Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

אטרקציות בגליל העליון לכל המשפחה

אזור הגליל העליון הוא אחד היפים בארץ ישראל, הוא משתרע בין הים התיכון במערב לעמק החולה במזרח, ובין בקעת בית הכרם בדרום לגבול עם לבנון בצפון. הגליל העליון משתרע על פני כ-800 קמ"ר, שטחיו מכוסים בחורש ים תיכוני וביערות באזור ניתן למצוא אלה ארץ ישראלית, אורן ירושלמי ואלון מצוי. האזור נחשב ליעד תיירותי פופולרי ואהוב בקרב משפחות עם ילדים, זוגות רומנטיים, צעירים ומבוגרים, שפע אטרקציות ממתינות למבקרים בגליל העליון, יש גם שלל אפשרויות לינה המתאימות למגזר הדתי.

אטרקציות לכל המשפחה בארץ פלגי המים שבגליל העליון

הגליל העליון נקרא בפי רבים גם ארץ פלגי מים בגלל המעיינות הרבים והנחלים הזורמים בשטחו. יש באזור שטחים חקלאיים גדולים, אתרים היסטוריים חשובים ומעניינים, מרכזי מבקרים, שמורות טבע יפות, תצפיות נוף, יישובים אותנטיים, שווקים דינמיים ותוססים ושפע אטרקציות לכל המשפחה ולכל הגילאים. כדי ליהנות מחופשה משפחתית נפלאה וחווייתית כדאי לבחור מלון בגליל העליון הנמצא במיקום מרכזי, כך ניתן לצאת לטיולי כוכב בכל האזור.

במהלך החופשה בגליל העליון מומלץ לבקר באגמון החולה, במקום יש מרכז מבקרים עם פעילויות המותאמות לילדים,  טיולים בקלאב קאר, מסלולים לטיולי אופניים וסיורי טבע וצפרות. כדאי לדעת כי ניתן להצטרף לספארי לילה באגמון החולה, כך ניתן להכיר מקרוב את החיות הפעילות באזור, בסיום הסיור נהנים מפיקניק בשטח.

כאשר מתכננים חופשה בקיץ בגליל העליון כדאי לקחת את הילדים גם לשייט בקיאקים בחלק העליון של נחל חצבאני או בירדן. חוויית השייט מלהיבה וכל הילדים נהנים ממנה, אין כמו שייט מאתגר בלב נוף פראי כאשר חם בחוץ והמים הקרירים מצננים את הגוף. יש מספר מסלולי שייט בגליל העליון, כדאי לבחור במסלול המתאים למשפחות, בהתאם לגיל הילדים.

צוק מנרה ואטרקציות נוספות באזור

לאחר שהזמנתם מלון בגליל העליון כדאי לבחור אטרקציות המתאימות להרכב המשפחתי, יש באזור שלל אטרקציות לכל המשפחה, לכן כדאי לבחור מלון במיקום נוח ומרכזי כדי להגיע בקלות ובמהירות לכל הפעילויות והאטרקציות. אגב, כדאי לבחור מלון עם חדרי משפחה ומתקנים לילדים, חשוב לוודא מהי הכשרות במלון, מה כוללת ארוחת הבוקר, והאם יש מסעדה המציעה תפריט עשיר הכולל גם מנות לילדים.

מומלץ למשפחות עם ילדים המטיילות ונופשות בגליל העליון להגיע לצוק מנרה, הפארק האתגרי מציע שפע אטרקציות לכל המשפחה כמו מגלשת הרים ארוכה, רכבל, מסלולי הליכה וניווט, קירות טיפוס ועוד.

צילום באדיבות: pixabay

בנוסף, מומלץ לנצל את החופשה בגליל העליון כדי לבקר במוזיאון תל חצור שהוכרז בשנת 2006 כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו. כדאי לבקר גם במרכז הבינלאומי לקבלה הממוקם בצפת, אפשר לשלב סיור בסמטאות הציוריות של העיר העתיקה בצפת, לעלות לקברי צדיקים, לטייל בהר מירון, לבלות בראש פינה הציורית, וכדאי גם לצאת לטיולי רכיבה על סוסים ולטיולי ג'יפים או טרקטורונים.

 

Exit mobile version