Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

איך להפוך את עור הפנים לזוהר

היכרות עם סוגים שונים של מוצרי טיפוח לפנים יכולה לעזור לשמור על מראה זוהר, צעיר ורענן. מתלבטת מתי ואיפה להשתמש בכל מוצר? הנה המדריך היחיד שאת צריכה במלתחה.

שמירה על עור פנים זוהר היא משימה מורכבת מכפי שנהוג לחשוב. הדרך היחידה להשיג עור פנים רענן, טבעי וצעיר היא לשלב בין תזונה נכונה ושתיית מים וכמובן להכיר מוצרי טיפוח מתאימים. עם זאת, כיום יש מגוון רחב של מוצרים ולא תמיד קל להכריע ביניהם. בחירה לא נכונה במוצרי טיפוח מסוימים עלולה לגרום יותר נזק מתועלת, וזאת עוד לפני שמדברים על הבדלים בין סוגי עור אצל נשים בגילאים שונים .

מנגד, מי שמכירה את המאפיינים של מוצרי הטיפוח הבסיסיים יכולה להשיג עור פנים זוהר בתוך זמן קצר. היכרות כזו קריטית להשוואה בין מוצרי טיפוח ויש לה משמעות כלכלית. בנוסף, במידת הצורך ניתן להתייעץ עם קוסמטיקאית ולשמוע המלצות על תכשירים בהתאמה אישית.

מה ההבדל בין קרם לחות לסרום?

קרם לחות הוא מוצר טיפוח בסיסי שאמור להחזיר לעור הפנים את הלחות שאבדה לו. ההבדל העיקרי הוא בין קרם לחות לעור יבש, שמן, רגיל, מבוגר או רגיש וניתן לבדוק את מידת ההתאמה באמצעות הפרטים המסופקים על ידי היצרן ומופיעים על גבי האריזה. התפקיד של קרם לחות הוא להגן על רמת הלחות הטבעית בעור, למנוע חדירת רדיקליים חופשיים, להעניק בסיס טוב לאיפור ולזרז תהליכי שיקום באמצעות איחוי רקמות ועידון העור.

לשם השוואה, סרום מיועד להבהרת העור. בניגוד לקרם פנים שאינו חודר לשכבות העמוקות ולכן לא יכול לפתור בעיות עור, יש סרומים שמיועדים להבהרת העור, לצמצום ומניעת קמטים, להחדרת לחות ובמקרים מסוימים גם להתערבות בתהליכי חידוש התאים. תכשירי הסרום מיועדים לכל הגילאים ואצל נשים צעירות הם ידועים ככלי יעיל לשמירה על מרקם עור גמיש.

עור פנים זוהר.תמונה באדיבות: pixabay

בין המסכה לפילינג

מסכה לפנים ממריצה את העור ומתאפיינת בהענקת לחות לעור רפוי וחלש. ההבדל הוא בין מסכות על בסיס מרכיבים טבעיים כמו אצות ים וצמחי ים שעשירות בגורמי לחות ומעודדות את ספיגתם של תכשירי קוסמטיקה אחרים לעומק העור, לבין מסכות על בסיס חומצה אלפא-הידרוקסית או בטא-הידרוקסית שגורמת להתחדשות העור וממריצה את מחזור הדם וחילוף החומרים.

יש המון סוגים של מסכות והתאמה שלהן לסוג העור קריטית להצלחת הפעולה. בתוך כך, רצוי לשלב פילינג בשגרת הטיפוח ולהשתמש בו על מנת לקלף את השכבות העליונות של העור ולהסיר תאים פגומים. פילינג מגרה את רקמת החיבור, מעודד יצירת תאים חדשים ומשמש גם כטיפול אנטי-אייג'ינג. מבחינת הרכב, ההבדל הוא בין פילינג כימי, פילינג משחתי ופילינג עדין. סוג אחר של פילינג בו ניתן להשתמש הוא על בסיס אנזימים ומטרתו להמיס תאי עור מתים.

Exit mobile version