Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

אופניים חשמליים, מה המשמעות של הסוללה?

מעוצבים יותר, חזקים יותר, בטיחותיים יותר ואמינים יותר. אם לפני כעשר שנים  בלבד מרבית האופניים החשמליים בישראל היו דגמים חצי-מאולתרים של אופניים רגילים פלוס "קיט חשמלי", היום מדובר במוצר צריכה בסיסי עם מגוון עצום של בחירה.

אופניים חשמליים זמינים לרוכבים הישראלים בשורה ארוכה של דגמים אופציונאליים. גדולים, קטנים, חזקים, קומפקטיים, מתקפלים, מעוצבים ועוד. ההתקדמות בתחום מורגשת גם במרכיב החשוב ביותר בכל אופניים חשמליים – הסוללה. למעשה, סוללות אופניים חשמליים עברו אף הן מהפכה של ממש בעשר שנות פעילותו של המוצר בישראל.

אופניים חשמליים – מהו תפקיד הסוללה?

הסוללה היא מרכז העצבים של האופניים או למען דיוק האנרגיה של הכלי. הפרמטרים המרכזיים אשר משפיעים על הסוללה, וכפועל יוצא מכך על טיב האופניים ועלותם, הם הוולט וההספק (הנמדד לפי אמפר/שעה). רוב סוללות האופניים החשמליים בישראל הן סוללות ליתיום-און והן זמינות בדרך כלל בשלוש מדרגות – V24, V36 והנפוצות ביותר, V48.

סוללות V24 וולט מאפיינות אך ורק דגמים קטנים. בדרך כלל הן מאובזרות על גבי אופניים חשמליים שמיועדים לקיפול מהיר, בעלי גלגלים עם קוטר של פחות מ-20 אינצ' ולמטרות נסיעה קצרות (עד כדי כ-20-30 ק"מ). סוללות במתח של 36 וולט נחשבות כבר לחזקות יותר, ומולבשות על דגמי אופניים רבים (כולל במידות של 20 אינצ'). אולם אם עד לפני כשלוש שנים מדובר היה בחלק הארי של התחום, כיום אנו רואים פחות ופחות דגמי אופניים חשמליים עם סוללות V36. הסוללות במדרגה הבאה – V48 – כבשו בסערה את לבם של הרוכבים החשמליים בישראל. היבואנים יישרו קו ובשנת 2020 זהו כמעט הסטנדרט.

צילום: יח"צ

מתח הוולט בסוללה משפיע על ביצועים שונים כגון האצה למהירות המקסימלית (25 קמ"ש לפי החוק הישראלי) ושמירה על מהירות זו לאורך זמן. כמו כן, סוללות במתח V48 הן בדרך כלל איכותיות יותר, אמינות יותר ובעלות אורך חיים משמעותי.

הפרמטר השני החשוב בבחירת אופניים חשמליים מבחינת הסוללה הוא ההספק. אם תרצו, "כמה אמפר" יש לאופניים. האמפר מבטא את לגבי אופניים חשמליים את המרחק שהם יוכלו לגמוע לאורך זמן. סוללה עם אמפר/שעה של כ-10-12 תספיק לרכיבה של כ-40 ק"מ ללא הטענה, וסוללה של כ-15 אמפר תוכלו לקחת אתכם בבטחה אפילו עד כדי 50-60 ק"מ. אין מדובר בעניין של מה בכך אם אופניים חשמליים נרכשים לטובת נסיעה יומיומית למרחקים משמעותיים (הלוך וחזור).

מה עוד לשים לב?

מלבד וולט ואמפר, בחירת סוללת אופניים חשמליים צריכה להתייחס גם להיבטים נוספים. ראשית, רצוי לרכוש אופניים חשמליים עם סוללות ממותגות כאשר היבואנים המרכזיים מקפידים לעבוד עם החברות המובילות בתחום שהן פנסוניק, סמסונג ו-LG. מיקום הסוללה משחק אף הוא תפקיד הן מבחינת שליפתה בחנייה והן מבחינת חלוקת המשקל אל מול השטח.

ישנם מותגים המאפשרים גם רכישה של אופניים חשמליים עם סוללות משודרגות כמו סוללות בעלות נורות חיווי, סוללות עם כניסת USB, סוללות עם נעילה עצמאית כנגד גניבות ועוד. שימו לב שלמרות שהסוללה הינה עמידה למים ולחות, רצוי שלא להשאיר אותה תחת הגשם השוטף. במידה שאתם רוכבים ביום חורפי וגשום, כדאי מאד לקחת אתכם את הסוללה ולא להשאיר אותה לחסדי שמיים. אגב, במצבים אלה רצוי שגם האופניים עצמם לא יהיו חשופים לגשם למשך זמן רב.

אופניים חשמליים – בוחרים לפי הצרכים שלכם

אופניים חשמליים בישראל הם כלי תחבורה לכל דבר ועניין. הפופולריות של האופניים המאובזרים עם מנוע עזר הולך וצוברת תאוצה. בבחירת אופניים חשמליים כדאי מאד לבחון כמה דגמים, לאפיין היטב את הצרכים שלכם ולרכוש דגם איכותי שיספק מענה רחב ככל הניתן.

רצוי שלא להתפשר על איכות ויש לזכור כי המפרט איננו חזות הכל. טיב האופניים הוא שלם הגדול מסך חלקיו. כל רכיב במוצר הינו בעל ערך ויש לבחון את הבלמים, את בולמי הזעזועים, הצג, הגלגלים, הג'אנט, הכידון, השלדה, המשקל, המנוע ועוד.

__________________________

הכתבה נכתבה בשיתוף עם אתר "הרוכב החשמלי", המציע מדריך רכישת אופניים חשמליים ואינדקס חנויות אופניים חשמליים ברחבי הארץ. https://www.ebike-israel.co.il

Exit mobile version