Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

אבל לא בא לי הבימה

התיאטרון בישראל מגוון מכפי שנהוג לחשוב והוא פועל גם מחוץ לערים הגדולות. נמאס לכם מההצגות בתיאטראות הרפרטואריים? הנה כמה מוסדות שאתם חייבים להכיר

התיאטרון בישראל הספיק להתמסד עם השנים והרבה מים זרמו בנהר מאז ההצגות החובבניות שהעלו תלמידי בתי הספר במושבות בסוף המאה ה-19. כיום יש בישראל תיאטראות גדולים, מרשימים וותיקים שמעלים הצגות גדולות כמעט על בסיס יומי ומושכים אליהם קהלי יעד חדשים.

לצדם גם פועלים תיאטראות פחות מוכרים שמביאים את ההצגות  לירושלים , לת"א,  ולפריפריה ומאפשרים לכל אישה ואישה למצוא תחומי עניין שמדברים אליהם כמעט בכל אזור גאוגרפי בארץ. את התאטראות האלה כדאי להכיר אם רוצים לרענן את השגרה השוחקת של התיאטרון הרפרטוארי, או אם סתם מחפשים מה לעשות בערב פנוי עם בני זוג ומשפחה.

איזה תיאטרון מציג מחזות מרוסיה? 

הופעה באדיבות חורחה נובומינסקי

בקבוצת התיאטראות הקטנים בולטים מוסדות כמו בית צבי, מדיטק, תיאטרון מלנקי וסטודיו למשחק ניסן נתיב. כפי שאפשר להבין, בחלק מהמקומות לא רק מעלים מופעים אלא גם מלמדים תיאטרון ויש אירועים שבהם מאפשרים לסטודנטים להתנסות בהופעה על במה עם מחזות מוכרים יותר ופחות.

בית צבי למשל הוא בית ספר למשחק ולאמנויות התיאטרון שבו צריך ללמוד 3 שנים כדי לקבל תעודת בוגר, בעוד תיאטרון מלנקי הוקם בשנת 1997 על ידי בוגרי בית הספר לתיאטרון ברוסיה ולכן הסגנון בו שונה לגמרי ממה שיש בתיאטראות הרפרטואריים הגדולים כמו הבימה, הקאמרי ובית ליסין.

פרינג' – לא רק למביני עניין

מי שמכיר מקרוב את תחום התיאטרון יודע שהכל מגיע מהפרינג'. זהו תיאטרון שוליים אלטרנטיבי, חדשני ומקורי שאינו משתייך לזרם המרכזי והממסדי וגם לא שואף לעשות את זה. למרות שההצגות בתיאטרון הפרינג' לא מתאימות לכל אחד, הן בהחלט עשויות לגרום לכם לראות בצורה אחרת לגמרי את העולם בכלל ואת המצב בישראל בפרט.

המוסדות העיקריים שמציגים את עצמם כתיאטרון פרינג' הם תיאטרון תמונע, תיאטרון צוותא, תיאטרון הסימטה, תיאטרון המרתף ותיאטרון המעבדה. שני האחרונים מעלים הופעות בירושלים בסגנון הזה באופן קבוע, בעוד בתיאטרון צוותא בתל אביב עולות גם הופעות מוזיקליות ובתיאטרון תמונע יש אירועי תרבות שנמצאים בקונצנזוס.

הצגות גדולות בתיאטרון קטן

יש גם כאלה שמעדיפים ליהנות מכל העולמות ורוצים לראות הצגות אייקוניות בתיאטרון קטן וללא ממוסד. זה קורה בדרך כלל עם הצגות ותיקות שעוברות עיבוד מחדש, כמו במקרים של המחזמר "בוסתן ספרדי" לפי סיפורי יצחק נבון, ההצגה "צ'ארלי קצ'רלי" שעלתה בתיאטרון החאן בשנת 1977 ומאז זלגה גם למקומות אחרים בארץ וההצגה הסאטירית "את אני והמלחמה הבאה" שבלעדיה אי אפשר לסיים לימודי תיאטרון בישראל.

לסיכום, גם מי שלא רוצה לראות את ההצגות של הבימה יכול למצוא את מבוקשו במוסדות התיאטרון המפוזרים ברחבי הארץ. רק צריך לשמור על ראש פתוח ולתת מקום לחוויות חדשות.

Exit mobile version