Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

עיצוב תקרת גבס – שינוי פניו של החדר

צילום:עמיעד טאוב

עיצוב החלל הפנימי בבית או בבית העסק הוא אחד החלקים היותר מהנים בתהליך הבנייה או השיפוצים. נישות לטלוויזיה או לאקווריומים או שינוי החלוקה של חלל הבית, כל אלה ניתנים לביצוע רק בזכות אחד החומרים המעניינים הקיימים בטבע – הגבס. עיצוב תקרות גבס יכול לשנות מהקצה אל הקצה את מראה החדר ואת האווירה שהוא משדר.

כל אדם והפנטזיה שלו

השימוש בחומר הכל כך ידידותי והכל כך קל לעיבוד פתח בפני כל בעלי הדירות והמבנים עולם שלם של אפשרויות שלא היה מוכר לפני כן. מטבע הדברים יש לכל אדם פנטזיה באשר למראה הבית החביב עליו. בעבר האפשרות היתה לחיות עם מה שיש או לעבור לבית החלומות. תקרת גבס בעלת המראה הרצוי יחד עם קירות גבס מעוצבים ומזנונים, אפשרו הגשמת חלום, ולו באופן חלקי.

חלק מהאנשים מעוניינים בחלל פתוח גדול, הכולל בתוכו גם את המטבח ופינת האוכל וגם את הסלון. חלק אחר מעוניין בבית מעוצב בצורת ארמון אירופי וחלק אחר יותר פרקטי ומעוניין בעיצוב איכותי ויעיל של המטבח. את כל אלה ועוד ניתן להשיג בעזרת עיצוב תקרות גבס, קירות ועוד.

צילום: עמיעד טאוב

עיצוב תקרות גבס השפעה על האווירה בחדר

כאמור, לכל אחד ישנו חלום כזה או אחר בכל הנוגע למראה הרצוי של הבית או של האווירה שתשרור שם. תקרת גבס המעוצבת כהלכה יכולה להביא בדיוק לתוצאה הרצויה

הנמכת תקרה: בבתים שבהם התקרה גבוהה או בקומות העליונות של בניינים, תקרה נמוכה תורמת הן לאווירת האינטימיות במקום והן לחיסכון ניכר באנרגיה, בחורף ובקיץ. אווירת האינטימיות מושגת על ידי צמצום החלל הפנימי, צבעים ייחודיים ועוד. בקומות העליונות של בתים אוגרת התקרה חום רב, מה שמקשה על פעולת מזגנים או הופך אותם לבלתי חסכוניים. הנמכת גובה החלל משרתת נאמנה את מטרת החסכון. למזגן יש פחות חלל לקרר ואילו הגבס, בהיותו מוליך חום גרוה, לא מקרין את החום שבחוץ פנימה, מה שמקל על פעולת המזגנים ויוצר חיסכון בפועל.

משחקים של אור וצל: יש כאלה שאינם אוהבים אור ישיר. עיצוב תקרות גבס עוזר לאנשים כאלה להאיר את החדר בכל צורה שיחפצו. עיצוב נכון יכול ליצור תאורה עקיפה המתבצעת בעזרת משחקים של אור וצל. ניתן להתקין בתוך מגרעות מיוחדות נורות איכותיות.

קרניז גבס עיצוב ויופי בכפיפה אחת

הקרניז הוא אלמנט המופיע בחלקו העליון של מבנה. יש מבנים שבהם השימוש שלו הוא עיצובי בלבד ואין לו כל תפקיד אחר. יש מבנים שבהם הכרכוב, מעבר לאיכות העיצוב שלו וליופי ולהדר שהוא משקף, משמש גם להרחקת מי הגשמים מקירות המבנה ומניעת החדירה שלהם לתוכו.

עיצוב בעזרת יציקות גבס

מאז שנפתחה האפשרות לעצב חללים פנימיים בבתים או במבני ציבור בעזרת החומר המעניין והנפלא הזה. גילו הן העלי בתים, דירות ומבני ציבור והן אדריכלים רבים את האפשרויות הגלומות בו לצורך עיצוב חללים שונים. עיצוב החלל כולל במקרים רבים חלוקה מחדש שלו לחדרים או למחיצות נפרדות, כנהוג למשל במוקדי שירות או המשרדים עתירי כוח אדם.

במקרים אחרים כולל עיצוב החלל הפנימי הנמכת תקרות, בניית תקרות מעוצבות ובניית קירות מעוצבים. קרניזים מהווים במקרים רבים חלק חשוב בעצוב חלל הפנים, חלק המסייע ביצירת אווירה מתאימה של הוד והדר לחלל.

לעיתים מזומנות מעוניינים בעלי בתים לעצב את הבית שלהם בהתאם לחלום ישן או פנטזיה באשר למראה של הבית. כיון שכל כך קל לעצב גבס והוא עצמו בעל משקל קל יחסית, ניתן לבצע בו דברים שהם לכאורה בלתי אפשריים. אחד מאלה הוא למשל בניית עמודים והפיכת חדר המגורים לאולם נשפים אירופי מלכותי. בראש כל עמוד כזה ניתן לעצב קרניז גבס איכותי שמשווה אווירה חלומית.

קרניז גבס במטבח ובחדרים אחרים

גם המטבח, שעד לפני כמה עשורים עוד נחשב חדר שהחלק הפונקציונאלי שלו חשוב יותר מהמראה או העיצוב, הפך לחלל מעוצב. העלייה ברמת החיים ובאיכותם הפכה את השהות במטבח לתחביב עבור אנשים רבים, ואומנות האירוח כבר מזמן איננה מתמצית בכוס קפה וצלחת עוגיות "ביתיות". כיום כל מה שפחות מארוחה נחשב לסתם ביקור חטוף.

חלק מעיצוב המטבח כולל גם הוא תקרה מעוצבת כמו גם קירות וארונות מעוצבים. גם כאן ניתן למצוא קרניז גבס כחלק בלתי נפרד מהעיצוב ומהמראה הכללי של המטבח.

מקורות נוספים למציאת בעלי מקצוע וקבלן גבס – דירה פלוס בעלי מקצוע

Exit mobile version