Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

ארונות קודש וריהוט לבתי כנסת בעיצוב ייחודי

בית הכנסת הוא מקום קדוש עבור כל יהודי.זהו המקום המאפשר את החיבור בין המתפלל לבין אלוהיו,
המקום בו מתכנסים יחד מתפללים מרחבי העיר מדי יום,מקום אשר מראהו צריך להלום את חשיבותו וקדושתו.

ארון קודש דגם פנחסי של חברת הוד והדר

 

 

עיצוב בית הכנסת נושא עמו אחריות גדולה. כל עיצוב מציב אתגר בפני המעצב אך ברגע שמדובר במקום בעל חשיבות דתית הרי שהאתגר גדול שבעתיים. האחראי על עיצוב בית הכנסת צריך לשמור על איזון עדין בין מראה מרשים ומרהיב לבין מראה מהודר והולם. כל בית כנסת מתאפיין בסוג אוכלוסייה אחר, זרם אחר בדת ומתפללים שונים המבקרים אותו לכן חשוב להתאים את העיצוב גם לאופי בית הכנסת. מובן כי גם התקציב העומד לרשות בית הכנסת ישפיע על האפשרויות הקיימות לעיצובו.

העץ הקדוש

חשיבות מיוחדת ניתנת לנושא הריהוט לבית כנסת אשר משמש את המתפללים מדי יום. הריהוט תורם תרומה נכבדת למראהו הכללי של בית הכנסת ולהדר שהוא משדר. מערכות הישיבה השונות, הבימות, המחיצות וספריות הקודש תופסות את מרבית שטחו הפנימי של בית הכנסת ומשפיעות על האווירה והתחושה הכללית בחלל.

ריהוט אשר נעשה בעבודת יד בהתאם למסורת היהודית על ידי אמן יהודי הינו סוג הריהוט הראוי להימצא בבית הכנסת. את עבודות העץ השונות ניתן לעשות ממגוון סוגי עץ דוגמת עץ אלון, עת אגוז, עץ מהגוני או לבידים מצופי פורניר. יש לזכור כי ריהוט אשר הוזמן מחו"ל עשוי להיות טמא ולפגוע בקדושת המקום, בעוד ריהוט אשר יוצר בייצור המוני עשוי להרגיש לא ראוי ולא מיוחד דיו עבור בית הכנסת.

ארון השכינה

אחד הדברים מרכזיים והראשוניים עליהם יש לתת את הדעת בעת עיצוב בית הכנסת הוא נושא ארון הקודש. ארון קודש משמש בתור המוקד המרכזי של בית הכנסת משום שזהו האזור הקדוש ביותר בו נמצא הפריט הקדוש ביותר. עיני המתפללים מופנות אל ארון הקודש במהלך התפילה ומראהו צריך ליצור רושם חיובי התורם לעוצמת התפילה. הדבר מחייב כי הארון יהיה מעוצב לעילא ולעילא, בנוי מעץ איכותי ומקושט בשלל גילופים בעבודת יד הכוללים סמליים יהודיים מובהקים כמו עשרת הדברות, שבעת המינים וכדומה. ארון הקודש הוא יצירת המופת של כל אמן עץ המתעסק ברהיטי קדושה לכן תוכלו לצפות לעבודות מרהיבות וייחודיות אשר יהוו את גולת הכותרת של עבודות העץ המוזמנות.

ספריית קודש דגם אליאסף של חברת הוד והדר

הסיפור מאחורי הספר

חלק בלתי נפרד מכל בית כנסת הם ספרי הקודש. הספרים הללו משמשים את המתפללים במהלך התפילה ואת תלמידי בית הכנסת במהלך לימוד תורה. כל בית כנסת ישמח להתפאר בספריית קודש מרשימה אשר מעניקה בסיס יציב לאחזקת ספרי התורה והסידורים השונים. ספריית קודש צריכה להיות הן מרשימה ומהודרת והן נוחה לשימוש, כזו המאפשרת גישה נוחה לכל הספרים ומציעה חלוקה יעילה של המדפים. חשוב כמובן כי הספרייה תהיה בנויה מעץ חזק ועמיד אשר יוכל לנשוא עליו את כובד הספרים.

 

על מנת להזמין רהיטי קדושה לבית הכנסת בעיצוב ייחודי ומהודר פנו כעת אל חברת "הוד והדר – האומנות שבקודש".

Exit mobile version