Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

איך פותחים עוסק פטור – מדריך מא' ועד ת'

כמה חלמתם על הרגע הזה, כמה חיכיתם לו. סופסוף אתם יוצאים לעצמאות ועומדים לפתוח את העסק הראשון שלכם. כמה התרגשות יש באוויר. אתם כבר יודעים בדיוק מה תמכרו או איזה שירות תספקו, אולי אפילו כבר יש לכם שם לעסק ולוגו. עכשיו כל מה שנותר לכם הוא לפתוח את התיק שלכם של עוסק פטור ברשויות המס. אבל רגע, איך עושים את זה? מכיוון שכל הבירוקרטיה הזו יכולה להיראות מאיימת ומסובכת הכנו לכם מדריך מא' ועד ת' שיסביר לכם צעד צעד איך פותחים עוסק פטור.

מאיפה מתחילים

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לגשת למשרד מע"מ אליו הישוב שלכם משויך ולפתוח שם תיק לעסק שלכם. אם אתם גרים בעיר גדולה סביר שהמשרד יהיה בעיר מגוריכם. אם אתם גרים בישוב קטן תוכלו לברר במוקד המידע של מע"מ לאיזה משרד הוא משויך. במשרדי המע"מ תדרשו למלא את טופס 821 המהווה בקשת רישום לצרכי מס ערך מוסף. חשוב שתגיעו מצוידים במסמכים מזהים, חוזה שכירות לבית העסק, תעודת הסמכה למקצוע בו אתם עוסקים אם ישנה כזו ועוד. פירוט מלא ניתן למצוא באתר רשות המיסים.

כדאי לדעת כי על פי התקנות יש בעלי מקצוע ותחומי עיסוק המחייבים רישום רק כעוסק מורשה, גם אם מחזור העסקאות הצפוי נמוך. כך למשל רופאים, אגרונומים, וטרינרים, חוקרים פרטיים, טכנאים כולל טכנאי שיניים, יועצים, מהנדסים, מתווכי נדל"ן, פסיכולוגים, מנהלי חשבונות, עורכי דין – כל אלו ועוד יכולים לפתוח רק עוסק מורשה.

לאן ממשיכים מכאן?

השלב השני הוא לגשת למשרדי מס הכנסה ולפתוח גם שם תיק. שם תמלאו טופס שמספרו 5329 – דין וחשבון על פרטים אישיים ומקורות הכנסה. גם למס הכנסה חשוב להגיע עם מסמכים מזהים. במקרה ואתם גם בעלי עסק וגם שכירים יש להביא עמכם תלושי שכר או טופס 106 ממקום העבודה כך שתוכלו לבצע את תיאום המס.

צילום: Pixabay

השלב האחרון

לאחר שסיימתם עם מע"מ ומס הכנסה עליכם ללכת למשרדי ביטוח לאומי ולמלא טופס 6101 – דין וחשבון רב שנתי. את הטופס אפשר להוריד באתר האינטרנט של הביטוח הלאומי ולמלא אותו מראש או פשוט למלא אותו כאשר תגיעו לסניף הביטוח הלאומי אליו אתם משויכים.

הגעתם ליעד

כאן נגמר המסע שלכם בדרך להוצאת התעודה המהווה אישור שאתם בעלי עסק ומוגדרים בתור עוסק פטור. כעת אתם יכולים להתחיל לעבוד. יחד עם זאת, חשוב לדעת את כל מה שנדרש מבעל עסק בתחום של הנהלת חשבונות וניהול כספים, ובעיקר כל מה שקשור בהפקת קבלות. הדרך הכי פשוטה, מהירה ויעילה ללמוד ולדאוג לכך שספרי החשבונות שלכם ינוהלו בצורה מסודרת היא לעבוד עם תוכנה ממוחשבת להנהלת חשבונות כגון חשבונית ירוקה. שם אתם יכולים להגדיר את פרטי העסק שלכם, פרטי הלקוחות והעסקאות שבוצעו ולהפיק בקלות קבלות.

הפתרון הומלץ לניהול פיננסי תקין של העסק הוא בעזרת השירות של 2UCAN, שירותי ניהול חשבונות על ידי 2UCAN מבטיחים לכם פתרון מקצועי, חסכוני ואיכותי והרווח כולו שלכם.

Exit mobile version