Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

איך עושים פסיפס?

הכנת יצירת פסיפס היא פרקטיקה עתיקה שמלווה את האדם כבר אלפי שנים. עם זאת, לאחרונה החלו אבני פסיפס לחזור לאופנה ולהציע יתרונות שאין בסגנונות עיצוב ואמנות אחרים. יתרה על כך, השילוב בין פסיפס זכוכית לבין המאפיינים של פסיפס קרמיקה מוכיח את עצמו בבתים פרטיים ויש גם דרכים חדשות לעשות פסיפס אבן טבעית בלי לוותר על התכונות המקוריות שלה.

אמנות הפסיפס נשענת על צירוף פיסות חומר קטנות עד שהן מתחברות ליצירה אחת גדולה. הפיסות הקטנות נקראות "תזרות", מילה שברומית משמעותה היא "קובייה", ואותן ניתן להשיג ממגוון חומרים – החל מזכוכית ואבן טבעית ועד חלוקי נחל, שיש, פורצלן, שברי קרמיקה ועוד.

CAYA מוזאיקה. צילום: shutterstock

חוץ מזה, באמנות המודרנית כל חפץ מיועד למחזור ולכן גם עבודות פסיפס משתמשות בחרוזים, צדפים, פקקי שעם ואפילו פקקי בירה ושברי מראות. בסופו של דבר, היצירתיות היא החשובה ביותר ורק נותר לדעת מה לעשות איתה.

כל הסיבות לעבור הדרכה מסודרת

השאלה היא מאיפה משיגים דבק פסיפס ומה אפשר לעשות לטובת הכנת יצירת פסיפס ברמה גבוהה. בהקשר הזה, הדבר החשוב ביותר הוא לקבל כלים מקצועיים ולעבור הדרכה מסודרת. את ההדרכה ניתן לתאם כמתנה לחברים, קרובים ובני משפחה ויש גם סדנאות שמיועדות לילדים ובני נוער.

בהדרכה לומדים שיש מגוון צבעים גדול ליצירות מוזאיקה ומבינים איך להשתמש בחומרי גלם בסיסיים כגון רובה, מלט, דבק ואפילו מטלית יבשה. בהמשך, סדנאות היצירה כוללות בקרת איכות ואפשרות ליצור עבודות מרשימות לקישוט או לשימוש.

כמו כן, מסתבר שדגמים מסוימים של שולחן פסיפס לגינה מתאימים מאוד לאקלים הישראלי כי הם חזקים ועמידים ושיש אפשרות לשלב אותם עם אגרטל מעניין לצמחיה. אם מכינים את שולחנות הפסיפס הזה באופן עצמאי ובהתאמה אישית, חוסכים בהוצאות ומקבלים תוצר עמיד עם עובי של 6 מ"מ לפחות.

ב- CAYAהופכים אתכם למומחים לפסיפס

הרצון ליצור עם אבני פסיפס ולהשתלב בסדנאות הכנת יצירת פסיפס משותף לגברים ונשים בגילאים שונים ובכל רחבי הארץ. כאן נכנס לתמונה שירות ייחודי של איה: אמנית מוזאיקה כ-10 שנים ומומחית בעבודות פסיפס עתיקות, שחזור, העתקה ופורטרטים. למזלנו, איה לא שומרת את הידע שלה לעצמה ובמיזם מקורי בשם CAYA מוזאיקה היא מציעה סדנאות ומוצרי פסיפס זכוכית, פסיפס קרמיקה, פסיפס אבן טבעית וכמובן אבני פסיפס במידות שונות ובמגוון צבעים גדול.

בקטלוג פסיפס תמונות של איה מסתתרים תוצרים מרהיבים לשימושים שונים. אפשר למשל להתרשם מהקטלוג כדי לשאוב השראה לעיצוב חלל החוץ עם שולחן פסיפס לגינה, או לבחור אגרטל מעניין שבו אבני פסיפס מונחים בעדינות לצד חלוקי נחל. אצל CAYA שמים דגש על איכות ולא מתפשרים על בחירה מדויקת של רובה, מלט ודבק על מנת להבטיח עמידות לטווח ארוך.

צילום: shutterstock

עוד יתרון שמסתתר בקטלוג של CAYA הוא מידות שונות של יצירות פסיפס ומוזאיקה. המידות השונות מאפשרות גם למי שלא התנסה מעולם בפרקטיקה של הכנת יצירת פסיפס ליהנות מהתוצר הסופי, או לפחות לראות כיצד מגוון צבעים גדול משנה את האווירה בחלל הפנים של הבית או המשרד.

מה ההבדל בין סוגי סדנאות יצירה?

כפי שאפשר לראות, התשובה לשאלה איך עושים פסיפס מורכבת מכפי שנהוג לחשוב. אם נכנסים לעובי הקורה מגלים שיש סוגים שונים של אבני פסיפס ורואים שצריך הרבה יותר מאשר קאטר כפול על מנת להכין שולחן פסיפס לגינה. מצד שני, זה בדיוק היתרון של סדנאות היצירה ולכן ניתן להתאים אותן באופן אישי לקהל היעד.

אצל CAYA למשל מציעים סדנאות פסיפס למתחילים ומתקדמים ומפגשי יצירה חד פעמיים לימי כיף ופעילות לקבוצות. מטבע הדברים, סדנאות שנערכות עבור אנשים שמעולם לא נגעו באבני פסיפס נראות אחרת לגמרי בהשוואה למפגשים שמיועדים למתקדמים. בין לבין, יש גם מפגשי יצירה ופעילות לקבוצות לצורך גיבוש עובדים, ימי כיף לילדים ובני נוער וגם סדנאות אמנות לקבוצות גדולות.

Exit mobile version