Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

איזה ציוד דיג'י צריך?

כאשר מדובר על מקצוע הדיג'יי ניתן לומר שהוא תפקיד חשוב אשר השתנה רבות לאורך השנים שהוא קיים, ואחד מן התורמים המרכזיים לזה הם השינויים הטכנולוגיים אשר קרו לאורך הזמן, גם אם מדובר בפורמטים שבהם הופצה המוזיקה וגם אם מדובר בציוד מיוחד בו השתמשו בהתאמה לאותם הפורמטים והפונקציות השונות אשר נוספו והפכו לסטנדרטיות ככל שעבר זמן מה.

יש סוגי ציוד שונים שדיג'יי יכול להשתמש ולהיעזר בהם בשביל לתקלט כמו, מגברים וגם מיקרופון. הדבר המרכזי אשר יקבע בעידן הנוכחי את התשובה לשאלה, איזה ציוד ישתמש דיג'יי בשביל לתקלט? הבסיס לתקלוט תמיד יהיה שני נגנים ומיקסר. נגנים זאת אומרת שהייעוד שלהם מיועד בשביל נגינה של המוזיקה, והמיקסר בשביל להגביר אותם, אבל קיים נגן לכל פורמט שהוא מספיק פופולרי של מוזיקה שרלוונטית להיום.

פטיפונים אשר מיועדים לנגינה של תקליטים, נגנים של מוזיקה דיגיטליים לקבצים ואפילו נגנים אשר מיועדים לנגינה של דיסקים. בהתאמה להתפתחויות הטכנולוגיות של השנים הקודמות, גם האפשרויות של נגינה בפלאפונים וטאבלטים קיימות היום.

תקלוט דיגיטלי

בדומה להרבה מאוד תהליכים אשר נעשו בצורה אנלוגית בעבר לדוגמא, הפקה מוזיקלית. עולם התקלוט השתנה בצורה משמעותית בגלל המהפכה הדיגיטלית. היום, קיימות הרבה מאוד אפשרויות בשביל דימוי העמדה האנלוגית דרך התוכנות הדיגיטליות הממוחשבות, ביחד עם אפשרויות אשר התווספו בגלל השיפורים הטכנולוגיים אשר קרו לאורך השנים הרבות.

קיימות כרגע מספר של תוכנות מרכזיות אשר משמשות את הדיג'י המודרני כמו לדוגמא, "טרקטור" של חברת Native , סראטו של Rane, רקורדבוקס של חברת Pioneer DJ. ביכולת התוכנות האלה ניתן לנגן ולבצע את כל פעולות הדיג'יי הבסיסיות כמו נגינה במקביל של קטעים נוספים, למיין את הקבצים, להחיל אפקטים מסוימים וכדומה.

 קרדיט תמונה FREEPIK

כאשר מדובר על קריאת קבצים מתוך מחשב, ניתן לומר שנוצר טרנד עד היום שרוב הדיג'ייס העכשווים הולכים לפי הטרנד, בעיקר בזכות הרבה מאוד בעיות בתקלוט האנלוגי אשר נפתרות על ידי המעבר אל הדיגיטל, כגון, עלויות המוזיקה הפיזית אשר הם יוצרים והקושי לסחוב אותה באופן פיזי. ברוב המקרים התוכנה אכן תהיה מלווה עם קונטרולר אשר נשתמש בו בשביל לשלוט בדברים שונים ואחרים בתוכנה. הקונטרולרים יכולים לתת לכם מגוון של אפשרויות תקלוט, כאשר חלק מהם מיועדים בנוסף גם לנגינה של סוגים של פורמטים שונים.

ההבדל במחירים

ככל שתשקיעו יותר בציוד שלכם ככה תיהנו מרכיבים איכותיים יותר. לדוגמא מיקסר שיכיל קדם מגברים איכותי מאוד ככל שיהיה יותר יקר, מה שבאמת יאפשר לכם איכות שמע גבוהה הרבה יותר, עמידות לאורך זמן רב, ועוד מספר פונקציות נוספות אשר יכולות לשדרג את הסט של הדיג'יי. אבל בהרבה מאוד מקרים הם לא הכרחיות בשביל לקיים סט ברמה מספקת כלשהיא, שכמובן הרי האיכות של הסט תיקבע לפי היכולת של הדיג'יי להבין את הקהל שלו ולהתאים את המוזיקה בשביל האווירה במקום אשר מנגן.

Exit mobile version