Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

אילו צבעי איפור מתאימים לציורי פנים לילדים?

דובון אכפת לי. איפור: רונה-לי אבן חן ל'ירין שחף'. צילום: יח'צ

מאת: ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות האיפור, הסטיילינג והתסרוקות

הצבעים המומלצים לשימוש באיפור פנים, הם צבעי איפור על בסיס מים: צבעים אלה מכילים פיגמנט חזק, מעניקים עמידות ואינם מזיקים לעור הפנים. ניתן לצייר בעזרתם  עם מכחול ממש כמו בציור על דף. יתרונם הגדול הם הייבוש המהיר ולכן  ניתן לצייר עם מגוון צבעים יחד, ללא חשש שהתערבבו זה בזה.

איפה קונים ומה חשוב לדעת?

את צבעי האיפור ניתן להשיג בחניות לאיפור מקצועי או בחניות שמוכרות אביזרי פורים. יש לבדוק שהמוצר באישור משרד הבריאות. אם אין כזה וותרו על הקניה. אם בפירוט המרכבים מופיע 'טרטרזין' – הימנעו משימוש בו סביב העיניים וסביב השפתיים. מומלץ לבצע “טסט” לצבוע אזור קטן מאחורי האוזן יום יומיים לפני פורים כדי ולבחון את תגובת העור.

ממה להיזהר?

מחקר חדש שנערך בניו יורק מגלה כי מוצרי איפור שלא הוסרו כהלכה – במיוחד אצל ילדים – חשודים בשינוע חומרים מסוכנים לתוך הנקבוביות ומשם הלאה לאזורים אסטרטגיים. לפני פעולת האיפור מומלץ למרוח משחת לחות מרגיעה -שתגן על העור ותחצוץ בינו לבין האיפור. יש לשמור על הגיינה: מוצרי איפור הינם מוצר היגייני לכל דבר. אין להשאיל או להעביר אותם מאדם לאדם מאחר וניתן להדבק בדלקות עיניים.

לא ישנים עם איפור

מוצרי איפור גם הבריאים ביותר נטמעים בעור אם לא דואגים להסיר אותם לקראת השינה. יש להשתמש במטליות לוחות או מסירי איפור מקצועיים ולמרוח קרם לחות כלשהו למניעת יובש והחזרת הלחות לעור.

Exit mobile version