Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

אזרחות ספרדית לצאצאי המגורשים מהמדינה

בשנת 1492 החליט מלך ספרד על גירוש המוני של היהודים מהמדינה. בחלוף למעלה מ-500 שנה החליט הפרלמנט הספרדי לתקן את העוול שנגרם ליהודים, וביוני 2015 נחקק חוק חדש המאפשר לצאצאי המגורשים לקבל אזרחות מקומית ממדינת ספרד. קבלת האזרחות קוסמת ליהודים רבים מאחר והיא מקנה יתרונות רבים, ובראשם קבלת דרכון ספרדי, כלומר כרטיס כניסה לאיחוד האירופי.

הליך להשגת אזרחות ודרכון ספרדי

על פי הערכות יש למעלה מ-3 מיליון יהודים בארץ וברחבי העולם הזכאים לקבל אזרחות ממדינת ספרד. ההליך כולל הוכחת זיקה וקשר דם למגורשי ספרד, באמצעות מחקר גנאלוגי ניתן להוכיח את הקשר. בנוסף, כדי לקבל אזרחות ספרדית יש לעבור בהצלחה מבחן בכתב ובעל פה כדי להוכיח שליטה בשפה הספרדית ויש לעבור גם מבחן ידע על ספרד ותרבותה.

יש להגיש בקשה מסודרת לגורמים הרלוונטיים על מנת להוכיח זיקה וקשר דם למגורשי ספרד, את כל המסמכים חייבים לתרגם לספרדית על ידי מתרגם מאושר. לאחר מכן יש להתייצב לפגישה אצל נוטריון ספרדי על מנת לעבור חקירה, ולאחר מכן הבקשה תועבר לטיפול ברשויות הספרדיות.

ברצלונה ספרד צילום:עמיעד טאוב

כדי לממש את הזכאות לאזרחות של מדינת ספרד יש להמציא הוכחות המעידות על המוצא הספרדי של מגיש הבקשה והוכחות לקשר ולזיקה לספרד ותרבותה. חשוב לצרף לבקשה הוכחות כגון:

בנוסף, כדאי לצרף לבקשה כל מסמך המעיד על קשר לספרד, לדוגמה תעודה המעידה על לימודי ספרד וכדומה.

יתרונות רבים

אדם המשיג אזרחות ספרדית זוכה ליתרונות רבים, רבים בארץ וגם בקרב יהודי התפוצות מעוניינים לזכות באזרחות ובדרכון של המדינה. בין היתרונות המרכזיים ניתן למנות את האפשרות ללמוד באוניברסיטאות מובילות ללא כל עלות או במחיר נמוך, כניסה ומעבר חופשי לכל מדינות האיחוד האירופי, אפשרות לעבוד כחוק בספרד או במדינות האיחוד ולקבל תנאים סוציאליים מלאים, אפשרות לקחת משכנתא ולרכוש נכס בספרד, מגורים בספרד ובשאר מדינות האיחוד. כמו כן, האזרחות הספרדית מייתרת את הצורך להוציא ויזה לארה"ב, מאפשרת לישראלים לבקר במדינות שאין להן יחסים דיפלומטיים עם ישראל, ואנשי עסקים יכולים להשקיע במדינה, לטשטש את זהותם הישראלית כדי לקיים קשרי מסחר ועסקים עם מדינות ערב ומדינות אחרות, ואפשר גם לקחת הלוואות לעסק, לנצל הקלות במסים ובמכסים ועוד.

כדי להוציא אזרחות ספרדית מומלץ לפנות לחברה מקצועית המתמחה בנושא, רבים ניסו לפעול באופן עצמי אך נוכחו לדעת כי האופציה הבטוחה והמהירה ביותר היא בעזרת אנשי מקצוע מנוסים.

Exit mobile version