Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

תערוכה לציון יום האישה הבינ"ל ב"אמונה" – על הטרדות מיניות בציבור הדתי לאומי

בתערוכה מציגות סטודנטיות מהחוג לעיצוב גרפי במכללת "אמונה" שורה של כרזות המבטאות את נוכחותו המטרידה של נושא זה בציבור אליו הן משתייכות.

הטרדה מינית מוגדרת כהתנהגות שבאמצעותה אדם (המטריד/ה) גורם אי נעימות לאדם אחר (המוטרד/ת). מדובר בהתנהגות שאינה רצויה ואינה מקובלת. הטרדה מינית באה לידי ביטוי באופן מילולי, ובאופן הפוגע באופן בוטה במרחב הפרטי של המוטרד או המוטרדת. מין המטריד והמוטרד אינו משנה. לצערנו, נושא ההטרדות המיניות  אינו יורד מסדר היום הציבורי והאישי.

הסטטיסטיקה היבשה מדווחת כי כל אישה בטווח הגילאים 16 – 50  חוותה סוג של הטרדה מינית. גם אם הנתון הסטטיסטי הזה אינו מדויק לחלוטין, אין ספק שהתופעה קיימת בציבור הרחב , כולל הציבור הדתי לאומי. תופעה זו מדווחת לא מעט בכלי התקשורת.

עבודתה של יהודית אבוטבול.צילום באדיבות מכללת אמונה

במטרה לעורר דיון סביב התופעה, עיצבו סטודנטיות מהחוג לעיצוב גרפי בבית הספר הגבוה לאמנויות אמונה כרזות  הנותנת ביטוי לנושא הזה. הסטודנטיות נדרשו לנושא טעון זה במטרה לעצב כרזות עבור מרכזי הייעוץ והטיפול של תנועת "אמונה".

קהל היעד של הכרזות אותן עיצבו הסטודנטיות חולק לשני סוגים: המוטרדות, כמי שצריכות לדעת את זכויותיהן ואת הכח שלהן להתנגד, ולעמוד מול התופעה ולא לחשוש להתלונן.

קהל יעד נוסף הבא לידי ביטוי בכרזות הוא המטרידים, כאלה הנדרשים להבין בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים שאפילו אמירה שאינה במקומה, הנאמרת לאישה, ואפילו כסוג של בדיחה, עלולה להיחשב כהטרדה.

כל סטודנטית בחרה את קהל היעד אליו היא מתחברת ועיצבה כרזה בנושא.

הכרזות המוצגות בתערוכה משלבות בין ויז'ואל (צילום, איור) לכותרת טיפוגרפית. חלק מהכרזות עוצבו באמצעות טיפוגרפיה בלבד.

התערוכה תוצג במסגרת כנס "בגבורות אמונה" של תנועת אמונה.

מישהו מטריד אותך? / תערוכה קבוצתית

אוצר: יגאל גרוס

יום ג', כ"א באדר א' תשע"ו, 1.3.2016

מרכז וואהל, אוניברסיטת בר אילן

Exit mobile version