Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

איך לתכנן ימי גיבוש והעשרה בלתי נשכחים לצוותי עובדים?

התרבות הניהולית המונהגת כיום במרבית הארגונים השונים שואפת לגבש את צוותי העובדים, לגרום להם להכיר אחד את השני גם על בסיס אישי, במטרה לגרום להם לעבוד בצורה טובה יותר יחד, להיות פרודוקטיביים יותר וגם ליהנות יותר מעבודתם. על מנת להשיג מטרות אלו, ישנן דרכים שונות בהן נוקטים מנהלים בימינו. אחת הדרכים היא תכנון ויישום של ימי גיבוש והעשרה לעובדים. מהו הערך המוסף של אירועים מסוג זה וכיצד מומלץ לגשת לתכנון של ימי גיבוש והעשרה לצוות העובדים בארגון שלכם?

להעשיר את עולמם של העובדים ולגרום להם ליהנות יחד

הרעיונות העומדים מאחורי אירועי גיבוש והעשרה לעובדים הם פשוטים – על ידי העשרת עולמם של העובדים והרחבת אופקיהם (הן בתחום בו עוסק הארגון בו הם עובדים והן בתחומים אחרים אשר אינם קשורים כלל לתחום עיסוקם), אנחנו מציעים להם עניין של ממש בשגרת העבודה השוחקת, וגם מאפשרים להם ללמוד ולרכוש כלים חדשים אשר יוכלו בעתיד לשרת אותם הן בחייהם הפרטיים והן כעובדים בצוות ובארגון.

הרעיון הכללי העומד מאחורי ימי גיבוש והווי הוא פשוט לגרום לעובדים ליהנות יחד ולשבור את השגרה השוטפת של העבודה וחיי המשרד. כאשר עוברים יחדיו חוויות מהנות אשר משאירות זיכרונות נעימים, הצוות מתגבש בינו לבין עצמו באופן טבעי, וזוהי כאמור תוצאה רצויה הן מבחינת חברי הצוות עצמם והן מבחינת מנהליהם.

תמונה באדיבות: אפרת דוידיאן

הרצאות לארגונים, טיולים מעניינים ואירועים חברתיים מהנים ובלתי נשכחים

קיימים רעיונות מוצלחים רבים לארגון של ימי גיבוש והעשרה לעובדים באופן אשר יהיה אפקטיבי ואכן ישיג את המטרות הרצויות.

דוגמה ראשונה היא הרצאות לארגונים – ניתן לשכור מרצים חיצוניים אשר יגיעו ויערכו הרצאות מרתקות בנושאים שונים. כאמור, הרצאות לארגונים מספקות עניין והעשרה לעובדים, בין אם מדובר בהרצאות מקצועיות (כלומר – מהתחום בו עוסק אותו ארגון) אך במיוחד כאשר מדובר בנושאים שונים אשר אינם קשורים ישירות לתחום העיסוק השוטף והיומיומי של אותם עובדים. קיימים מרצים אשר מתמחים בהרצאות לארגונים אשר בנויות במיוחד על מנת להכניס עניין ולעורר מוטיבציה בקרב העובדים, ומדובר בדרך מתבקשת ויעילה להכניס עניין והעשרה ביום העבודה של הצוות.

בתחום של אירועי וימי גיבוש ניתן לחשוב על אפשרויות רבות לגבש את צוות העובדים, באופן אשר יהיה מהנה ובלתי נשכח. טיול קבוצתי, למשל, כמעט תמיד מהווה חוויה מהנה אותה זוכרים לאורך זמן, הרבה יותר טוב ממה שזוכרים עוד יום שגרתי במשרד. טיול לצוות העובדים יכול להיות בסימן של הנאה גרידא, אך גם בסימן של העשרה (דוגמת טיולים וסיורים מודרכים במקומות היסטוריים, סיורים מודרכים בשמורות טבע וכו').

ניתן לחשוב על דרכים נוספות רבות ליצירת יום כיף, יום עיון והעשרה או יום גיבוש מוצלח לצוות העובדים, אך מה שחשוב זה לזכור מהי המטרה הכללית שלנו כאשר אנחנו מתכננים יום זה, ולוודא כי מה שבחרנו אכן יסייע להשגת אותה מטרה.

Exit mobile version