Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

רילוקיישן לקרואטיה: למה לצפות כמהגרים חדשים

קרואטיה צמחה בפופולריות שלה כיעד תיירותי בעשור האחרון, ויש בה קהילת מהגרים שרואים בארץ אפשרות מעשית ורצויה למגורים ועבודה לטווח הארוך.

אם אתם מעוניינים להתחיל תהליך רילוקיישן לקרואטיה, הנה כמה רעיונות שיסייעו לכם להבין למה לצפות, הרבה מעבר לנופים יפים וגישה ידידותית של התושבים המקומיים.

נתחיל במובן מאליו

אין ספק שקרואטיה היא מדינה יפהפייה, עם ערים גדולות יפות ומטופחות, נופים כפריים משגעים וחופים מדהימים. כל אלה הן סיבות חשובות לפופולריות של קרואטיה בקרב תיירים, ושיקול שכדאי לקחת בחשבון גם למטרת רילוקיישן לקרואטיה.

יש גם את מזג האוויר, שאינו חם או קר מדי; התשתיות הטובות, ובעיקר רשת הכבישים ברחבי הארץ; והאירוח הקרואטי. רשת הכבישים והמבנה הגיאוגרפי של קרואטיה מאפשרים מגורים בעיר הבירה זאגרב, שנמצאת במרחק של כמה שעות בלבד מהחוף.

מגורים בערים הגדולות

אם אתם מעוניינים לגור בבספליט, העיר הגדולה ביותר אחרי זאגרב, תהיה לכם גישה טובה עוד יותר למספר חופים יפים. המגורים בקרואטיה מספקים לכם גם גישה למספר יעדים נהדרים באירופה, אם אתם מעוניינים לטייל במסגרת רילוקיישן לקרואטיה.

התמודדויות שגרתיות בתהליך רילוקיישן לקרואטניה, וכמה מאפיינים ייחודיים

כמובן שיש גם כמה שיקולים שאנשים שעוברים תהליך רילוקיישן לקרואטיה מתמודדים איתם. חלק מאלה הם השינויים השגרתיים שאיתם מתמודדים מהגרים בכל מקום בעולם, כמו הסתגלות לתרבות חדשה, געגועים הבייתה, התמודדות עם שפה חדשה, מטבח חדש, מערכות יחסים חברתיות חדשות, וכן הלאה.

חשוב לקחת בחשבון גם את המצב בו בתום שהות של כמה שנים בקרואטיה, חזרה לישראל עשויה לגרום לכם להרגיש פחות במקום וקצת חסרי עוגן. אבל החדשות הטובות הן שזה יעבור, גם אם תהליך רילוקיישן לקרואטיה מורכב בהתחלה.

שליטה בשפה

שפה עשויה להיות בעיה לזרים בקרואטיה, או שהשפה לא תהווה מכשול, בהתאם לאזור המגורים הנבחר.

בערים ובאתרי התיירות הפופולריים, מספר שאינו מבוטל של אנשים דוברים אנגלית. יחד עם זאת, באזורים הכפריים, חשוב לדעת קרואטית ולזכור כי לגולים רבים קשה למדי ללמוד את השפה.

התמודדות עם הבירוקרטיה תהיה קלה יותר עם ליווי של המומחים בתחום

אורח חיים נוח כמו קניות מקוונות ומשלוחים עד הבית אינם זמינים באופן נרחב או קל כמו בישראל ובמדינות רבות בארצות הברית ובאירופה, ולמרות ששיקול זה אינו בדיוק נטל עצום, זה יכול להיות מעצבן או מתסכל, כך שחשוב לקחת בחשבון גם את השיקול הזה בתכנון רילוקיישן לקרואטיה.

הבירוקרטיה הקרואטית היא אתגר נוסף שמאפיין רילוקיישן לקרואטיה. יש הרבה בירוקרטיה להתמודד איתה, בין אם לצורך קבלת ויזה לקרואטיה, פתיחת חשבון בנק או קניית בית. יש הרבה ניירת, וההתנהלות איטית, לכן יש צורך בסבלנות רבה וחשוב לתכנן את התהליך מראש עם מומחי רילוקיישן ולוגיסטיקה, שילוו אתכם בכל שלב בתהליך.

 

Exit mobile version