Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

תערוכת הבוגרות: שפה אמנותית עכשווית בשילוב מטען אמוני

בטקס מרגש במעמד ראש העיר חולון וראשי מכללת תלפיות נפתחה תערוכת בוגרות המסלול לאמנות במכללת תלפיות תשע"ו בגלריה חנקין בעיר חולון. שמונה עשרה סטודנטיות אשר סיימו את המסלול בהוראת האמנות התמודדו עם מכלול נושאים: נשיות בעולם המודרני, אמונה ואמנות והתמודדות עם אובדן בתוך ההקשר הדתי-אמוני.

בגלרית חנקין בחולון נפתחה השבוע תערוכת הבוגרות של המסלול לאמנות במכללת תלפיות. את התערוכה אוצרות אורלי עזרן וטל יזרעאל ומציגות בה 18 מהסטודנטיות במכללה. התערוכה הנוכחית שהינה הראשונה המוצגת מחוץ למכללה נפתחה בטקס חגיגי במעמד:ראש העיר חולון מר מוטי ששון, ראש מכללת תלפיות בנימין בהגון, הנהלת המכללה קותי אורן ואושרה דויטש, מנהלת גלרית חנקין גב' פיוטה אונגר ויתקין, אוצרות התערוכה טל יזרעאל ואורלי עזרן, מנחי הפרויקט מורי המסלול לאמנות וכמובן הבוגרות הנרגשות ובני משפחותיהם.

הסטודנטיות של מכללת תלפיות בתערוכה צילום איילת חזקיה

חלק מהבוגרות הצעירות בחרו להתמודד עם נושאים כאובים כדוגמת אובדן בן משפחה, אובדן תינוק ולהבדיל התמודדות עם אובדן של נישואין. בחלק גדול מהעבודות ההתמודדות מלווה במסר אופטימי של התחלה חדשה ויציאה מעצב לשמחה ולעשייה.

ראש העיר חולון, מוטי ששון ציין את הרמה הגבוהה של העבודות והיצירתיות של סטודנטיות המכללה והודה על שיתוף הפעולה של המכללה עם העיר חולון.

ראש המכללה בנימין בהגון צטט מדברי הרב קוק על חשיבות האמנות וסיפר על תוכניות המכללה להתרחבות ולהתבססות בעיר חולון לטווח ארוך. בהגון ציין את הקשר המיוחד בין העירייה והמכללה המתבטא בעבודה חינוכית של סטודנטיות המכללה במוסדות החינוך בעיר במהלך השנה, ובא לידי ביטוי גם בתערוכה המתקיימת עתה.

ד"ר מתי פישר הזכיר בדבריו את ספרו של דון יהודה אברבנאל מתקופת הרנסנס "דיאלוגי ד'אמורה" שבו ישנה העלאה על נס של מקומה של היצירתיות והדמיון במסגרת ההתקרבות לנשגב. ד"ר פישר בירך את הבוגרות הטריות ואת בני משפחותיהן ואיחל להן הצלחה בהמשך דרכן בחינוך ובאמנות.

ראש העיר חולון צופה בעבודה של מעין שרעבי. צילום איילת חזקיה

בתערוכה כאמור עבודות מסוגים שונים והיא כוללת עבודות רישום, פיסול, צילום, ועבודות וידאו. הן מתייחסות לחוויות אישות ולאומיות בשפה אמנותית עכשווית, תוך שילוב המטען האמוני של הסטודנטיות. המשפחות נשארו עד שעה מאוחרת לראות את פרות העשייה של הסטודנטיות הבוגרות. על פי הסמכת המל"ג למסלול לאמנות, הסטודנטיות יקבלו תואר בוגר בהוראת האמנות, וימשיכו כל אחת בדרכה המקצועית בתחום החינוך וההוראה.

Exit mobile version