Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

איך זה לעשות בר מצווה בכותל לבד

מה כבר יכול לקרות? זה מה שבטח אתה חושב כשאתה מתכנן לעשות בר מצווה בכותל בעצמך. שאלה טובה, אז אתן לך את התשובה במאמר זה >>

ההגעה לכותל והפייטן שמנהל את הטקס עליה לתורה

כפי שאתה יודע, או לא יודע, פייטן הוא דבר חיוני מאוד לטקס העלייה לתורה שהוא החלק המרכזי בבר המצווה. אז סגרת עם פייטן פרטי שיגיע לבר מצווה בכותל של הבן שלך וחשבת שהכול טוב, הרי זה פייטן וכל הפייטנים אותו הדבר. מה כבר יכול להשתבש?

תחשוב על זה שאתה עומד בכותל עם הבן שלך ברחבת הגברים, הנשים נמצאות בצד השני, אולי הצלחת להגיע צמוד לקיר ההפרדה ואולי לא. לא כל האורחים הגיעו כי חלק בפקקים, חלק מחפשים חניה וחלק תקועים ברציפי הרכבת כי היום יש לנהגי הקטר מחלה מסתורית. ואיפה הפייטן?

תקוע עם שאר האורחים בפקקים. לא נורא, מה כבר יקרה, תעמדו בשמש, אתם ממילא עם בגדים ארוכים ויפים כך שלא תשרפו בשמש אלא תתבשלו מבפנים. לא נורא, עברנו את פרעה נעבור גם את זה.

בר מצווה בירושלים. צילום: כינור דוד

רוצים לארגן בר מצווה לבד? צפו במדריך חינמי איך מתקדמים בהכנת אירוע בכותל:

סוף סוף הפייטן הגיע עם האורחים והגיע הזמן להתחיל את טקס העלייה לתורה. איפה צוות צלם בר מצווה הפרטי שקבעתם איתו? באירוע אחר, הוא פשוט שכח אתכם. לא נורא, פלאפונים שלוף, ולהתחיל לצלם. יצא מטושטש, לא תיהנו מהטקס כי תהיו עסוקים בלצלם, לא חשוב, לפחות לא תשלמו לצלם. אתם רוצים להתחיל את הטקס ומסתבר שלא מספיק שהפייטן איחר, הוא ממהר לעוד אירוע, והוא מלחיץ את הילד שלכם שמועד בכל פסוק וההפטרה יוצאת מעפנה והילד כבר על סף בכי,  אבל הוא לא יבכה, כי הוא גבר.

אוכל קדימה אוכל

מה זאת אומרת לא שמרתם לי ולאורחים שלי מקום במסעדה? היום יש לי בר מצווה בכותל, לא מחר ולא שבוע הבא. זה המשפט שמאוד הגיוני שתגיד לבעל המסעדה ששכח לרשום אותך לאירוע ורשם מישהו אחר. אחרי הכול אתה אדם פרטי ומישהו שיש לו חברה מקצועית הגיע לפניך אז פינו אותך הצידה. לא נורא בטוח יש סניף של מקדונלדס או דוכן פלאפל שבו האורחים יוכלו לאכול באירוע.

אם אולי בכל זאת נכנסת למסעדה, אתה מגלה שהתפריט זה לא מה שסגרת, הדיג'י לא מבין איך לעשות את המוזיקה שאתה אוהב והאורחים מתחילים להיות מעוצבנים מרעב ומחוסר כיף של האירוע. לא נורא, גם ככה לא רצית ללכת לאירועים שלהם כך שאם הם עוזבים מוקדם אתה פטור מללכת לאירועים שלהם.

בר מצווה עושים עם מקצוענים. צילום: כינור דוד

מסקנה, בר מצווה עושים רק עם מקצוענים

לא עושים בר מצווה לבד. עושים עם חברה מקצועית שתדאג לך לכל האירוע ותוודא שכולם ייהנו ושום דבר לא ישתבש. בר מצווה בכותל עושים רק עם חברת כינור דוד שהיא חברה שמארגנת בר מצוות שנים רבות. כנס לאתר זה, תתרשם מהיצע הרב של הסרטונים והמאמרים בהם השקענו רבות. אחרי שתתרשם מהאתר תבין כמה אנו נשקיע בך ותתקשר אלינו, נשמח לדבר איתך.

Exit mobile version