Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

אז מה אוכלים היום בגן החיות התנכ"י?

לכבוד החורף, החליטו בגן החיות התנ"כי בירושלים לשתף את המבקרים בתפריט היומי של עשרות מבין בעלי החיים בגן, וללמד על הרגלי התזונה שלהם, הצרכים הבסיסיים של בעלי החיים וגם על העדפות קולינריות. 

האריה, "מלך החיות", מקבל פעמיים בשבוע לא פחות מ-15 ק"ג של עוף, בשר או כבש. הלביאה לעומת זאת מסתפקת ב-12 ק"ג "בלבד". הפלמינגו אוכל מדי יום בשר טחון עם סלק, לתוכי הקלאו מספקים סלט פירות גדול לצד עוף, ביצה וחרקים, צפרדעי הדנדרובטיס מקבלים חופן של זבובי פירות, כאשר כל חופן מכיל 150-200 זבובים והפנדה האדומה מקבלת מדי בוקר וערב חצי תפוח, ענפי במבוק טריים וכופתיות עשירות בחלבון, כאשר בבוקר יש גם תוספת של פרוסת לחם שחור וחצי ביצה קשה.

לבעלי החיים יש אפילו תזונאית צמודה, הוטרינרית דר' אביטל פז. היא בונה להם תפריט שמדמה ככל האפשר את מזונם בטבע ועל פי צרכיהם המשתנים – בקיץ, בחורף, בעונת ההמלטה, בעת פציעה ועוד – וגם שיהיה עשיר, בריא ומזין כמה שיותר.

לכבוד החורף, החליטו בגן החיות התנ"כי בירושלים לשתף את המבקרים בתפריט היומי של עשרות מבין בעלי החיים בגן, וללמד על הרגלי התזונה שלהם, הצרכים הבסיסיים של בעלי החיים וגם על העדפות קולינריות (מי שרוצה לשמור על יחסים קרובים עם הדובים – חצילים, שומר, דלעת או אבטיח יעשו את העבודה) ועוד עובדות מעניינות (הידעת? תנינים לא אוכלים בחורף, ויכולים לצום לעיתים עד 8 חודשים ברצף).

חורף קולינרי בגן החיות התנכי צילום יער forest תמרי

המבקרים בגן החיות יקבלו גם חידה הנוגעת לתזונת בעלי החיים בגן, ובין מי שיענה נכונה, יוגרל סיור משפחתי מודרך במטבח גן החיות, שם ניתן לראות מקרוב את ההכנה של כל המנות ואף לסייע קלות בהכנת הארוחות השונות.

מי שרוצה גם להאכיל בעצמו, מוזמן ל"מפגש בלתי רגיל עם פיל": המבקרים מאכילים את הפילים מן היד אל החדק, צופים בהדרכת פילים בשיטה מיוחדת ואפילו מגרילים כניסה לבית הפילות ומפגש מודרך איתן. עלות ההשתתפות בהגרלה היא שקל אחד בלבד, כאשר כל ההכנסות מועברות לבית החולים לפילים בלאמפאנג, תאילנד.

בתצוגה חדשה בשם "לילה לבן" יפגשו המבקרים בעלי חיים פעילי לילה – אשר פעילים בשעות היום בזכות תאורת אור ירח במתחם, המדמה לילה. בתצוגה אפשר לפגוש תנשמות לבנות גדולות ומרשימות, קיפודים מצויים שהגיעו לטיפול במרפאת הגן בשל פציעות, חולדת ענן חיוורת – יצורים פרוותיים ומקסימים החיים על עצים באי לוזון שבפיליפינים, קופיפי גלגו סנגלי – קופים קטנים וחברותיים המיטיבים לנתר בין הענפים, עד למרחק של 5 מטרים, או הלוריס השלוח האפור – קוף קטן ונדיר שמשקלו יכול להגיע עד 300 גרם. הוא פרוותי ויפה ולכן הוא נפגע מאוד מציד למטרות סחר בחיות מחמד.

בעלי החיים המסעירים ביותר בתצוגה הם כנראה הערפדים המצויים שהגיעו מגן החיות בסינסנטי, ארה"ב ומתמחים בתזונה המורכבת ממרכיב אחד בלבד – דם.

ובלי מוסיקה אי אפשר: בכל יום שישי בחודשים נובמבר ודצמבר יתקיימו "צלילים לקראת שבת": הופעות מוזיקה חיה בשעות 12:30-15:00 ברחבת הכניסה לגן.

בחודש נובמבר תהיה זו להקת "הנופלים בפח" עם מוזיקה מקורית ממזרח ומערב, ובדצמבר להקת "פריצת דיסק" עם להיטי חיפושיות ועוד.

שעות פעילות הגן:

ימים א' – ה' 9:00 – 17:00, שישי וערבי חג 9:00 – 16:30 שבת וחג  10:00 – 17:00

מחיר: ילד (גיל 3-18) 42 ₪, מבוגר 55 ₪

Exit mobile version