Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

אימונים יעילים לטיפול ומניעת כאבי גב

הסטטיסטיקה מספרת ששמונה מכל 10 מבוגרים יסבלו בשלב זה או אחר בחייהם מהתקף של כאבי גב. ברור שזה לא נעים בכלל, אז מה ניתן לעשות כדי למנוע כאבים, עד כמה שניתן ואפילו להפחית אותם במידת הצורך

כתב: יובל בנר

בעבר הלא כל כך רחוק רווחה הדעה כי מנוחה היא התרופה הטובה ביותר לכאבי גב. האמת? אנחנו יכולים להבין איך זה יכול להישמע נכון, כיוון שכאבי גב היו מנת חלקו של האדם משחר ההיסטוריה מהרגע בו נעמד על שתי רגליו. בשנים האחרונות ישנה מגמה הפוכה, שבבסיסה עומדת ההבנה כי דווקא פעילות מתונה, בעיקר עבור אלה המעבירים את רוב יומם בישיבה או בעמידה סטטית, יכול לעשות בעיקר טוב לגוף שלנו ולגב בפרט. ככלל, כאבי גב תחתון לא באים יש מאין. בהמשך כתבה זו נבין מה יכולות להיות הסיבות לכאבים אלה ואף יוצגו כמה תרגילים למניעה ולאימון הגב התחתון, כדי שפחות יכאב בעתיד.

סיבות לכאבי גב תחתון

יש סיבות רבות שיכולות ליצור כאבי גב תחתון, אך ניתן לקטלג אותן תחת פגיעה מבנית, תנועה לא נכונה או עומס חריג.

יש להימנע מישיבה ממושכת מול המחשב. צילום: shutterstock

דרכים להקלה ומניעת כאב

במידה וכאבי גב הנם מנת חלקך, יש לא מעט שאפשר לעשות כדי ללמנוע את התקף הכאב הבא, וזאת ללא קשר לתרגילים ספציפיים אשר יוצגו בהמשך. לכן, ישום כללים כגון אלה יתרום רבות להקלה בכאבים.

כאבי גב תחתון תרגילים

תרגילים לחיזוק ומניעת כאבים בגב התחתון יש כחול על שפת הים. המשותף לכולם הוא שכדאי להיוועץ עם רופא במידה וישנם כאבים ורוצים להפעיל את הגוף ושלא לעבוד חלילה תחת כאב שאינו נסבל. פשוט, התאמנו באחריות.

  1. תרגיל כיפוף הברכיים:
  1. תרגיל סיבובי האגן:
  1. תרגיל מתיחת האגן:
  1. תרגיל משיכת האגן:

כדי להימנע מכאבי גב תחתון, תסמינים כמו חולשה של הגב והבטן אמורים להדליק אצלך נורה אדומה. חשוב לשמור על כושר בסיסי ותזונה נכונה כדי להישאר על הצד הבריא ככל האפשר.

Exit mobile version