Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

איך אתה אוהב את הקפה שלך?

קפה הוא משקה אהוב בתרבויות שונות, כל אחד אוהב את הקפה שלו בצורה אחרת, ולכל אזור גיאוגרפי הדרך המסורתית שלו לשתות קפה. בימינו, כאשר העולם הופך לכפר גלובלי, תרבויות והרגלים מתערבבים ומתפשטים, ולכן כל אחד יכול כעת לבחור את הדרך שלו לשתות את הקפה, מבלי להיות מוגבל למסורת אבותיו.

מקור הקפה

 מקורו של הקפה באתיופיה, שם נפוץ זן הערביקה, והוא החל להתפשט כמשקה אהוב ברחבי העולם במאה החמש העשרה, על ידי הערבים. אל ארצות אמריקה הגיע הקפה בעקבות הקולוניאליזם הצרפתי, ובמהלך המאה התשע עשרה הפכה ברזיל ליצרנית הקפה הראשית בעולם. בעקבות ברזיל נכנסו גם קולומביה, גואטמלה ואינדונזיה. כיום ברזיל נחשבת ליצרנית הקפה הגדולה בעולם, ואילו ארצות הברית נחשבת לצרכנית הגדולה ביותר של קפה.

איזה קפה אתה שותה

כאמור, רבות הדרכים לשתות קפה, קיימות שיטות הכנה שונות, וכן סוגי קפה שונים, כאשר לכל סוג רמת קפאין משלו וארומה משלו. בין הדרכים הרבות לשתיית המשקה הממריץ נמצא הקפה הערבי המבושל, המתובל בהל, קפה תימני בהיר עם חוואיג', קפה אספרסו איטלקי מרוכז וממריץ, קפה פילטר, מקינטה, ועוד. לכל שיטה יתרונות קולינריים משלה, וההעדפה היא עניין של טעם ונטייה. בנוסף, לכל חלק ביום יתאים קפה אחר. האספרסו המרוכז מתאים לשעות הבוקר המוקדמות, הקפה המבושל, קפוצ'ינו, או אמריקנו יתאימו לשעות היום המאוחרות יותר, עד הצהריים, ואילו הקפה הנמס, קפה פילטר, ודומיהם יתאימו לאחר הצהרים ואף לשעות הערב.

יתרונות הקפה

 בנוסף לטעמו הייחודי, הקפה ידוע כממריץ ומעורר, מעודד את פעילות מערכת העיכול. הקפה משפר  ומחדד את הזיכרון, ונחשב כמסייע במניעת מחלת גאוט, סוכרת 2, דיכאון, ועוד. בקפה ריכוז גבוה של נוגדי חמצון המסייעים להתמודדות עם רדיקלים חופשיים בגוף. ממחקרים שנעשו עולה כי שתיית כמות מתונה של קפה בקביעות מסייעת במניעת אלצהיימר ופרקינסון, ומפחיתה את הסיכון לפתח אבנים בכיס המרה ושחמת בכבד. למרות זאת, יש אנשים הרגישים לקפה, ושתיית קפה יוצרת אצלם הפרעות שינה, ועצבנות.

קפה לבריאות

 אם אינך רגיש לקפה, הרי ששתיית קפה מתונה תועיל עימך, ותוסיף הנאה ואיכות חיים לסדר היום שלך. את הדרך בה אתה מעדיף לצרוך את המשקה המהביל תוכל לבחור מתוך שלל האופציות הרחב, והמלצה שלנו – אל תימנע מטעימת קפה בסגנון חדש מדי פעם, מי יודע, אולי עוד תופתע, ותגלה שהקפה המושלם עבורך הוא לא מה שחשבת.

תמונה באדיבות: pixabay

 

Exit mobile version