Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

איך להפוך ליוטיובר פופולרי?

הטכנולוגיה משנה רבדים רבים בחיים שלנו, וגם התרבות מושפעת ממנה. יוטיוב – שלפעמים קשה להאמין שלא היה קיים עד 2005 – הוא דוגמה מצוינת: בכל דקה מועלות 500 שעות של תכנים מגוונים, בכל יום צופים בני אדם בכל רחבי העולם ב-5 מיליארד סרטונים ובעיקר יש תואר חדש, יוטיובר.

יוטיובר יכול להיות עיסוק שמניב הכנסה נאה, ועוד לפני הכסף האפשרות להביא לידי ביטוי כשרונות שונים, להעביר מסרים לקהל רחב ולקבל המון אהבה, היא כמובן יקרת ערך מאוד. כדי להפוך ליוטיובר פופולרי כדאי ליישם את הטיפים הבאים:

סבלנות

לפעמים זה נראה קל, אבל אין כמעט יוטיובר מצליח שלא היה פעיל ברשת הזו במשך לא מעט זמן עד שמונה הצפיות בסרטונים שלו התחיל לעלות במהירות. בהתאם חשוב לקחת בחשבון שנדרשת סבלנות ואיתה יכולת התמדה, וגם השקעה של לא מעט זמן ויצירתיות כדי לקבל לייקים, שיתופים, תגובות, אהבה וכסף.

להבין מי אתה

מפתח חשוב נוסף בדרך להפוך לכוכב ביוטיוב הוא ייחודיות. כשבכל דקה מתווספות עוד 500 שעות של סרטונים, אי אפשר להתבלט כשאתה כמו כולם. מצד שני, גימיקים זולים לא יעבדו, ובמיוחד לא לטווח הארוך, ולכן הבסיס הוא להבין מי אתה, מה מבדיל אותך מאחרים ואיך אפשר לתרגם את אותה ייחודיות לסרטונים.

החיפוש יכול להתחיל עוד לפני שפותחים ערוץ ביוטיוב, והוא נמשך תוך כדי יצירה, העלאה ופעילות ברשת. אל תפחדו מחיפוש מתמיד ואפילו שינויים באופי התכנים – גם מבחינת התוכן וגם מבחינה ויזואלית – עד שתרגישו חיבור אמיתי ביניכם לבין הערוץ. כשזה יקרה, גם לגולשים יהיה קל להתחבר אליכם.

צילום: rawpixel

ספונטניות + עריכה מוקפדת

יש שתי גישות ליצירת תכנים ליוטיוב: חלק מהיוטיוברים מתכננים כל פריים וכל מילה שהם אומרים ולא מתחילים לצלם עד שיש תסריט שלם, ואילו יוטיוברים אחרים אוהבים מאוד לאלתר. ספונטניות יכולה לייצר תכנים מעניינים מאוד, וגם עוזרת לכם להבין מי אתם ולהביא את עצמכם לידי ביטוי – אבל כדאי להוסיף גם עריכה מוקפדת, כדי לחתוך החוצה רגעים מתים, להבטיח זרימה אופטימלית וגם מבחינה טכנית נדרשים לפעמים תיקונים שונים בסרטון.

ציוד איכותי

ההשתכללות הטכנולוגית הביאה לכך שהיום כמעט כל אחד וכל אחת יכולים לרכוש ציוד מקצועי במחיר סביר. הבסיס הוא מצלמה מעולה, ועל כך ממש לא כדאי להתפשר, ועוד דגש חשוב הוא סאונד משובח – כשהסאונד גרוע וקשה לשמוע מה נאמר, ובנוסף יש רעשים מעצבנים, גולשים רבים עלולים לנטוש את הסרטון גם אם התוכן שלו מושקע.

בשלב הבא, תוך כדי שמייצרים עוד ועוד סרטונים, אפשר לשדרג גם את הציוד ולהוסיף אביזרי תאורה, גריפ, תוכנות ליצירת אפקטים ועוד.

קשר עם הקהל

עוד מרכיב שחשוב להקדיש לו תשומת לב הוא קשר עם הקהל. הקשר חייב להתנהל גם בתוך הסרטונים (למשל לפנות לצופים, לאפשר בקשות וכמובן להיענות להן, להציג שאלות ועוד), גם בחשבון היוטיוב (תגובות לתגובות) וגם מחוץ למסך.

Exit mobile version