Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

איך רויטל ויטלזון הסתבכה בשעת לילה מאוחרת בכביש 60?

בשעת לילה מאוחרת בשבוע האחרון, רויטל ויטלזון עברה חוויה מטלטלת שכללה מפגש עם שישה ערבים, שני מג"בניקים ושועל אחד. איך כל זה הסתיים? פרטים בפנים

כמו כולנו, נראה שגם הפובליציסטית והסטנדאפיסטית רויטל ויטלזון, חששה להסתובב או לעצור את רכבה בשבוע האחרון במקומות שעשויים להיות מועדים לפורענות, וספציפית בשומרון ובוואדי ערה. עם זאת, לצערה (אם כי לבסוף לשמחתה) הסתבכה ויטלזון סמוך לשעה 12 בלילה, בכביש 60 אשר בשומרון.

בסטטוס מרתק שהעלתה לעמוד הפייסבוק שלה לפני מספר ימים, מספרת ויטלזון איך בשעת לילה מאוחרת עמדו סביבה שישה "ערבים" ושני מג"בניקים עם כלי נשק שלופים בכביש 60, וכל זה, לא בגלל פיגוע, ואפילו לשם מטרה טובה.

הכל התחיל כאשר ויטלזון הייתה בדרכה הבייתה בשעת לילה מאוחרת, כאשר פתאום עמד שועל על הכביש והיא נאלצה להתנגש בו: "אני לא מספיקה לבלום או להסיט את ההגה ו… בום. אני שומעת את המכה וממשיכה לנסוע בבהלה". גם דקות ארוכות לאחר מכן ולאחר שעברה קילומטרים רבים בנסיעה מהירה, ויטלזון לא ידעה שהשועל שבו התנגשה תקוע בפגוש הקדמי של הרכב שלה.

עם זאת, כאשר היא הגיעה לתחילת כביש 60 (שהיו בו עבודות בכביש באותו הזמן), עצרו אותה שני שוטרי תנועה, שבמקרה היו גם ערבים ("הוא ערבי. רואים") והם הביאו לידיעתה שיש לה שועל תקוע בפגוש של הרכב. "הוא מסמן לי לבוא אחריו וצועק אליי. אני מנסה לנסוע הלאה, אבל הוא רץ לעברי. אני רועדת ופותחת קצת את החלון, והוא אומר: גברת, את יודעת שיש לך שועל בגריל?״.

לאחר שיח קצר בערבית שהתקיים בין שני השוטרים, ותוך כדי הבנה שהנהגת ויטלזון מעט לחוצה ("אני בלחץ. מסרבת אפילו לרדת לראות") ושהשועל חי – התחילה מלאכת החילוץ. המלאכה עצמה כללה לא פחות משני שוטרי התנועה, ארבעה פועלים ערבים (עבודות בכביש אמרנו, לא?), וניידת מג"ב שעברה במקרה במקום והצטרפה לעזרה. לאחר מספר דקות, פעולת החילוץ המרגשת, שליכדה את בין כל הכוחות, יהודים וערבים – הצליחה.

לאחר החילוץ המוצלח שעבר על השועל (וגם על ויטלזון), ויטלזון לא שכחה להודות על העזרה המופלאה מכלל הכוחות, ערבים ויהודים כאחד. "שמונה אנשים. עושים הכל כדי לחלץ בשלום שועל ולא להראות לנהגת שמעדיפה להסתגר באוטו, שזה אחד הדברים הכי מעולים שהם עוד שנייה מעלים בקבוצות וואטצאפ שלהם".

"הם עומדים יחד. מצלמים יחד. צוחקים יחד. מצילים יחד. תודה שעזרתם לי לחזור בשלום הביתה לילדים. תודה שהיה לכם אכפת. תודה שהייתם כאלו מקסימים ונחמדים ורחומים ועדינים. תודה שהפרעתם לי לפחד מכל הערבים. תודה שהרסתם לי את ההכללה, ההפרדה והגזענות, שהתחילו לקנן בי בשבוע האחרון. אנשים טובים באמצע הדרך. פשוט. אנשים טובים מאוד".

Exit mobile version