Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

איתור נזילות מים – איך מאתרים נזילות מים בבית

איתור נזילות מים
 קרדיט תמונה: pexels

נזילות מים הן לא רק מטרד, הן גם מהוות איום משמעותי על בטיחות הבית והמשפחה שלכם. למעשה, נזילות מים מהוות כשליש מכלל התביעות לביטוח דירה. אז חשוב שתדעו איך לזהות אותם ומה לעשות אם תמצאו.

הנה כמה טיפים בשביל איתור נזילת מים:

– בדוק את מד המים שלך עבור כל תנועה או שינוי בקריאה

– בדוק את הצינורות סביב הבית שלך עבור כתמים רטובים או רטיבות

– השתמש בפנס בלילה והסתכל סביב החצר או שביל הכניסה שלך עבור כתמי אדמה רטובים

איתור נזילות מים בחצר

נזילת מים יכולה להיות סיבה מרכזית לדאגה עבור בעלי בתים. במיוחד כשמדובר בנזילות בחצר. כאשר מתגלה נזילה בחצר, חשוב לתקן אותה בהקדם האפשרי. כדי שהמים לא יגרמו בסופו של דבר נזק לרכוש או לקרן. אמנם ישנן סיבות רבות ושונות לדליפות, אך ניתן להפריד אותן לשתי קטגוריות עיקריות: אלו הנגרמות מניקוז לקוי וחלחול; ואלה שנגרמו על ידי צנרת לא תקינה. ניקוז לקוי יכול לנבוע מאזורים נמוכים בחצר, כמו גם גבוהים. הראשון יכול להתרחש מדשאות מעוצבות גרוע, שורשי עצים ששברו את כדור הארץ, ואפילו מרוב אזוב. חלחול יכול לקרות בגלל צנרת דולפת או מערכות ניקוז לקויות. סוגים רבים ושונים של שירותי תיקון נזילות מים בבית זמינים למי שזקוק לסיוע מיידי. עם זאת, לפני שכירת חברה מקצועית, חשוב לקחת בחשבון מה שצריך לתיקון. נזילות מים מהצטברות קרח ושלג על משטחי קירוי או קירות וצינורות ניקוז. אם מצטבר קרח או שלג על משטחי קירוי או קירות, זה יכול למנוע מהמים להתנקז מהגג ואל האדמה שם המים עלולים להיספג. אם צינורות הניקוז חסומים, אין מספיק מים זורמים כדי לסחוב משקעים או לכלוך. אתה צריך דלי עם פיית מזיגה שניתן לחבר לצינור גינה, או כלי אחר כמו חפירה , מגרפה או מטאטא. השתמש בצמח קטן יותר כדי למלא את השטח, כגון קקטוס.

ישנן דרכים רבות לאיתור נזילות מים בחצר. האחת היא על ידי בדיקת הדשא באופן קבוע וחיפוש אחר סימני לחות או שינוי צבע. דרך נוספת היא התקנת מערכת השקיה עם חיישנים שיזהו כל שינוי בשימוש במים, מה שיכול להוות אינדיקציה לדליפה או שימוש יתר במים שעלול להוביל גם לנזילות. ישנן דרכים רבות לאתר נזילות מים בחצר. האחת היא על ידי בדיקת הדשא באופן קבוע וחיפוש אחר סימני לחות או שינוי צבע. דרך נוספת היא התקנת מערכת השקיה עם חיישנים שיזהו כל שינוי בשימוש במים, מה שיכול להוות אינדיקציה לדליפה או שימוש יתר במים שעלול להוביל גם לנזילות מים.

איתור נזילות מים בקיר

השלב הראשון באיתור נזילת מים הוא ניתוק אספקת המים. השלב הבא הוא למצוא את מיקום הנזילה על ידי שימוש בפנס ומעקב אחר שובל המים. אתה יכול גם להשתמש בצינור כדי להקל על מעקב אחר נזילות. אתה יכול גם להשתמש בוואקום רטוב כדי לשאוב מים. אם אינך יודע את מיקום הנזילה ואינך יכול לסגור את המים, עליך להשתמש בוואקום רטוב לבדיקת נזילות לאורך פרקי זמן ארוכים. זה יגביל את הזמן שלך להתמודד עם הדליפה. כלים וחומרים הדרושים: שסתום סגירת מים. שואב אבק עם מתג ואקום רטוב/יבש.

איתור ותיקון נזילות מים

נזילות מים יכולות להוביל להרבה בעיות, כולל צמיחת עובש וטחב, נזק לרכוש ופוטנציאל לנזקי מים לבית.

הסוג הנפוץ ביותר של דליפת מים הוא דליפת קו אספקה. נזילות אלו נגרמות לרוב על ידי אביזרים רופפים או צינורות שחוקים.

חשוב לדעת כיצד לאתר ולתקן נזילות מים בהקדם האפשרי על מנת שתוכלו למנוע כל נזק גדול לקרות.

איתור נזילת מים:

– בדוק את מד המים שלך עבור כל דפוסי שימוש חריגים

– חפש נקודות רטובות על הקרקע ליד הברזים או המכשירים החיצוניים שלך

– בדוק אם יש רטיבות מתחת לכיורים או לארונות ליד גופי אינסטלציה

– חפש כתמי חלודה על קירות בטון סביב ברזים או מכשירי חשמל חיצוניים

איתור נזילות מים במצלמה טרמית

בעבר, איתור נזילות מים היה תהליך קשה ואורך זמן. כיום ניתן לזהות אותם במצלמות תרמיות. ע"י איתור נזילות במצלמה טרמית ניתן  לזהות נזילות מים בבניין או בבית על ידי חיפוש נקודות חמות על הגג. הם יכולים לשמש גם בצינורות כדי למצוא נזילות לפני שהן הופכות לבעיה גדולה . מצלמות תרמיות משמשות גם לבדיקות. המצלמה מתמקדת באזור ואז היא מצלמת את התמונה ושולחת אותה למחשב. חיישן בתוך המצלמה מזהה שינויי טמפרטורה באזור ושולח את הנתונים הללו חזרה למחשב. ניתן להשתמש במידע זה כדי לוודא שהמזון אינו מטופל בצורה לא נכונה או שאין זיהום עובש בתוך בניין. ניתן להשתמש בטמפרטורה כדי למדוד את הטמפרטורה של מזון ופריטים שאינם מזון המאוחסנים או מועברים. חיישני טמפרטורה יכולים להיות ממוקמים על מדפים, בתוך מקררים ומקפיאים, סביב אריזות של בשר נא ופריטים מתכלים אחרים, במכונות כביסה או באזורים חיצוניים כמו מחסן.

חיישן טמפרטורה לשימוש במחסן יכול להיות ממוקם ליד דלת היציאה של סביבת העבודה של אדם. בדיקת טמפרטורה תמדוד את הטמפרטורה הממוצעת של כל המחסן. נתונים אלה יהיו שימושיים כדי שההנהלה תוכל לקבל החלטות מושכלות כיצד לטפל בבעיות פוטנציאליות או שינויים בסביבה הדורשים תשומת לב ופעולה מיידית.

Exit mobile version