Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

אפשר גם בלי אלבום בר מצווה

בר מצווה קורונה
בר מצווה על פי כללי הקורונה. צילום: תרבוש – תרבות ופנאי לציבור הדתי

בר מצווה הוא אירוע מיוחד, המסמל בתרבות היהודית את הגעתו של ילד לגיל 13, הגיל בו הוא מתחיל להיות מחויב במצוות, כלומר מחויב במה שהמבוגרים מחויבים ועל כן הוא מתחיל להיחשב כבוגר. את ההגעה לגיל בר המצווה מציינים באירוע גדול ומרובה במשתתפים – משפחה, חברים וכו'. בדרך כלל האירוע כולל עלייה מסורתית ומרגשת לתורה בבית כנסת, נשיאת דרשה עליה עמל חתן בר המצווה עם הדרכתו הצמודה של רב, סעודה, פעילויות שונות, אלבום מלא בתמונות משלבי החיים השונים של הילד החוגג ובצילומים מקצועיים ומוזיקת רקע לבחירה.

עם בוא הקורונה טקס בר המצווה נאלץ להצטמצם. לא עוד מסיבות המוניות במוקדי בילוי, ללא עשרות חברים ובני משפחה וללא האטרקציות הרגילות. עם זאת, לא יעלה על הדעת לא לציין את האירוע החשוב הזה, שנהפך להיות חלק קבוע ומובן מאליו בחברה הישראלית.

אז איך כן ניתן לחגוג בתקופת הקורונה?

אין ספק שתקופת הקורונה מכריחה לחשוב על פתרונות יצירתיים, שגם ישמחו את הילד החוגג וגם יאפשרו למעגל החברים והמשפחה להשתתף באירוע בהתאם לכללים, או לכל הפחות ימנעו את ההרגשה שהאירוע קטן וחיוור.

ישנן מגוון דרכים לעשות זאת, בהתאם לאופי המשפחה והילד החוגג, כמו למשל הזמנת "חדר בריחה" בנושא הילד ותחומי העניין שלו. פעילות חדר בריחה היא פעילות שבה יש למשתתפים זמן קצוב לפתור חידות, כשכל חידה מובילה אותם אל החידה הבאה. המנצח הוא מי שמצליח להבין ולסיים את כל החידות ראשון. ניתן לעשות זאת גם באירוע מצומצם משתתפים וגם באופן מקוון ברשת ובכך לאפשר למשתתפים נוספים להיות חלק.

אופציה נוספת היא מתן תפקיד מיוחד לכל אורח שמגיע להשתתף באירוע המתוכנן. כך כל אורח שמגיע באמת יהיה חלק מההתרחשות שקורית. ניתן לעשות זאת באירוע על פי נושא הקרוב לילד, לתחומי העיסוק שלו או בהתאמה להקשר המשפחתי.

אופציה מיוחדת ומרגשת ביותר היא יצירת סרט בר מצווה מקצועי. סרט בר מצווה מקצועי, המצולם וערוך באופן איכותי, יהיה מותאם אישית בדיוק לאופי ולסגנון של הילד החוגג ויאפשר הן לאורחים והן לאלו שלא יכלו להיות מוזמנים להשתתף בשמחה. הקליפ יכול להיות מרגש, מצחיק, מפתיע או מסקרן. הוא מייתר את הצורך באלבום בר מצווה ואף ימשוך ויסקרן יותר אורחים. סרט בר מצווה מקורי מעניין לאין ערוך יותר מאלבום בר מצווה, שכולם יודעים מה יש בו ואין הבדל ממשי בין אלבום של ילד אחד לאלבום של אחר.

סרט בר מצווה יכול לכלול הקלטה של המשפחה שרה שיר לילד על בסיס שירים ויראליים, קליפ דרמטי בו הילד מככב כשחקן ראשי, קליפ בנושא סרט או ספר מפורסם או אף קליפ מצויר. ניתן לעשות גם סרט בהפתעה לילד, כמתנה מל המשפחה או החברים, ובו לצחוק על תכונות שלו, להדגיש אחרות או כל דבר שישמח את הילד ואת האורחים.

לסיכום, למרות הקורונה אין שום סיבה לא לחגוג את אירוע בר המצווה באופן הולם ומשמח. ניתן לעשות זאת על ידי פעילויות משותפות לכלל האורחים, על ידי הפיכתם לחלק מהתוכנית האומנותית ובעיקר מומלץ להנעים את האווירה והשמחה באמצעות סרט בר מצווה ייחודי, מרגש או מצחיק, ולגרום לאירוע להפוך להיות בלתי נשכח.

Exit mobile version