Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

איך לקבל הקלות בפסיכומטרי? – המדריך המלא!

יש לכם לקויות למידה? כאן נסביר לכם איך לקבל הקלות בפסיכומטרי!

בשביל מה בכלל צריך לעשות פסיכומטרי?

בשביל לרכוש את המקצוע הרצוי לחיים, בדרך כלל צריך ללמוד ולקבל תואר מתאים וכדי שהוא יהיה תואר נחשב בשוק העבודה, הוא צריך להיות ממוסד אקדמי נחשב. בשביל ללמוד במוסד אקדמי נחשב, צריך להתקבל אליו ובשביל זה, יש לעמוד בתנאי הקבלה. אחד התנאים העיקריים לקבלה למוסדות הלימוד האקדמיים השונים הוא הציון במבחן הפסיכומטרי. זו הסיבה לכך, שכמעט כולם מוצאים את עצמם נדרשים לעבור את המבחן הפסיכומטרי ולעתים אף יותר מפעם אחת, כדי להוציא את הציון הדרוש להם בשביל להתקבל ללימודים במוסד האקדמי ולתואר הרצויים להם.

איך בנוי המבחן הפסיכומטרי?

המבנה של המבחן הפסיכומטרי כולל שלושה חלקים: חלק של חשיבה כמותית, חלק של חשיבה מילולית וחלק של אנגלית. כל אחד מהחלקים הוא מעין מבחן בפני עצמו, מפני שהנבחנים מקבלים כל חלק בנפרד וכל אחד מהם קצוב בזמן. עובדות אלו יכולות להקשות על הסובלים מלקויות למידה ולכן חשוב להבין איך לקבל הקלות בפסיכומטרי ועל כך נרחיב בהמשך.

צילום: מאגר

חשוב לדעת!

גם אם אובחנתם כבעלי לקויות למידה בעבר וקיבלתם הקלות במבחנים בבית הספר ואפילו במבחני הבגרות, אבחון זה איננו תקף לגבי המבחן הפסיכומטרי! הסיבה לכך היא, שההקלות שקיבלתם בתקופת הלימודים בבית הספר הוגדרו על ידי משרד החינוך ומשרד החינוך איננו אחראי על מבחני הפסיכומטרי ולכן האישורים וההקלות אינם תקפים עוד. את ההקלות למבחן הפסיכומטרי מקבלים מהמרכז הארצי לבחינות והערכה ולשם כך יש לעבור אבחון נוסף. יחד עם זאת, במידה והיו לכם הקלות ממשרד החינוך, הן יעזרו לכם לקבל אותן שוב לקראת הפסיכומטרי מהמרכז הארצי לבחינות והערכה.

אפשרויות של הקלות בפסיכומטרי

לפני שנסביר איך לקבל הקלות בפסיכומטרי, חשוב להבין אילו הקלות קיימות בכלל! אם כן, ההקלות האפשריות למבחן הפסיכומטרי הן תוספת זמן למבחן ובחינה בעל פה. הקלות אלו יכולות להיות משמעותיות מאוד עבור מי שיש לו לקות למידה והן יכולות להשפיע משמעותית על הציון בבחינה וכתוצאה מכך – גם על סיכויי הקבלה למוסד האקדמי ולתואר הרצויים לנבחן.

אז איך לקבל הקלות בפסיכומטרי?

איך לקבל הקלות בפסיכומטרי? שאלת השאלות! אבל התשובה היא די פשוטה. כל שעליכם לעשות הוא לגשת למבחן דידקטי או פסיכו-דידקטי או קשב וריכוז. כמו כן, ודאי תצטרכו לעבור ריאיון עם המאבחן ובמידה ויש לכם תוצאות של אבחונים קודמים או אישור על קבלת הקלות, זה בדיוק הזמן להציג אותם בפני המאבחן ואין ספק, שהם יעזרו לכם משמעותית בקבלת ההקלות הדרושות לכם לפסיכומטרי. מן הסתם, מי שצריך אותן, יוכל להרגיש בזמן אמת את ההבדל בין מבחן פסיכומטרי עם הקלות לבין מבחן פסיכומטרי בלעדיהן.

Exit mobile version