Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

אדניות עץ בעונות המעבר

כבר אפשר להריח את החורף מגיע, האוויר מתחיל להיות יותר קר , הימים מתקצרים ואיתם כמובן מיעוט של שעות השמש
כידוע הצמחים זקוקים לשמש כפי שאנו זקוקים למזון, ולכן יש לבצע מספר פעולות על מנת לשמור על הצמחים באדניות שלנו במצב טוב, ואף לשפר את מצבן .
אז בואו נפשיל שרוולים וניגש לעבודה .

חידוש צמחים עונתיים באדניות

חודשי הקיץ החמים מאחורינו, והגיע הזמן להחליף את הצמחים העונתיים, הן אם מדובר בפרחים עונתיים במקרה של אדניות פורחות, והן אם מדובר בירוקות במקרה של אדניות אוכל .
יש מספר רב של צמחים פורחים שמתאימים לחודשי החורף, נציין רק כמה מהם ; אמנון ותמר, דלפיניום, כובע הנזיר ועוד רבים וטובים אחרים .
במידה ומדובר באדנית מאכל , או שילוב של אדנית נוי עם אדנית מאכל, ניתן לשתול מגוון מאוד רחב של ירוקות שמאוד מתאימים לגידול חורפי, כגון, חסה על כל סוגיה, פטרוזיליה, כוסברה, באק צ'וי ואף תותים. אז הגיע הזמן לקופץ למשתלה המקומית ולחדש לעצמכם את האדניות .

 דישון והכנת הקרקע לחורף

צמחים חייבים מספר של אלמנטים על מנת להצליח ולגדול כמו שצריך, חלק גדול מהאלמנטים האלו מצויים באדמה באופן טבעי, אך משום שמדובר באדניות שהן מנותקות מן הקרקע יש צורך להכניס את אותם אלמנטים לתוך האדנית ובכך לאפשר לצמח את האפשרות לגדול .
על מנת להכניס את האלמנטים הללו לתוך האדנית יש צורך לעשות מספר פעולות פשוטות :
1. מומלץ לבצע אוורור של הקרקע על ידי הפיכת הקרקע
2. להוסיף אדמת שתילה חדשה
3. להוסיף לתוך האדנית קומפוסט
4. להוסיף דשן בשחרור איטי – דשן זה מכיל הרבה מאוד אלמנטים שמאוד עוזרים לצמחים לגדול בתוך אדניות .

חידוש האדנית מבחינה חיצונית

אדניות העץ שלנו עומדות כל השנה בחוץ, אומנם העץ ממנו הן עשויות מיועד לשימוש חיצוני, אך כמובן שגם עליו רואים את השחיקה מהשמש והגשם.
במידה ואנו רוצים לשמור על העץ לאורך שנים מאוד כדאי לחדש את הצבע שעל גבי האדניות .
על מנת לעשות זאת בצורה טובה יש לעקוב אחרי ההוראות הבאות :
1. הסרה של לכלוך וסימני שמן מעץ – הכנת שטח הצביעה הינה הבסיס להצלחה של צביעה טובה, חשוב מאוד להשקיע בחלק זה, להוריד וללטש את כל הלכלוכים וסמני השמן בצורה טובה
2. בחירה נכונה של צבע לעץ, במידה ואדנית העץ שלכם כבר צבועה יש לבדוק באיזה סוג צבע, ולהשתמש באותו סוג צבע.
3. יישום הצבע הינו תהליך פשוט מאוד וכל אחד יכול לעשות את זה, קחו סמרטוט או מברשת ופשוט עברו על גבי חלקי העץ של האדנית, מומלץ מאוד לעבוד בכיוון סיבי העץ על מנת לקבל פיניש יותר איכותי.

אדניות.תמונה באדיבות: עם האדמה

 

 

 

Exit mobile version