Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

איך לשמור על מקרר

רכשתם מקרר חדש ואתם רוצים להבטיח לעצמכם שימוש יעיל לאורך זמן? חשוב שתדעו כי מקרר מאיכות טובה של חברה מוכרת ואיכותית כדוגמת מקרר שארפ, יוכל לשרת אתכם היטב ללא תקלות – זה רק בתנאי שתדאגו  למקרר, תעניקו לו את התחזוקה השוטפת שלו ותטפלו בו באופן נכון. אז איך מאריכים את חיי המקרר? מה חשוב שנדע ונבצע על מנת שאכן נהנה מהרכישה? על כך במאמר שלפנינו.

איטום של המקרר

כולנו יודעים כי חשוב לדאוג לאיטום של המקרר על מנת שהטמפרטורה הפנימית תישמר בו היטב, אך לא כולם יודעים כי האיטום המושלם חוסך לנו בחשמל. מקרר שאינו אטום כראוי זהו מקרר שיהיה עליו להתאמץ יותר מידי בשמירה על הטמפרטורה הפנימית, עובדה שתשפיע על צריכת החשמל של המקרר. על כן שווה להשקיע בתיקון האיטום של המקרר ובתמורה ליהנות ממקרר חסכוני בחשמל, כזה שיאריך ימים. מאותה הסיבה חשוב גם להקפיד על כך שהמקרר לא יישאר פתוח למשך זמן ארוך.

יש כאלה האומרים כי מריחה של שכבה דקה של וזלין על גומיות האיטום במקרר ישמרו טוב יותר על הגומיות ועל האפקט שלהם.

היכן מעמידים את המקרר?

חשוב להעמיד את המקרר במרחק של לכל הפחות 15 ס"מ מהקירות שמקיפים אותו, זאת בכדי למנוע אצירה של חום באזור המקרר, עובדה שעלולה להזיק לחלקים החשמליים של המקרר או לפגוע באיכות הפעילות שלו.

ניקיון חיצוני של המקרר

את רשת הצינורות שנמצאת בחלק האחורי של המקרר או בתחתית המקרר יש לנקות בתדירות של אחת לחודש לפחות. את הניקיון מבצעים בעזרת סמרטוט או מטלית לחה. גם המאוורר של המעבה זקוק לניקיון. מנקים אותו בעזרת שואב אבק או מברשת.

תחזוקה פנימית של המקרר

בכל מקרר מותקן בדרך כלל מד טמפרטורה. את מד הטמפרטורה יש לכוון בדרך כלל על 4 מעלות אך הדבר משתנה בין עונת הקיץ לעונת החורף והדבר גם שונה בין מקרר עמוס אותו פותחים לעיתים תכופות לבין מקרר שעומד סגור במשך רוב שעות היום.

סדר וארגון נכון של המקרר

כדי ליהנות מפעילות יעילה של מקרר, ממזון שיישאר ויישמר טרי ללא ריחות או טעמי לוואי – יש להקפיד על אחסון המזון בכלים אטומים או בשקיות ניילון ארוזות היטב. חשוב שלא להניח את הכלים צמודים זה לזה, זאת בכדי לשמור על מעבר של אוויר קר באופן חופשי בחלל של המקרר.

תמונה באדיבות: pixabay

איך מנקים את המקרר?

חשוב לנקות את כל החלקים הפנימיים של המקרר בעת הצורך. יש לנתק את המקרר מהחשמל לפני שמבצעים את הניקיון. את החלקים הנשלפים כדאי להוציא ולנקות במקום בטוח כמו באמבטיה ולאחר הייבוש להחזיר כל חלק למקומו.

מקרר שארפ הינו מקרר איכותי במיוחד ולקוחות הרוכשים אותו ומתחזקים אותו באופן הנכון נהנים ממוצר מנצח!

Exit mobile version