Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

אביב בבאר שפע – המלצת ספרים

ספר זה כמו חיבוק חמים לילד, בעיני יפעת עייאש, והפעם היא ממליצה על  ארבע ספרים שאתם פשוט חייבים שיהיו לכם בבית שיעזרו לכם ליצור זמן איכות אבל גם למנוע איחור בהתפתחות השפה והדיבור של ילדכם.

ספר בעיני זה אקט אינטימי ומקרב. לפעמים קריאת ספר לילד זה כמו חיבוק חמים.
שוק הספרים מונה היום אלפי ספרי ילדים חלקם טובים יותר, חלקם טובים "הרבה פחות", כולם אמורים באיזה שהוא אופן לעניין את הילד ואולי גם אותנו ההורים ולהעניק, מלבד זמן איכות גם אוצר מילים מגוון.

הפעם בחרתי בסדרת ספרים שלפי דעתי עושה בדיוק את את המטרה הזאת, מלבד לחנך ולגרום להנאה לילד ולהורה היא תעזור להגדיל את אוצר המילים של הילד. וכדי שזה יקרה אתם תהיו חייבים ל"דבר את הסיפור".

אני מאמינה כי הסדרה הזאת היא המתנה הכי מדהימה שאפשר להעניק לנו ולילדנו. יש בה הכל; צבעוניות , מתח, דרמה, הומור, פתרון בעיות, סיטואציות מחיי הילד ומחיי היום יום, חיות אנשים משפחות חברים.

כשלמעשה כל הדרמה וכל העושר והאושר נמצא בארבע ספרים ענקיים אשר זכו
אפילו בפרס מיוחד לספרות ילדים.

לספרים קוראים "באר שפע" או בשמם המפורט קיץ/חורף/סתיו/אביב בבאר שפע.
את שם המחברת העתקתי אות אות כדי לא לטעות ולהעניק לה את הכבוד הראוי רוטראוט סוזאנה ברנר.
בכנות אין לי מושג אילו עוד ספרים כתבה או ליתר דיוק איירה. (מוזמנים לגלות לי). אבל הספר המדהים הזה, או ליתר דיור ארבעת ספריה, נמצאים אצלי בסלון ומסופרים על ידי כמעט כל יום.
הספר מספר את סיפורו המופלא של יום בחיי עיר קטנה על רחובותיה , בתיה , האנשים שבה ועל אינסוף דברים ועניינים עם התייחסות לעונות השנה זה נשמע אולי משעמם אבל כשתפתחו את הספר יתגלה לכם הקסם.

הספר שונה מכל ספר אחר משום שהוא לא מכיל אף אות אבל מכיל בתוכו אלפי סיפורים שקל לראות ולספר.

כריכת הספר

אתם תהיו חייבים לרכוש את הספרים בשביל להבין על מה אני מדברת, אבל בכל זאת אנסה. בכל עמוד אפשר לבחור עם הילד דמות שנעקוב אחריה ונבדוק מה קורה לה לאורך כל הספר. או במילים אחרות; לכל דמות בכל תקופה ובכל ספר שלה מהסדרה יש המשך לסיפור בכל עונה ועונה. בעזרת דפדוף נצא ביחד איתה למסע שלה באותו היום כשלמעשה המסע ימשיך בספרים אחרים כשהדמות כבר בוגרת וגדולה יותר. דפדוף בספר זה חוויה בפני עצמה שהילד יכול לעשות אותה לבד (גם כשההורים עסוקים).

הסיפורים מרתקים ובעצם הספר, גם מחזק פלאים, על הדרך, את אוצר המילים של הקטנים.
את הספר אני ממליצה למי שחשוב לו זמן איכות איכותי עם הילד אבל גם חשוב לו לפתח את הדמיון ואוצר המילים של הילד.

מוזמנים לצאת למסע מופלא עם הספר, תוך חיבוק כמובן.
תהנו
*ניתן לרכוש את הספרים בניפרד או כסדרה

Exit mobile version