Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

איך לבחור מטפל CBT

שיטת CBT היא שיטה חדשנית מתפתחת שהביקוש אליה הולך וגובר. יש הרבה מטפלי CBT וחלקם טובים מאוד. לא כל אחד יכול להיות מטפל CBT. מטפל CBT הוא בדרך כלל פסיכולוג שעבר הכשרה לשיטת טיפול CBT . ההכשרה לטיפול בשיטת טיפול CBT היא הכשרה של שנתיים לפחות שנעשית במרכזי הכשרה מיוחדים שנועדו לשיטה זו.

בחירת מטפל בצורה חכמה

לבחור מטפל CBT זו משימה לא פשוטה. לא קל למצוא פסיכולוג שמתאים לכם. כי אם אתם מקבלים המלצה מחבר שעבר טיפול אצל מטפל מסוים והיה מאוד מרוצה יכול להיות שתלכו לאותו מטפל אבל עבורכם הוא לא יהיה מה שחיפשתם. עדיין ניתן לשאול מכרים חברים. על איזה מטפל CBT הם ממליצים רבה פעמים אנשים שקרובים אליכם הם דומים לכם, ימליצו לכם המטפל שמתאים לכם. אבל זה לא תמיד נכון.

איך להבין שהמטפל מתאים לכם?

אין דרך חד משמעית לקבוע שהמטפל שלכם מתאים לכם. זה יותר עניין של תחושה סובייקטיבית. לפעמים אתם מחפשים מטפל CBT לילדים ולנוער ואז כדאי להתייעץ עם היועצת בבית הספר כדי לקבל המלצה על מטפל CBT לנוער שנחשב למטפל טוב ואיכותי. אחת הבעיות במציאת מטפל היא העובדה שקשה ללמוד מספיק על המטפל ממה שהוא כותב על עצמו למשל באינטרנט. יש אתרים שמרכזים קבוצות גדולות של מטפלים כך אפשר להתרשם להשוות ולהבין קצת יותר מה ההכשרה והגישות של כל מטפל.

ללמוד מפגישת היכרות

בקופות החולים ומרכזי טיפול בנפש יש גם רשימות של מטפלים מומלצים. רוב המטפלים מטפלים בדרך חכמה מאוד. הם מציעים למטופל לעשות פגישת היכרות ראשונה ללא התחייבות, שבה מטופל לומד להכיר את המטפל וגם המטפל לומד על המטופל. מפגישת היכרות זו תוכלו להפיק הרבה מאוד. תוכלו להבין איך אתם מרגישים בטיפול ואחריו. חשוב שתהיה כימיה בין המטפל למטופל. שהמטופל ירגיש שהוא מקבל כלים ושהטיפול מבחינה ריגשית עושה לו טוב. שהטיפול מחזק אותו עוזר לו להרגיש טוב יותר ולתפקד טוב יותר. כך פגישה ראשונה עוזרת מאוד לראות אם הקשר בין המטפל למטופל הוא טוב. שיטה זאת מתאימה גם לטיפולים כמו טיפול בחרדת בחינות או טיפול בחרדת נהיגה.

Exit mobile version