Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

איך ההורים יכולים ללמד את ילדיהם אנגלית בבית?

תקופה לא פשוטה עוברת על כולם, סגר שני, לאחר מכן, הגבלות רבות. הילדים לא לומדים למידה משמעותית וברור לכולם שהשנה תהיה אחרת לגמרי.

ילדי "דור הקורונה" חייבים ללמוד אנגלית. זה המקצוע שיעזור להם בחיים בוודאות. זוהי שפה שחיונית ברכישתה כל שנה ומאתגר הרבה יותר לרכוש אותה בשנת קורונה שכזאת.

ההורים אחראים יותר על הלמידה השנה ויכולים לפתוח בפני הילדים את כל האופציות שהעתיד יכול להציע להם. כמורה וכמאבחנת דידקטית, ארכז לכם מספר טיפים שתוכלו לעשות בבית עפ"י שלבי הלימוד השונים של הילדים:

טיפ ראשון -שלב החשיפה לשפה- גילאי שנתיים ומעלה– שלב שבו המוח גמיש ולכן ילדים קולטים בקלות מילים ושירים. אלמנט החיקוי הוא מאוד משמעותי בגיל זה. כדאי לחשוף אותם למשפטים קבועים ושימושיים מחיי היום יום. יש לחזור עליהם מספר ימים עד שהילד מחקה אותם ויודע אותם היטב. כך, אפשר כל פעם להוסיף מילים ומשפטים חדשים. דוגמאות:
Good morning, hello, I'm hungry, I'm happy

שלב תחילת לימוד קריאה וכתיבה של האותיות- כיתות ב', ג', ד'– שלב הכי חשוב בו הילדים רוכשים את תשתיות הבסיס. יש להכיר לילדים את אותיות ה ABC ולשים לב לדגשים הבאים:
חשוב שהילדים יכירו את סדר האותיות (אפשר לשמוע יחד את השיר ABCD או לדקלם אותם ולתת להם מנגינה).
יש להסביר לילדים, שאותיות הניקוד בשפה הם כמו סימני הניקוד בעברית ולכן אין להם מגוון רחב של צלילים כמו לעיצורים.

למשל: האות B יכולה להיות בצלילים הבאים: ב (שווא), ב (צירה), בי (חיריק), בו (חולם), בו (שורוק). לעומת זאת, לאות A יש רק שני צלילים כי היא אות ניקוד: א (פתח), א (צירה).

ברגע שילד מבין את ההבדל בין צלילי העיצורים והתנועות, הוא מבין בהדרגה את מגוון הצלילים של העיצורים בשפה.

לימוד אנגלית לילדים מהבית. צילום: unsplash

יש ללמד את הילדים שבשפה האנגלית יש 44 צירופי אותיות  (tion, ck, sh) שלהם יש צלילים רבים. יש להקנות אותם לילדים כי שילוב שליטה בצלילי 26 האותיות ובצירופי האותיות מהווה תנאי הכרחי להבנת הנקרא. יש להעשיר לילדים את אוצר המילים עפ"י נושאים, כגון: צבעים, מספרים, בע"ח, ירקות, פירות ועוד.

שלב שילוב קריאה, כתיבה ודקדוק- כיתות ה' ו' ומעלה– חפשו את המידע באינטרנט או בחוברות העבודה שהילדים לומדים מבחינת היכרות ראשונית עם כללי הדקדוק. 

הכי חשוב, בכל נושא שמלמדים את הילד לשאול בקול רם את השאלה: "מתי משתמשים בנושא הזה?" או במילים אחרות: "מדוע אני צריך לדעת את זה? במה זה יעזור לי?" ברגע שיש לכל נושא דקדוקי זיקה למציאות והילד מבין את הקשר, הוא זוכר את הכללים טוב יותר.

רוצים עוד?

קישורי עזרים ללמידת אנגלית לילדים מהבית: https://funglish.club/

או היכנסו לעמוד הפייסבוק אנגלית בכיף בפייסבוק

Exit mobile version