Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

ארגון בת מצווה מיוחדת למגזר הדתי

בתקופת הקורונה עלינו להקפיד על הנחיות משרד הבריאות. לכן כאשר אתם מתכננים אירוע בת מצווה לילדה חשוב לבדוק מהן ההנחיות העדכניות לגבי קיום אירועים, כמה משתתפים אפשר להזמין, אילו מגבלות קיימות וכדומה. הפקת אירוע בת מצווה לילדה דתיה או שומרת מסורת מחייבת גם התאמה של הטקס והחגיגה להשקפת העולם הדתית ולכללי ההלכה.

הפקת אירוע צנוע ומרגש לנערה שמלאו לה 12 שנה

כל הנערות ממתינות לטקס בת מצווה, זהו אחד הרגעים החשובים והמרגשים בחיי הנערות המתבגרות, וביום בו מלאו לילדה 12 שנה היא הופכת לעלמת חן המחויבת להקפיד על התורה והמצוות, ועליה לעלות מעלה ולהוות דוגמה לאחרות ולחיות חיים צנועים עם תוכן פנימי והרבה ערך מוסף.

גם ההורים של הנערה העומדת לחגוג 12 שנה מעוניינים לארגן ולהפתיע את הילדה עם אירוע משפחתי מרגש ומקורי אותו כולם זוכרים לטובה לשנים רבות. יחד עם זאת, תקופת הקורונה מגבילה את ההורים ולא ניתן לקיים אירוע גדול ומרובה משתתפים, לכן כדאי לחשוב על רעיונות מקוריים ולהפיק טקס בת מצווה עם ערך מוסף, תוכן ייחודי והפעלות ברוח הדת והתורה.

אירוע בת מצווה המתאים להשקפת העולם הדתית

ארגון אירוע בת מצווה המתאים להשקפת העולם הדתית אינו דבר של מה בכך, על אחת כמה וכמה בתקופת הקורונה. האירוע חייב להתאים להשקפת העולם הדתית של ההרים, הילדה וכל המשפחה, לכן יש לחשוב על אירוע הולם וצנוע, עם תוכן מקורי ומרגש. למרות הכללים המחייבים ניתן לארגן אירוע יוקרתי ומרגש עם אוכל טעים, צלם אירועים מנוסה, אטרקציות מקוריות המתאימות לסגנון האירוע ועוד.

מסיבת בת מצווה דתית. צילום: תרבוש – תרבות ופנאי לציבור הדתי

את האירוע אפשר להפיק בבית, בחצר, במקום פתוח על פי הנחיות משרד הבריאות או באולם הפועל על פי הכללים. מומלץ לקשט את מקום האירוע, אפשר להניח על השולחנות זרי פרחים, לקשט עם בלונים ססגוניים, להכין שלט יפה ועוד.

כדי לשדרג את החגיגה הצנועה וההולמת להשקפה הדתית של הילדה ובני משפחתה, כדאי לחשוב על תוספות מיוחדות לאירוע. כך לדוגמה ניתן להפיק מצגת מקורית ומרגשת לבת מצווה, את המצגת אפשר להקרין על מסך גדול או בטלוויזיה, וכל המשתתפים באירוע צופים במצגת יחד ונהנים ממנה. בנוסף, כדאי להפתיע את הילדה עם בוק בת מצווה לדתיה ההולם את השקפת עולמה, ובעזרת חברת הפקות המתמחה במצגות, קליפים, צילום אירועים וצילומי בוק, אפשר להפיק אלבום תמונות מרהיב וזו מזכרת מרגשת ומקורית לכל החיים.

כמו, אפשר להזמין תקליטנית מהמגזר הדתי כדי לנגן שירים ונעימות בהתאם לסגנון האירוע והטעם האישי של הילדה הדתייה, ויש גם שלל אטרקציות המתאימות לאירוע בת מצווה של בנות דתיות, למשל מופע סטנד-אפ בהשתתפות המשפחה, אמן חושים, הפעלה ברוח הדת עם תוכן יהודי מעניין ועוד. אפשר גם לשלב באירוע טקס הפרשת חלה, זו מצווה חשובה אצל נשים דתיות והטקס מרגש, יוצק תוכן יהודי לאירוע המשפחתי ומאפשר לכלת השמחה לקיים מצווה חשובה הנוגעת בלב ופותחת את שערי השמיים.

כמובן שכדאי גם לתעד את האירוע, עדיף בעזרת צלם אירועים מנוסה, ובעזרת הצלם והצוות של חברת ההפקות שלו אפשר גם להפיק בוק בת מצווה, מצגת מקורית או קליפ מושקע המתאים למסורת ולהשקפת העולם הדתית.

Exit mobile version