Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

אל תהרסו לעצמכם – 5 טיפים חשובים עבור תכנון נכון של מטבח!

תכנון מטבח היא אחת מהמשימות היותר מרגשות, או לחלופין אחת מהמשימות היותר מלחיצות – תלוי את מי שואלים. בכול אופן, כל עוד אינכם מעצבי מטבחים, אתם כנראה מחזיקים בלא מעט סימני שאלה ובו זמנית ברשימה ארוכה של רצונות ודגשים. אז רגע לפני שמכריזים שחייבים אי ורגע לפני שמחליטים שלא מוותרים על מקום ייעודי למטאטא, יש לדעת לעצור ולהפנים מספר לקחים. יש ללמוד כיצד אתם בעלי המטבח העתידי צרכים להתנהל, כי כאשר רוצים הכול מושלם, מאוד קל לעשות טעויות. כיצד אם כן פועלים? היעזרו בטיפים הבאים!

קרדיט pixabay

עוצרים להבין תרחיש משתמש 

אין ספק שלמעצבי מטבחים יש טיפים מנצחים והם בקיאים בחוקי המטבח ובטרנדים העכשוויים. עם זאת, רק אתם יודעים מה באמת נכון עבורכם, ועל כן טרם מבקשים עזרה עבור תכנון מטבח, מתכנסים ומעלים את השאלות הבאות: כמה נוהגים לבשל במטבח, כמה אנשים מבשלים בו זמנית ביחד, האם יש דגשים שנוגעים לילדים, איזה גובה של שיש מעדיפים, האם יש ציוד שאתם יודעים שהצורך בו הוא חד שנתי, כיצד אוהבים לעבוד במטבח (למשל שהפח בחוץ ובסמיכות לכיור), האם חשובה לכם פינת קפה ייעודית, האם הגודל הקיים של המטבח מספיק עבורכם, האם אתם מסוג האנשים שאוהבים להסתיר כמה שיותר ציוד מאחורי ארונות וכדומה.

טרם מגיעים לחנות עושים שיעורי בית

ידוע שכאשר מגיעים לחנות מאוד קל ללכת לאיבוד, לשכוח מה היה חשוב, ופשוט לאפשר למחיר מבצע (או לצבע משגע) לשכנע שזהו המוצר החשמלי הנכון ביותר עבורכם. מכאן שטרם מגיעים לחנות מוטב להכין רשימה של סך הציוד הנחוץ, לצד שורה של דגשים אישיים. תציינו איזו איכות מחפשים, איזה גובה מבקשים, אלו פונקציות חשובות, אלו גוונים אפשריים, מהן סך המידות הנחוצות וכדומה.

אל תשכחו תכניות חשמל

אם אתם בונים את המטבח כהמשך ישיר לבניית הבית, תיקחו בחשבון שטרם מזמינים מטבח, יש לעבור אצל חשמלאי. מדוע? חשוב לקבל החלטות מושכלות לגבי נקודות חשמל, כך שלא תיאלצו לוותר על פתרונות חכמים רק כי לא הייתם מחושבים. מכאן שמעבר להתקנה של מספר שקעי כוח (יימנעו מהחשמל לקפוץ בכול פעם שתפעילו את המדיח ביחד עם הכיריים החשמליות והקומקום), גם מומלץ להתקין שקעים כפולים (מונע שימוש מכוער במפצלים) ואף כמובן שמומלץ להכין מספר שקעים נוספים, ולו עבור מוצרי חשמל שתירצו ביום מן הימים להוסיף.

תחשבו כמה שנים קדימה

חשוב לזכור שמטבח לא נהוג לשפץ בכול כמה שנים, ועל כן יש לבחור כיום החלטות מושכלות שישרתו אותכם גם בעתיד. זה כולל מדפים נמוכים נשלפים (כך שלא תיאלצו להתכופף בגיל מבוגר). זה כולל חומרים עמידים שלא יתבלו מהר. זה כולל להשאיר מספיק מרחב תנועה בין המוקדים השונים. זה כולל להכין מקום אחסון מספיק גדול עבור צורכי המשפחה שעתידה לגדול וכדומה.

אל תחסכו היכן שנכון להוציא

לבסוף נציין שאין ספק שבניית מטבח היא הוצאה כבדה, אך הרבה פעמים מתגלה שבחירה זולה היא בסופו של יום בחירה יקרה. מדוע? פשוט כי יש צורך לבצע החלפה או לערוך תיקון. מכאן שמראש עדיף לבחור בקפידה את סוג השיש, את סוג הברז, את הפרזול שמטמיעים בארונות, את החלוקה הרצויה במגירת הסכום וכדומה. מנגד, יש בחירות יקרות שבסופו של יום מתגלות כלא רצויות. למשל גימור של מסגרות שאומנם מאוד יפה, אך בפועל תופס הרבה לכלוך. שנסכם? קחו את הזמן, אל תקפצו למסקנות ובעיקר תבינו סדרי עדיפויות.

Exit mobile version