Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

קניות לקראת הלידה – כך תעשו זאת נכון

תינוקות. זקוקים להגנה בשמש.צילום: באדיבות בלזר יחסי ציבור

כדי שההורים יהיו מוכנים כאשר התינוק שלהם מגיע הביתה, יש כמה פריטים חשובים שכדאי לקנות לקראת הלידה. הפעם נתמקד בריהוט לחדר התינוק, בגדים לתינוק ותכשירי ניקיון ורחצה.

צילום: באדיבות בלזר יחסי ציבור

רהיטים לחדר התינוק

עריסה או מיטת תינוק – אם התינוק אמור לישון בלילה בחדר השינה של ההורים, עריסה היא אפשרות נחמדה לחודשים הראשונים. כאשר התינוק גדל יהיה צורך להחליף את העריסה במיטת תינוק. אולי תרצו לשקול קניית עריסה יד שנייה ולחסוך בהוצאות, כי באמת מדובר בשימוש במשך זמן קצר מאוד. עם זאת, חשוב לוודא שהעריסה (וכמובן גם מיטת התינוק) עומדת בתקני הבטיחות העדכניים, במיוחד בכל מה שקשור לרווחים בין שלבי העריסה והמיטה.

מזרן לעריסה – לפעמים העריסות והמיטות לא מגיעות עם מזרנים ותצטרכו לרכוש מזרן באופן נפרד. בחרו במזרן חסין אש בהתאם לתקן הנדרש, שיש לו תמיכה טובה לגב ושאינו רך מדי. וודאו שהמזרן מתאים באופן מאובטח לעריסה או למיטה, ושלא נוצר חלל סביב המזרן כך שהתינוק לא יתקע חס וחלילה את ראשו ברווח זה.

שידה – כהורים טריים בוודאי תזדקקו לכמה מגירות לאחסון בגדי התינוק והצעצועים. אם המשפחה או החברים מעוניינים להביא לכם מתנה ליולדתשתשמש אתכם לזמן רב אל תתביישו לציין זאת וליצור רשימה מרוכזת של הדברים והחפצים אותם תהיו מעוניינים לקבל בתור מתנות ללידה. אם בכל זאת החלטתם לקנות את השידה בעצמכם, בדרך כלל כדאי להתאים את צבע השידה למיטת התינוק, אבל אם אתם מוצאים שידה משומשת, נקיה ובמצב טוב – אולי כדאי לוותר על העיצוב המושלם ולחסוך כסף בקניית רהיט חדש ומהודר שלא יהיה שימושי לאורך זמן רב, כשהתינוק ילך ויגדל.

אזור החתלה – אפשר להכין את אזור ההחתלה על גבי החלק העליון של השידה, או של שולחן ההחתלה הנפרד. כדאי לרכוש משטח מרופד מתאים להניח עליו את התינוק בעת ההחלפה. כיוון שיהיה צורך בהחלפות רבות של חיתולים במשך היום, כדאי שהמשטח יהיה בגובה נוח שלא יפגע בגב של ההורה המטפל בתינוק.

כיוון שקיימת סכנה שהתינוק יתגלגל ממשטח ההחתלה בשנייה אחת שבה לא השגיחו עליו, כדאי לרכוש שולחן החתלה עם רצועה ואבזם לאבטחת התינוק מפני נפילה.

כיסא נדנדה – למרות שזה לא הכרחי, זה נחמד שאפשר לשבת על כיסא נדנדה בעת האכלת התינוק. בחרו בכיסא נדנדה עם תמיכה מרופדת לזרועות. לתוספת נוחות, כדאי לקנות גם הדום, במיוחד לאם שמניקה.

נגן מוסיקה – מוסיקת ערש היא דרך נעימה להרדים את התינוק לשינה שלווה או להרגיע אותו בעתות לחץ.

צילום: באדיבות בוטן-מעוצבים לקטנטנים

בגדי תינוקות לחודשים הראשונים

יש בגדי גוף בייסיק לתינוק, שניתן להעביר מילד לילד, ואין צורך לקנות חדשים. אבל, לכול תינוק מגיע גם בגד חדש משל עצמו. לכן, אפשר להכין לתינוק לפני הלידה גם כמה בגדי גוף בייסיק חדשים יחד עם גופיות שנפתחות במפשעה ובכתף, אוברול עם פתיחה מלמטה שנוח להחלפת חיתולים או בגדי גוף עם שרוול ארוך או קצר (תלוי בעונה בה התינוק נולד).

אביזרי רחצה שדרושים לתינוק החדש

אמבטיה לתינוק עם משטח צף שעליו אפשר להשכיב בביטחון את התינוק בתוך המים, יתקבלו בברכה על יד ההורים החדשים. בנוסף, אפשר להביא כמתנה 6-4 מגבות (עדיף מגבות ברדס), שמפו ללא דמעות, סבון לתינוקות, מברשת ומסרק, מספריים לציפורניים שמתאימים לתינוק, ואפילו מכשיר שמאפשר לינוק ליחה מהאף של התינוק.

כל אחד מפריטים אלה ישמש היטב את ההורים החדשים כשישובו הביתה עם התינוק החדש.

Exit mobile version