Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

רואים ברור: מידע חשוב על תפקידו של אופטומטריסט – מה צריך לדעת?

צילום: עמיעד טאוב

בעיות בראייה הן מסוג הבעיות שלא כדאי להזניח ואם אתם מרגישים שאתם רואים פחות טוב או פחות חד זה בדיוק הזמן להגיע לאופטומטריסט ולראות האם יש בעיה או שזה פשוט בראש שלכם. לא מעט אנשים התחילו עם רבע או חצי מספר והגיעו למצב שהם חייבים משקפיים או עדשות כל הזמן כי פשוט לא הגיעו בזמן, לפעמים גילוי מוקדם של הידרדרות בראייה יכול למנוע שינוי דרמטי בחייכם.

אופטומטריסט תפקידו לבחון את החדות בראיה שלכם, לחקור את שורש הבעיה ולהתאים עבורכם משקפיים או עדשות מגע בעת הצורך. במקרה של בעיות חמורות יותר הקשורות בעיניים הוא יפנה אתכם לרופא עיניים אך במידה ומדובר בבעיות של ראיה בלבד תוכלו למצוא אצלו את המענה. אם אתם הורים לילדים מומלץ לא לסמוך רק על הבדיקות שעושים בבית הספר, בדקו את הראייה של ילדכם עם אופטומטריסט של אופטיקה טל ותוכלו למנוע מהילדים שלכם להגדיל את המספר בעיניים שלהם.

אופטומטריסט – בדיקות מגוונות וחדישות

מה המספר שאתה רואה או מה האות מצד ימין למטה בשורה האחרונה היו שאלות רגילות בבדיקות הראיה בעבר. היום המכשור התקדם, הרמה של האופטומטריסטים עולה בכל שנה והגיוון בבדיקות עלה באופן משמעותי. אז נכון שלאף אחד או אחת אין אינטרס לשקר בבדיקת הראייה ולהגיד שאינם רואים כשורה אבל היום הטכנולוגיה מאפשרות לנו לבדוק לא רק מאיזה מרחק כבר לא רואים אלא גם כמה חד רואים, האם יש בעיה בראייה לטווח הקצר והאם הכל עובד כמו שצריך מבחינת הצבעים. אופטומטריסט הוא אחד הרופאים החשובים ביותר שנלך אליו במהלך חיינו, גילוי מוקדם של בעיה בראייה יכולה למנוע מאיתנו עדשות ומשקפיים, גם אם אנחנו כבר מבוגרים והראיה שלנו כבר לא בשיאה כמו שהייתה.

בדיקות ראיה של אופטומטריסט – יכולות להציל חיים

במקרים קיצוניים, בדיקה פשוטה אצל אופטומטריסט יכולה אפילו להציל חיים. דמיינו לעצמכם סיטואציה שבה אדם מרגיש שהראייה שלו מושלמת מגיע לגיל שבו הראייה קצת מדרדרת אבל במקום לבדוק הוא מחליט להתעלם. לפעמים הבעיה שמתפתחת בראייה יכולה להופיע דווקא בכביש או דווקא ברגע בלתי צפוי ולגרום לתאונה גדולה. בדיקה בדרך כלל מונעת עליה במספר או מונעת הרכבת משקפיים אבל לעתים מדובר גם בבדיקה שעלולה להיות גורלית ומשמעותית הרבה יותר.

לא סתם החליטה המדינה על בדיקת הראייה טרם הוצאת הרישיון, מדובר בבדיקת חובה שבלעדיה אין אפשרות בכלל לגשת לטסט. כיום זה נראה לנו הגיוני ומובן מאליו אבל שחושבים על כך לעומק יכלו להיות עוד הרבה מאוד בדיקות שהן חשובות לא פחות. בכל זאת, בדיקת הראיה היא הבדיקה החשובה ביותר טרם תחילת תהליך קבלת הרישיון ולא בכדי היא חלק בלתי נפרד מההחלטה האם אנחנו כשירים לעלות על ההגה.

 

 

Exit mobile version