Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

אשפוז יום פסיכיאטרי – למי זה מתאים?

כולנו נתמודד בשלב כזה או אחר עם קשיים רגשיים או נפשיים. עם זאת, עבור חלקנו, המשברים עשויים להגיע עם השלכות ארוכות טווח. כיום יותר מאי פעם העובדה הזו ברורה לרבים מאיתנו – מצבים נפשיים אינם מקור לבושה ואינם מעידים על חריגות. מדובר במצב רפואי הדורש סיוע. עם המענה המקצועי הנכון, ניתן לנהל חיים מלאים ומעצימים, לא משנה מהי ההתמודדות שלנו. גם במהלך המשברים הגדולים ביותר, הכול מתחיל בצוות הנכון ותוכנית הטיפול הנכונה שתהיה זמינה לך בתנאים מיטיבים. ברגעים כמו אלו, ייתכן שאשפוז יום פסיכיאטרי עשוי להיות המענה המתאים ביותר לצרכיך. גם אם שגרת החיים תשתנה, זוהי הזדמנות חשובה להכניס אל חייך כוחות חדשים.

לנהל את הטראומה באופן מיטבי

חוויות טראומטיות עשויות להשפיע עליך או על הקרובים לך בטווח רחב של דרכים ולהביא עמן התמודדויות נפשיות לא פשוטות. מדיכאון וחרדות ועד ל-OCD, מצבים דיסוציאטיביים ואפילו הפרעות אכילה – המשא שהטראומה מביאה עמה אל החיים עשוי להיות כבד מנשוא. לעתים קרובות אנו עשויים לחוש שאיש אינו מבין אותנו וכי אין מוצא מהמצב. אשפוז יום פסיכיאטרי יאפשר לך לקבל את הטיפול שמגיע לך בסביבה בטוחה ותומכת. החוויה שעברת היא אינה דבר שיש להתבייש בו, אלא פגיעה שראויה להכרה ומצב שניתן לנהל באופן שיאפשר להחזיר את חייך למסלולם.

הצעד הראשון בדרך לחייך החדשים

אז הבנת שהשינוי לא יקרה מעצמו ושהצעד הראשון אל ניהול המצב מתחיל בך. במובנים רבים, החלק הקשה ביותר כבר מאחוריך. עכשיו, נותר רק למצוא את אנשי המקצוע הנכונים ואת המרכז שיאפשר לך להרגיש בנוח ולהתמסר לתהליך. ישנן כל כך הרבה טכניקות טיפול כיום לניהול מיטבי של טראומה והפרעות נפשיות. לך נותר רק למצוא את המרחב שיעניק לך את הכלים המתאימים עבורך ביותר.

אשפוז יום פסיכיאטרי בגישה קוגניטיבית התנהגותית

טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (Cognitive Behavioral Therapy, או בקיצור CBT) הוא טיפול פסיכותרפי מוגבל בזמן וממוקד מטרה, המתמקד בהווה ומכוון למציאת פתרון לבעיה האישית שלך. הגישה מתנהלת בשני היבטים. ההיבט הקוגניטיבי – העוסק בחשיבה של המטופל וההיבט ההתנהגותי – העוסק באופן בו המטופל פועל על פי דפוסי החשיבה שלו. בתהליך הטיפול, נלמד יחד דפוסי חשיבה יעילים ומיטבים יותר ונאמץ התנהגויות חדשות שישרתו אותנו על הצד הטוב ביותר.

 

תוכנית "אופקים חדשים" של קוגנטיקה, המרכז הישראלי לטיפול קוגניטיבי התנהגותי, היא תוכנית חדשנית המציעה טיפול יום אינטנסיבי הבנוי על עקרונות טיפול קוגניטיבי-התנהגותי וטיפולים מבוססי מחקר. מטרת התוכנית היא לסייע לאלה המתמודדים עם קושי נפשי על כל היבטיו, לחזור בדרך המהירה והיעילה ביותר לשגרה ולתפקוד גבוה בסביבה תומכת ומפרגנת. כל מה שנדרש כדי להתחיל הוא רק שיחה עם בעל מקצוע מטעמנו שיסביר לך הכול. הפניה שלך היא צעד אחד קטן ומשמעותי בכיוון חדש בחייך.

Exit mobile version