Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

אילו הטבות מעניק דרכון גרמני?

במהלך השנים האחרונות שינתה מדינת גרמניה את מדיניות הפנים שלה, זאת באמצעות כך שהמדינה הרחיבה את הזכאות לכל אחד אשר יוכל להוכיח קשר ישיר לניצול שואה, או לחילופין אדם אשר שהה בגרמניה תקופה ארוכה וממושכת בעת עליית המפלגה הנאצית לשלטון.

הודות לעובדה זו יוכלו למעשה עשרות עד מאות אלפי אזרחים ישראלים לקבל זכאות לדרכון גרמני אשר יעניק להם מגוון רחב של הטבות שונות ונדירות לאזרחי המדינה. אז במידה ויש לכם הורה או לחילופין סב גרמי. האם מוטב כי תתחילו תהליך לקבלת אזרחות גרמנית? חד משמעית כן.

שער ברנדנבורג. צילום: pexels
למה דווקא דרכון גרמני?

חשוב לציין כי מדינת גרמניה מהווה חלק מהאיחוד האירופי, דבר אשר מצביע על כך כי כל אדם אשר מחזיק דרכון גרמני יקבל מגוון רחב של הטבות נוספות בכל האיחוד האירופי. נוסף על האמור, יש לציין כי מדינת גרמניה הינה המדינה אשר מחזיקה בכלכלה הגדולה ביותר ברחבי אירופה ואף מובילה במשך שנים את כל הקשור לקידום האינטרסים האישיים של כלל האזרחים שלה. שכן הדבר נוגע בכך שהמדינה למעשה כבר במשך שנים רבות נותנת לכלל אזרחיה קצבאות מחיה כאלו ואחרות, שירותי סוציאלי ברמות הגבוהות ביותר, שירותי רפואה מתקדמים, קצבאות לסטודנטים, מיסוי נמוך עבור משקיעים וכן הלאה וכן הלאה.

מדובר למעשה בחלק מתוך כלל הסיבות השונות המצביעות על מידת הכדאיות בהחזקת דרכון גרמני.

מדובר למעשה בדרכון אשר מדורג במקום המוביל ביותר מבין מדינות אירופה הרבות, שכן ברגע שתקבלו אותו תהיה בפניכם אפשרות להיכנס ללא פחות מ-180 מדינות שונות אשר נמצאות בכלל היבשות ברחבי העולם, בעת מדובר בתהליך אשר לא מצריך הוצאה של ויזה. זאת בעת שניתן לטוס לארצות הברית, אוסטרליה ומדינות נוספות באופן חופשי ללא כל צורך באשרת כניסה.

דרכון גרמני. צילום: מרקוס וינקלר
יתרונות בהחזקת דרכון גרמני

נוסף על כלל היתרונות הבולטים המוזכרים לעיל, ניתן לציין כי שינויים מקיפים אשר התרחשו במהלך השנים האחרונות בכל הנוגע לחוק היסוד הגרמני, הם אלו אשר מובילים לחוק החדש המתייחס באופן ישיר כלפי יהודים או לחילופין ילדיהם של אותם ניצולי שואה אשר נרדפו עקב מוצאם במשך השנים שבהם השלטון הנאצי שלט בגרמניה.

ובהרחבה יתרה, החוק למעשה מתייחס עבור אותם אזרחים אשר איבדו את האזרחות הגרמנית שלהם או לחילופין מתייחס באופן ישיר לאדם אשר שהה בגרמניה בין השנים המוזכרות. בימים אלו, כל אדם אשר יש באפשרותו את מידת ההוכחה כי אבותיו או לחילופין חלק ממשפחתו שהו או נרדפנו בין השנים 1933-1945 בעת בה השלטון הנאצי שלט בגרמניה – יהיה זכאי לקבל דרכון גרמני.

Exit mobile version