Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

איך מזהים אם לכם יש הפרעת קשב וריכוז?

הפרעות קשב וריכוז הן תופעה רווחת בקרב ילדים, בני נוער ומבוגרים. הנתונים העדכניים קובעים כי 7% עד 10% מהילדים סובלים מ-ADHD, וללא טיפול מתאים ואפקטיבי הם עלולים לסבול מתסמיני הפרעות קשב וריכוז כל חייהם. חשוב לציין כי הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים באות לידי ביטוי בתסמינים שונים ומגוונים, בהתאם לסוג ההפרעה ודרגתה.

הפרעת קשב וריכוז בקרב ילדים ובני נוער גורמת לקשיים משמעותיים שונים כמו קוצר רוח, כעס מתפרץ, אימפולסיביות, קשיי למידה וזיכרון, קושי ללמוד, מוטיבציה נמוכה ללימודים, חולמניות, פעלתנות יתר, קשיים חברתיים ועוד. באמצעות טיפול נכון ומותאם אישית ניתן לשפר באופן משמעותי את איכות חייו של הילד או המבוגר, את הטיפול מומלץ להתאים רק לאחר אבחון מקצועי.

סימפטומים קליניים העשויים להעיד על הפרעת קשב וריכוז

איך מזהים הפרעת קשב וריכוז. תמונה: pexels

כדאי לדעת שסימפטומים קליניים להפרעת קשב וריכוז כוללים שלושה מרכיבים עיקריים – בעיות קשב וריכוז, היפראקטיביות (פעלתנות יתר) ואימפולסיביות.

במדריך האבחון של האיגוד הפסיכיאטרי האמריקאי מוגדרים הקריטריונים לאבחון הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים עד גיל 16 או 17. הקריטריונים במדריך זה משמשים גם כבסיס לאבחון הפרעות קשב וריכוז בישראל. על פי המדריך יש 9 קריטריונים לחוסר קשב, אם הילד סובל מ-6 תסמינים במשך לפחות 6 חודשים, וכל עוד התסמינים מפריעים לתפקוד היומיומי שלו ואינם תואמים לשלב ההתפתחותי של הילד, מומלץ להגיע עמו לאבחון מקצועי על מנת להתאים עבורו טיפול. כמו כן, המדריך כולל רשימה של תסמינים המאפיינים היפראקטיביות ואימפולסיביות.

אם אתם חוששים שהילד שלכם סובל מהפרעת קשב וריכוז, ואם הצוות החינוכי המליץ לכם לקחת את הילד לאבחון, מומלץ לקבוע תור לאבחון מוקדם ככל הניתן. באמצעות טיפול בבעיות קשב וריכוז אצל ילדים ובני נוער ניתן לשפר את איכות חייהם, להקל על סבלם, למנוע מהם להסתבך ויש גם שיטות טיפול המאפשרות להורים להימנע ממתן תרופות כימיות לילד כמו ריטלין.

הפרעת קשב וריכוז עלולה לגרום לסבל רב לילד, לבידוד חברתי, לחרדות, לדיכאון ולקשיים בלימודים ובחברה. לכן, אין לדחות את האבחון או את הטיפול, יש מגוון שיטות טיפול יעילות לכן חשוב לפנות למכון מקצועי המציע טיפול יעיל ומוכח.

Exit mobile version