Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

קרן פלס פסנתר ומערת המסתורין של ירושלים

לראשונה מאז פריצתה, תעלה קרן פלס בשבוע הבא מופע חשוף וקרוב מתמיד, בליווי פסנתר בלבד  במופע "צדקיהו" בירושלים.הנחות לגימלאים, סטודנטים ומחזיקי כרטיס ירושלמי.

לראשונה מאז פריצתה, תעלה קרן פלס, מהיוצרות המוערכות והמצליחות של העשור האחרון מופע חשוף וקרוב מתמיד, בליווי פסנתר בלבד.

הלהיטים של קרן פלס יחד עם האווירה הקסומה במערת צדקיהו המסתורית ובעלת האקוסטיקה הנדירה, יוצרים שילוב מרתק שלא כדאי להחמיץ – במופע ״לבד על הפסנתר״ תבצע פלס את מיטב שיריה מארבעת אלבומיה המצליחים, לצד להיטים שכתבה לאחרים, כולם בגרסתם הראשונית – כפי שנכתבו במקור, רק היא עם הפסנתר.

קרן פלס .צילום רון פלד באדיבות החברה לפיתוח מזרח ירושלים

כמו בכל הופעותיה, תשתף הזמרת את הקהל בסיפורים שמאחורי השירים ותחשוף לראשונה יצירות טריות, ישר מהתנור, בדרך לאלבום חדש.כדאי להקדים ולהספיק לסייר במערת המסתורין והאגדות של ירושלים, המסתתרת מתחת לבתי העיר העתיקה, בקרבת שער שכם. המערה מדהימה בגדלה, ביופייה ובאקוסטיקה הנדירה שלה. האגדה מספרת כי בעת מצור הבבלים על ירושלים, נמלט צדקיהו, מלך יהודה האחרון, דרך מערה זו ליריחו ומכאן שמה "מערת צדקיהו".

ככל הנראה החציבה במקום החלה בימי בית ראשון. יוסף בן מתתיהו כינה אותה "מערת המלכים". ממנה נחצבו האבנים לבניין ירושלים ובית המקדש בתקופת הבית השני. היא נעלמה מהעין עם בניית חומות העיר בתקופה העות'מאנית, ונחשפה שוב, במקרה, בראשית המאה ה-20. ממערה זו נחצבו אבני "מגדל השעון" שניצב בעבר מעל שער יפו ונהרס בתקופת המנדט הבריטי, וחלק מאבני המזבח של מבנה ימקא.

המופע יתקיים ביום חמישי, 25.2.16 , בשעה 20:45 כרטיסים בבימות טל: *6226 .מחיר כרטיס: 70 ₪ לאדם, גימלאים, סטודנטים ומחזיקי כרטיס ירושלמי 55 ₪.שאטלים ללא תשלום ייצאו בין השעות  20:15-19:30 מחניון מתחם התחנה הראשונה (חניה ללא תשלום החל מהשעה 19:00) אל מערת צדקיהו, ויחזירו את הקהל אל חניון מתחם התחנה בסוף המופע. משך המופע כשעתיים.

 

 

 

Exit mobile version