Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

איך הכרתי את מאור פרץ?

תתמכרו למאור פרץ. יפעת עייאש ניסתה את כל סוגי המוסיקה, עד שיום אחד מצאה אי שם בתל אביב, דיסק איכותי ומופלא, מוסיקה של אדם אחד שמסתבר שיודע לגעת במילים ולשיר בצורה בלתי רגילה. עכשיו קל לה יותר לאהוב את עצמה.

את אחד השיעורים החשובים ביותר על החיים למדתי דרך העיניים של בחור שהכרתי באמצעות המוסיקה\ ועונה לשם מאור פרץ. מעולם לא נפגשנו אבל ההתאהבות הייתה מידית. פגשתי אותו במהלך שוטטות ב"הדסטארט". וכשהוא הוציא דיסק הייתי הראשונה לרכוש אותו.

הדיסק החדש של מאור פרץ.צילום מסך

אני זוכרת שנסעתי במיוחד  לדיזנגוף סנטר  כמו גרופית בת 16 הרוכשת במיטב כספה את מושא אהבתה. (בתכלס לא ממש מדובר במיטב כספי אבל בהחלט בעלות זניחה ביחס לתמורה).

כמה אירוני שאפילו המוכר בחנות המוסיקה לא הכיר אותו אבל לפי ההתלהבות שלי, כששלף את הדיסק הנכסף, אני משערת שגם הוא הסתקרן לדעת במי מדובר וסביר להניח שבהמשך התאהב גם כן.

מהר מאוד הבנתי ששום דבר לא יחזור להיות אותו הדבר. השירה שלו השיחה שלו עם עצמו הקול המדהים והכל!! הפך לחלק משגרת יומי. אוכלת שותה ישנה נושמת מאור פרץ.

הוא ליווה אותי כשהיה לי עצוב ובעיקר כשהיה לי טוב. הוא היה שם עם הטקסטים המהממים עם האופטימיות והטקסטים המהפנטים (ביניהם גם טקסט אנושי בהחלט שכתב לו מאיר גולדברג האגדי במיוחד לדיסק).

מרגע הרכישה הוא היה שם ותמיד האיר לי כל רגע. לימים אפילו הילדים שלי התחילו כבר לזהות, לזמזם את שיריו ולהתרגל לכך שהוא חלק מהנוף.

בשלב מסוים החלטתי להוציא אותו לאור. להשוויץ בו. הרגשתי בשלה להודות שהוא נכנס לי ללב ולא ייצא משם להרבה מאוד זמן. החיים הפכו לקלים יותר אפילו במהלך עבודות הבית המשעממות ביותר כי הוא היה לצידי. מתנגן ברקע.

כשסיפרתי לחברים על הדיסק ועל השירים, שהם פשוט חייבים לשמוע, נתקלתי בהרבה הרמות גבות או בתשובות כמו:"פרץ הזה שמענו עליו" גם כשהסברתי שזה פרץ מז'אנר אחר.

במהלך המסע שלי עם פרץ הבנתי שני דברים: הראשון הוא שזה דיסק הכי מרגש בעולם. דיסק שלא ייצא לי מהראש להמון זמן ומשערת שגם לכם. והשני שלמרבה האירוניה "היסטורית פרץ" לאורך השנים הייתה  מזוהה עם מוסיקה בז'אנר מסויים והגיע הזמן לקחת נשימה ולצאת למסע בליינד דייט של מוסיקה ישראלית אמיתית איכותית כמו שרק הפרץ הזה יודע.  ואולי כולנו צריכים להכיר ולהכיל פרץ חדש כזה שיפרוץ  לתודעה של כולנו.

אז מי שמעריך טקסטים, מי שעייף מלשמוע רק מה שמשמיעים ברדיו ומרגיש שבא לו לצאת למסע ולנסות חומר חדש. מוזמן לרכוש ולחבק את האהבה החדשה שלי  – מאור פרץ.

הסכנה היחידה באהבה הזאת זה התמכרות.  אבל בשונה מהתמכרויות אחרות זאת תהיה התמכרות איכותית , בלי רגשות אשם.אז תצאו מהבית ותעשו לעצמכם טובה. תרכשו את הדיסק השני שלו. אתם כבר תבינו לבד למה התכוונתי.

http://https://www.youtube.com/watch?v=vwYMwSX7uLE

 

Exit mobile version