Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

איך לעודד את הילדים במהלך הלימודים

כל ההורים רוצים שהילדים שלהם יצליחו, אולם, בעולם המודרני המשתנה במהירות, בו אנו חיים, נראה שהשאיפה הזו הופכת להיות יותר ויותר מאתגרת. דבר אחד שנשאר קבוע הוא החשיבות של חינוך טוב ואיכותי. בלעדיו, כל ילד יתקשה לעשות את דרכו בעולם. הממשלה עושה כל שביכולתה על ידי כך שהיא תומכת כלכלית במערכת החינוך, אבל איך אתה יכול לעזור לילדים במשפחה שלך להפיק את המירב מהזדמנויות הלימודים העומדות בפניהם?

זה קשה בפסגה

ישנן הזדמנויות רבות עבור אנשים צעירים להיכנס לשוק העבודה כיום, אך רוב המשרות הללו נכללות בסקטורים שדורשים מיומנויות בסיסיות בלבד או כלל לא – משרות כאלה הינן מושלמות להסחת הדעת של הצעירים מלהתקדם באמצעות רכישה של השכלה גבוהה, ומציעות מעט מעט בהסתכלות לטווח הארוך. כשזה מגיע לעבודה הדורשת מיומנות, ישנן כיום הרבה פחות הזדמנויות, כאשר מגזרים מבטיחים של פעם, כמו ביוטכנולוגיה, מתחילים להתכווץ. כיום זה לא מספיק רק להיות בעל השכלה גבוהה – אנשים צעירים צריכים גם להתחרות, לכן החינוך שהם מקבלים צריך להיות ממוקד והם צריכים להיות מסוגלים להפגין התלהבות אמיתית.

סיוע לילדים במציאת הנישה שלהם

בניה של נתיב קריירה איכותי עבור ילד צעיר אינה משימה קלה כלל וכלל כפי שזה אולי נראה, כי בעוד שישנם סוגים מסוימים של מקצועות שתמיד נמצאים בביקוש – לדוגמא, רופאים, עורכי דין ואדריכלים – מקצועות רבים שנמצאים כיום בביקוש ישתנו לחלוטין במהלך העשור הבא או העשור הבא אחריו. משמעות הדבר היא שזה יכול להיות מועיל יותר לעודד ילדים צעירים לחקור את תחומי העניין שלהם ולמצוא תחומים שהם באמת יכולים להקדיש את עצמם אליהם. כאשר מדובר בילדים גדולים יותר, אתה יכול לעזור להם לכוון את התשוקה שלהם למשהו שהוא יותר מכוון קריירה.

צילום.עמיעד טאוב

מציאת מודלים לחיקוי

אחת הדרכים הטובות ביותר לעזור לילדים להבין להיכן ההשכלה שלהם יכולה לקחת אותם היא על ידי מציאת מודלים לחיקוי עבורם. אדם כמו נפתלי טילסון, למשל, מספק דוגמא אמיתית, שאפשר להתייחס אליה, שמדגימה היטב לאן למידה ממוקדת יכולה להוביל. התואר הראשון של טילסון היה במנהל עסקים ולאחריו הוא המשיך לדוקטורט במשפטים, לאחר מכן הוא בחר לשלב בין שני הדיסציפלינות והפך ליועץ משפטי שמתמחה בעסקאות בעולם העסקים. דבר זה הוביל בתורו לבניית אימפריה עסקית איתנה משלו. זה מראה שתמיד ישנם דרכים שונות לשימוש בהשכלה שלך, אם רק תשתמש בדמיון שלך.

תמיכה בילדים בבית

הורים שלוחצים יותר מדי על ילדיהם בנוגע להשכלה שלהם יכולים ליצור השפעה שלילית, דבר שיכול להפוך את הילד לחרד או לממורמר בסופו של דבר. המפתח להתקשרות מוצלחת הוא לספק לילדים שפע של עידוד ובו בזמן לתת להם להוביל את השיחה. ודא שהם יודעים מגיל קטן שהשכלה היא חשובה ומעצימה. כשהם חוזרים מבית הספר, בקש מהם לספר לך מה הם למדו והתעניין במה שיש להם לומר – זכור כי יכול להיות שנדרש עבורם מאמץ משמעותי ללמוד משהו שאולי לך נראה ברור מאליו.

עודד את הילדים שלך להצטרף לדיונים בבית הכנסת המקומי שלך ולראות את עצמם כמשתתפים פעילים ובעלי ערך בשיחות אינטלקטואליות. בגיל מבוגר יותר, קבוצות נוער יכולות לספק להם הזדמנות להתערבב עם בני נוער מעט מבוגרים יותר – האנשים שעליהם הם הכי מסתכלים בגיל הזה – שגם מעריכים את אלמנט ההשכלה. בסופו של דבר, הם יקטפו את הפירות רק כאשר הם ילמדו להיות נרגשים מתהליך הלימוד עצמו, ולא מכך שהם ינסו לרצות אותך.

Exit mobile version