

נראה כי למרות ההתפתחות של גבעת שמואל בשנים האחרונות, מחירי הדיור בעיר צפויים להישאר גבוהים גם בעתיד הקרוב, והעיר צפויה להמשיך להיות "פנינת הנדל"ן" של גוש דן ולהיות מיועדת בעיקר לבני המעמד הבינוני-גבוה. קשה לדעת, אך אולי בעתיד, כאשר רפורמות הדיור החדשות יכנסו לתוקף (ואולי גם יתווספו נוספות) במספר ערים באזור המרכז (מסביב לגבעת שמואל), זאת לצד הרחבת העיר והגברת הבנייה החדשה, ירדו מעט מחירי הדירות בעיר. בכל מקרה, נראה כי מי שקנה דירה לפני מספר שנים עשה את עסקת חייו, וכדאי בשבילו שלא ימהר למכור.

Exit mobile version