Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

איך להילחם בפיגמנטציה של העור?

שמעתם פעם שהוזכר בחדשות שהדרכים העיקריות להילחם בפיגמנטציה של העור כוללות: פילינג ( שיטה אולטרסאונית וכימית ). לשיטה הכימית משתמשים בחומצות שונות (אזלאית, גליקולית, פירות ועוד) התוצאה של הפעולה היא התחדשות האפידרמיס. בשימוש בשיטת האולטרסאונד נדרש מכשור מיוחד בעזרתו מזריקים לעור תכשירים שונים. התוצאה היא חידוש והלבנת העור, מראה אסתטי ויפה

יש טיפול מסיר כתמים שילמד אתכן איך להתמודד עם פיגמנטציה!

שיטה מודרנית – פילינג בלייזר.

הטיפול מתבצע עם ציוד מיוחד, בעזרת קרן לייזר מסירים שכבת עור, מנגנוני החידוש וההצערה שלו מופעלים, הטיפול הנל הוזכר בחדשות.

יש לתכנן את הטיפול בחורף, שכן באביב ובקיץ העור חשוף להשפעות האגרסיביות של קרינת השמש והדבר מחמיר את תקופת השיקום ( זה היה בחדשות) .

הלייזר, בשימוש נכון, נותן תוצאה מצוינת – הצערת העור, הגברת האלסטיות שלו, קבלת צבע יפה ואחיד.

 צילום: shterstock

שיטה מודרנית – שיטת פוטותרפיה.

עוד היה בחדשות שנעשה שימוש בפולסי אור, הפועלים באופן נקודתי רק באזורים בעייתיים. התוצאה היא הרס של תאים המכילים כמות עודפת של מלנין. לפיכך, עם הופעת כתמי גיל או שינוי צבע אחר של העור, עליך לפנות לרופא עור-קוסמטיקאי . על מנת לברר את הסיבה להופעת כתמים, ייתכן שיהיה צורך להתייעץ עם מומחה נוסף (גינקולוג, אנדוקרינולוג, גסטרואנטרולוג, מטפל).

גם קוסמטיקאית תעזור לך להסיר כתמים על עורך. מדובר בעור שלך, בחרי לך את הקוסמטיקאית המומחית בתחומה.

פיגמנטציה של העור: איך להיפטר מכתמים כהים?

זה לא חדשות לומר שהיפרפיגמנטציה, או פיגמנטציה של העור, היא מצב שבו אזורים מסוימים בעור כהים יותר מאחרים. היפרפיגמנטציה יכולה להופיע באזורים קטנים, לכסות שטחים גדולים או, במקרים נדירים, אפילו את כל הגוף. זוהי בעיית עור שכיחה למדי הפוגעת באנשים עם כל סוגי העור.

נוסיף שזה לא חדשות שמנגנון התרחשות היפרפיגמנטציה הוא כדלקמן. צבע העור, השיער והעיניים נקבע על ידי הפיגמנט מלנין, המיוצר על ידי תאים מיוחדים – מלנוציטים. המלנין בדרך כלל מופץ באופן שווה על פני העור, אך לחלק מהאנשים עשויים להיות אזורים בעור שבהם ריכוז המלנין גבוה או נמוך מהרגיל. כתוצאה מכך, מופיעים כתמים חומים או אפורים על העור.

גורמים להפרעות פיגמנטציה

עוד היה בזמנו בחדשות שמספר גורמים עלולים לגרום לעלייה בייצור המלנין, אך העיקריים שבהם כוללים חשיפה לשמש, שינויים הורמונליים, גיל, פציעה או דלקת בעור.

חשיפה לשמש

חשיפת יתר לאור השמש היא הגורם העיקרי להיפרפיגמנטציה.

אור השמש גורם לייצור נוסף של מלנין, הפועל כמו קרם הגנה טבעי, המגן על העור מפני קרני UV מזיקות. אבל חשיפה מוגזמת לשמש משבשת את התהליך הזה, מה שמוביל להיפרפיגמנטצי( הוזכר בחדשות).

בנוסף, חשיפה לשמש הופכת את האזורים הקיימים של היפרפיגמנטציה – גיל או כתמי שמש, מלזמה וכתמי היפרפיגמנטציה פוסט-דלקתיים – לבולטות עוד יותר.

מחלות ותרופות

בטח גם שמעתם בחדשות שהוכח כי מחלות ותרופות מסוימות עלולות לעורר היפרפיגמנטציה. זה גם סימפטום של מחלות מסוימות, כמו מחלות אוטואימוניות ודרכי העיכול, הפרעות מטבוליות ומחסור בוויטמינים.

היפרפיגמנטציה יכולה להיגרם גם על ידי מספר תרופות, כולל תרופות כימותרפיות, תרופות נגד מלריה, נוגדי פרכוסים ואנטיביוטיקה.

שינויים הורמונליים

גם היה תזכורת בחדשות ששינויים הורמונליים הם הגורמים העיקריים לסוג מיוחד של היפרפיגמנטציה המכונה מלזמה, או כלואזמה. תופעה זו שכיחה במיוחד בקרב נשים ומאמינים שהיא מתרחשת כאשר הורמוני המין הנשיים אסטרוגן ופרוגסטרון מעוררים ייצור יתר של מלנין והעור נחשף לשמש. מצב עור זה אופייני לנשים בהריון.

כמו כן הוזכר בחדשות ראש העין שמלזמה מופיעה ב-10-15% מהנשים ההרות וב-10-25% מהנשים הנוטלות אמצעי מניעה דרך הפה. אצל גברים, מצב זה פחות שכיח.

גיל

חדשות ואסתטיקה – גיל או כתמי כבד  הם צורה נפוצה של היפרפיגמנטציה.

כתמים חומים מופיעים אצל אנשים מעל גיל 40 על הידיים, הפנים או אזורים אחרים הנחשפים לעתים קרובות לשמש. רופאים קוראים לכתמים כאלה "סולאריים" לנטיגו.

הם נוצרים בשל העובדה שעם הגיל, מספר תאי העור המייצרים מלנין פוחת, אך שאר התאים גדלים והתפלגות המלנין הופכת פחות אחידה.

נזק לעור ודלקת

עוד היה בחדשות שהיפרפיגמנטציה פוסט דלקתית מופיעה לאחר פציעה או דלקת בעור, המתרחשת כתוצאה מחתכים, כוויות, חשיפה לכימיקלים, אקנה, אטופיק דרמטיטיס או פסוריאזיס. העור מתכהה, ולאחר הסרת הסיבה, אזורי הפיגמנטציה הופכים לדהויים.

כיצד למנוע היווצרות היפרפיגמנטציה

שימוש יומיומי בקרם הגנה רחב טווח

גם היה בחדשות שהגנה מפני השמש היא הצעד החשוב ביותר למניעת היפרפיגמנטציה. קרני השמש משפיעות על העור גם בימים מעוננים ולכן מומלץ לספק לעור הגנה יומיומית מהשמש ללא קשר למזג האוויר.

מזותרפיה, מה זה ולמי זה מתאים?

השפעת ההליך מושגת בשל פעולת מרכיבי התרופה על העור ומחט הזרקה דקה. במהלך ההליך העור מקבל מיקרוטראומות שמפעילות את ייצור הקולגן והאלסטין של עצמו – זה משפר את המצב הכללי של העור, הופך אותו לגמיש יותר ומאפשר להיפטר מקמטים קטנים (  היה מוזכר בחדשות קיבוצים ).

עוד מהחדשות קריות  –  היתרונות של מזותרפיה

  1. בהתאם להרכב הנבחר, מזותרפיה עוזרת להילחם במספר רב של פגמי עור, כולל אקנה, קמטים וכתמי גיל. בשל כך, ההליך נקרא לעתים קרובות אוניברסלי.
  2. עוד היה בחדשות רעננה שטווח גילאים רחב-ניתן להשתמש בהליך בכל גיל, אם יש אינדיקציות ליישומו.
  3. גודל המחט הקטנה וההרדמה הופכים את ההליך ללא כאב.
  4. הרכב בטוח, שבגללו יש להליך מספר קטן של התוויות נגד.
  5. הוזכר גם בחדשות רמת גן שההליך יכול להתבצע אפילו באזורים הרגישים ביותר של העור, כלומר באזור שמתחת לעיניים. בשימוש במזותרפיה באזור מסביב לעיניים יורדים עיגולים שחורים מתחת לעיניים, נפיחות נעלמת ועומק ומספר הקמטים פוחתים.
  6. תקופת החלמה קצרה. לאחר ההליך נותרות פפולות על העור – פקעות קטנות באזור הזרקות מיקרו, אך הן נעלמות תוך מספר ימים ואינן משאירות סימנים.
  7. מונע הזדקנות מוקדמת. ההליך מתחיל תהליכי התחדשות טבעיים בגוף, מגביר את ייצור הקולגן והאלסטין. למעשה, הקוקטייל המוזרק לעור במהלך ההליך מזין את התאים בחומרים מועילים, ובכך עוזר לעור להישאר צעיר ויפה יותר.
  8. ההליך משמש גם על הקרקפת, מה שעוזר לשפר את מצב השיער ולהאיץ את צמיחתו.

מי צריך לשקול את ההליך

היה גם בחדשות מודיעין שמזותרפיה לפנים ומה היא נותנת? שאלה זו עולה אצל נשים רבות, ורבות חושבות: האם ניתן להן לבצע את ההליך הזה והאם זה יעזור לפתור את בעיותיהן.

מזותרפיה לנערות ולנערים הסובלים מאקנה:

עוד היה בחדשות פתח תקווה שמזותרפיה יכולה להתבצע בכל גיל. נערות צעירות נוקטות בהליך זה כדי להפחית אקנה ולשפר את גוון העור. לנשים מעל גיל 30, מזותרפיה תסייע בהענקת לחות העור ובהעלמת סימני ההזדקנות הראשונים: קמטים רדודים, יובש, אובדן גמישות העור ואפילו כתמי גיל.

איך עושים מזותרפיה?

הוזכר גם בחדשות נתניה שמזותרפיה יכולה להיות ניתנת להזרקה (תרופות ניתנות באמצעות זריקות מרובות עם מחטים דקות במיוחד) או ללא הזרקה (מזוקוקטיילים מוזרקים מתחת לעור באמצעות מכשירים מיוחדים, היה בחדשות רחובות ).

Exit mobile version