Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

אות הוקרה לשגריר לשעבר זלמן שובל מ'הליגה לידידות אמריקה- ישראל'

"הפגישה בעוד מספר שבועות בין נשיא ארה"ב ברק אובמה לראש הממשלה בנימין נתניהו תהיה מוצלחת, היא חייבת להיות מוצלחת"- כך אמר שגריר ישראל לשעבר בוושינגטון, זלמן שובל, במהלך אירוע של ה'ליגה לידידות אמריקה – ישראל' בניו יורק, בו הוענק לו אות הצטיינות מיוחד על תרומתו רבת השנים לקידום יחסי ישראל- ארה"ב.

בכירי יהדות ארה׳ב כמו גם שורה של אישים מישראל הגיעו לחלוק כבוד למר שובל ורעייתו כנה.בנאומו בטקס שנערך במלון 'פלאז'ה' בניו יורק התייחס שובל למשבר ביחסים בין 2 המדינות על רקע הסכם הגרעין עם איראן ואמר כי "הממשל האמריקאי והישראלי חייבים להגיע להבנה איך לשתף פעולה סביב האיום האיראני, למרות ובגלל ההסכם".

שובל מקבל את הפרס.צילום:שחר אזרן

לדבריו, "עבורנו אמריקה נשארה המנהיגה של העולם החופשי, החברה והשותפה הבלתי מעורערת ואילו ישראל היא השותפה היציבה הדמוקרטית של ארה"ב במזרח התיכון ואולי בעולם כולו. הקשר האמריקאי ישראלי הוא מעבר לקשר בין ממשלות, זהו קשר בין אנשים. הקשר הוא חזק אך כדי לחזק אותו יותר, צריך אחדות יהודית. ללא אחדות בקרב יהודי אמריקה נכשל בלהשיג מטרות רחבות יותר וגם נאבד את מה שהרווחנו בעבר". עם זאת, השגריר לשעבר שובל הודה כי כרגע "יש פער של השקפות וגישות שונות בין ישראל והממשל האמריקאי", בעיקר סביב הסוגיה האיראנית. "עבור נשיא ארה"ב מדובר במדיניות גלובלית, אבל עבור כל ישראלי מדובר בעניין של הישרדות, זה גיאופוליטיקה מול הישרדות..".

בנאומו התייחס גם השגריר לשעבר ל'עצה' שנתן סטן גרינברג ליהודים בצרפת לא לדבר על 'ציונות' בפני לא יהודים ואמר כי "אנחנו חייבים להיות גאים להיות יהודים וגאים לתמוך במדינת ישראל. ציונות היא לא רק התחדשות של העם היהודי ולא רק התגשמות החלום, אלא ניצחון שלא ניתן להשוואה של הרוח האנושית. אחרי 2000 שנה של גלות , רדיפות ושואה, זהו גביע ניצחון של האנושות. אני גאה להיות ציוני כי אני גאה להיות יהודי".

 

Exit mobile version