Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

איך לחנך תזונתית את הילדים מגיל צעיר

אם יש דבר אחד שחשוב לנו כהורים להעביר לילדינו, הוא שמירה על תזונה נכונה ובריאה. נכון, בעידן השפע, הצרכנות והחומרים הממתיקים והמשמרים  – מדובר באתגר לא פשוט. הפיתוי שעומד בפני ילדינו גדול יותר ממה שהיה כשאנחנו ההורים היינו בגילם, והאפשרויות שעומדות בפניהם רבות, מגוונות ובעיקר  – זמינות. אבל כמו בכל דבר אחר שקשור בהורות, אמנם מדובר באתגר מורכב, אך לא בלתי אפשרי.

הנה כמה טיפים שייעזרו לכם לחנך את ילדיכם לשמירה על תזונה בריאה ומאוזנת.

הכל מותר – באיזון הנכון

בעבר, היה נהוג לומר "לא מכניסים אויבים הביתה" כאשר מדברים על מאכלים פחות בריאים. אבל צריך לזכור שמה שתקף בעולם המבוגרים – לאו דווקא תקף בעולם הילדים. מניעה כוללת של חטיפים ומתוקים יכולה להוביל לאכילה בסתר, או מחוץ לטווח השליטה שלכם כהורים שיכולים לאזן את המצב.

לכן, במקום למנוע את מהילד את המאכלים האלו לחלוטין, הקציבו כמות מסודרת ליום שאותה הוא יכול לאכול. במילים אחרות, בין הכריך מלחם מקמח מלא שהכנתם להפסקת עשר והירקות שחתכם לארוחת הערב, אין שום דבר רע בחטיף במבה אחר הצהריים – כל עוד הדבר נעשה באיזון ותחת השגחתכם.

זאת לא דיאטה

איך לחנך את הילדים תזונתית מגיל צעיר. תמונה: pixabay

הילדים שלכם נמצאים בגיל רגיש במיוחד מבחינה פסיכולוגית, שבו כל אמירה, וכל התנהגות מצידכם ההורים – עלולה להשפיע עליהם לטווח הארוך. לכן, חשוב להבין שבגילאים האלה, הילדים שלכם לא "נכנסים לדיאטה", אלא מקבלים כלים ראשוניים לשמירה על אורח חיים בריא.

אל תכניסו להם לראש מגבלות מחשבתיות שבהן לילדים אחרים מותר, ולהם אסור, אל תשמשו במונחים כמו "דיאטה" או "שמירה על המשקל". ערכו להם היכרות עם האפשרויות השונות שעומדות בפניהם בצורה טבעית ואותנטית, מבלי לשים דגש רב מידי על האוכל.

אם הילד מסרב לאכול מאכלים מסויימים (כפי שקורה לעיתים קרובות) מצאו את האלטרנטיביות הבריאות של המאכלים שהוא כן מסכים לאכול, ושתפו אותו (או אותה) בהכנת האוכל כחלק ממשחק כיפי שבסופו, הוא ייפתח ויסכים לאכול את מה שהכנתם ביחד.

שמשו דוגמה אישית

אין דרך אחרת לסובב את זה – ההשפעה הגדולה ביותר על ילדיכם, היא אתם, ההורים. לכן, דוגמה אישית היא לא רק המלצה, אלא גם הכרחית כי אתם אלו שמתווכים לילדכם את העולם ואת הכללים שפועלים בתוכו. אם הילד יושב לארוחת ערב ואוכל ירקות וכריך שעשוי מלחם מקמח מלא, אתם לא יכולים לשבת מולו עם פיצה וגלידה. ובסופו של יום, לא רק הילדים שלכם ירוויחו מזה – אלא גם אתם.

Exit mobile version