Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

תכנית לאומית להוזלת מחירי הנופש בישראל

במסגרת התוכנית להוזלת מחירי הנופש בישראל, מחירי החופשות יוזלו  בשיעור של כ-20% בתוך כ-5 שנים, הליכי הבנייה יקוצרו, היצע חדרי המלון יגדל, התחרות בשוק התיירות תגבר ומחירי הנופש יוזלו.

צילום: באדיבות פלאש 90

שר האוצר ושר התיירות הציגו היום תוכנית לאומית להוזלת מחירי הנופש במסגרתה בתוך 5 שנים ייבנו בישראל כ-15,000 חדרי מלון חדשים, ובתוך 10 שנים כ-27,000.

בעשור האחרון בישראל נבנו רק כ-3,000 חדרי מלון חדשים (עליה מזערית של 6%). ההיצע הנמוך של חדרי המלון בישראל הוא הגורם העיקרי לעליית מחירי הלינה בישראל בעשור האחרון (2004-2015) בכ-70% ועל כן לראשונה, בתי מלון יוגדרו כתשתיות לאומיות ויאושרו באופן מהיר ופשוט בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) כאשר ועדות מקומיות עצמאיות יוכלו לאשר שימוש של עד 20% משטח המלון לטובת מגורים.המשמעות הינה: הקטנת הסיכון ליזמים, הרחבת מקורות המימון והגדלת היצע המגורים בישראל. מטרת התכנית היא לתת מענה אמיתי ומיידי לחסמים הללו, להגדיל את היצע חדרי המלון בישראל, להוות מנוע לתחרות בשוק ולהביא להוזלת מחירים. בנוסף, הדבר יביא להגדלת היצע המגורים במלונות, מהלך אשר משתלב עם מאמצי המדינה להרחבת היצע הדיור.

שר האוצר, משה כחלון, אמר: "חיזוק התיירות בישראל דווקא בימים אלו הוא אינטרס לאומי. קיצור הליכי התכנון והבנייה בענף, מצטרפים למהלכים מקבילים שאנו מובילים בשוק הדיור על ידי הסרת חסמים והפחתת בירוקרטיה מיותרת. נמשיך לפעול להגברת התחרות, הוזלת יוקר המחיה והקלה על חיי האזרחים בכל תחומי החיים. אני מברך את השר יריב לוין על הובלת הרפורמה ופעולותיו לחיזוק התיירות בישראל."

שר התיירות, יריב לוין, אמר בפתח מסיבת העיתונאים: "אנחנו מציגים היום תכנית לאומית משותפת ורחבה שמטפלת לראשונה בבעיית הליבה של התיירות, ובונים מהלך היסטורי אשר לפי הערכות הגורמים המקצועיים, יוזיל את מחירי החופשה בישראל בכ-20% בתוך חמש שנים. זהו מהלך אשר ישפיע על הכיס של כל אחת ואחד מאתנו. התכנית תביא לכך שיזמים לא יאלצו לעבור את מסע הייסורים הבירוקרטי, והקמת מלון בישראל לא תהיה בגדר חלום. אנו נותנים מענה ופתרון ליזמים ומשקיעים מהארץ ומחו"ל, שנמנעו עד כה מלהשקיע במלונות בישראל, ומורידים את הסיכון הכלכלי הכרוך בהשקעה. אני מודה לשר האוצר ולאנשי משרדו על הגיבוי, התמיכה והשותפות בהוצאת התכנית אל הפועל."

צילום: באדיבות פלאש 90

שר התיירות, יריב לוין, ושר האוצר, משה כחלון הודיעו  על ה"תכנית הלאומית להוזלת מחירי הנופש בישראל". התכנית תביא לייעול, קיצור ופישוט משמעותי של הליכי תכנון הבנייה של מלונות בישראל, הגדלה דרמטית של מספר חדרי המלון, תוספת משמעותית של מספר יחידות דיור ובסופו של התהליך – להוזלה של כ-20% במחירי החופשות. לפי הערכת אנשי המקצוע במשרד התיירות, בתוך כ-5 שנים יתווספו כ-15,000 חדרי מלון בישראל, ובתוך 10 שנים כ-27,000 – דבר שיגדיל את התחרות בין בתי המלון ולהוזלה במחירים עבור הצרכן.

לפי התכנית, בתי מלון יוכרו כתשתית לאומית ויאושרו באופן מהיר וישיר בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל). בנוסף, ועדות מקומיות עצמאיות יוכלו לאשר תוספת של עד 20% לזכויות הבניה של מלונות לטובת מגורים, מהלך אשר יפחית ליזם את הסיכון בפרויקט, יגדיל את מקורות המימון שלו ויקצר את זמן החזר ההשקעה הראשונית בכ-5 שנים.

המשכות וסרבול הליכי התכנון וקבלת ההיתרים מהווים חסם עיקרי בבניית מלונות חדשים בישראל, כאשר לא אחת נדרש למעלה מעשור לצורך השלמת הליכי הבניה. חסם נוסף הינו הפער שבין התשואה הממוצעת בענף ובין רמת הסיכון הגבוהה, דבר הגורם לקשיים בקבלת מימון מגופים פיננסיים ולהגדלת עלות ההון בפרויקט.

 

Exit mobile version