Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

באיזה גיל כדאי להתחיל עם מדרסים?

קיימות בעיות אורטופדיות המאפיינות במיוחד ילדים, דוגמא נפוצה לכך היא פלטפוס. זוהי תופעה אורטופדית בכף הרגל המאפיינת ילדים רבים, לעיתים בגלל שמבנה העצמות אצל הילד הצעיר בתחילת ההליכה אינו בשל נראה שכל כף הרגל דורכת על הרצפה (רגל שטוחה) ללא הקשת התקינה בכף הרגל, 

במקרה כזה יש לקחת את הילד לרופא אורטופד מומחה לילדים כדי שהוא יאבחן האם מדובר בפלטפוס או שמדובר בתופעה זמנית חולפת שאין צורך לטפל בה .

חשוב לוודא זאת היות ואם מדובר בבעיה אורטופדית הרופא ימליץ על מדרסים

מדרסים לילדים

בכל עניין רפואי ההמלצה היא תמיד לא להתעכב בטיפול בבעיה, הדבר נכון עוד יותר כאשר מדובר בילדים בילדות יש חלון זמן קריטי בעל השפעה רבה להתפתחות תקינה  של הילד לכן חשוב לא להתמהמה וכאשר רופא ממליץ על התאמת מדרסים לנעליים אצל ילדים, חשוב לפעול כדי לבצע זאת ללא עיכובים.

כאשר מדובר בפלטפוס אצל ילדים- שזו בעיה מבנית בקשת כף הרגל הרוחבית של הילד, היות וכף הרגל עדיין מתפתחת וטרם התקבע המבנה הסופי שלה, ניתן לנצל את חלון הזמן בו העצמות עדיין רכות וגמישות ולפעול לשינוי של מבנה כף הרגל ובכך למנוע פלטפוס עתידי שילווה את הילד בהמשך חייו הבוגרים.  

מדרסים לילדים היא שיטת הטיפול הנפוצה בבעיות אורטופדיות שונות בכף הרגל , כאשר הבעיה הנפוצה אצל ילדים היא פלטפוס. המדרסים מותאמים אישית לכל ילד, והם בעצם מקלים על המדרך של כף הרגל השטוחה, ומקנים לכף הרגל את הקשת שלא קיימת בה באופן תקין. התאמה של מדרסים איכותיים שנבנים אישית באופן מקצועי חשובה כי כאשר מדובר במדרסים לילדים הם לא רק מקלים על היציבה ומעניקים תמיכה לרגל בהווה אלא גם מסייעים להתפתחות תקינה של הרגל ומתקנים נטיה להתפתחות לא תקינה שלה כדי לדאוג לכף רגל תקינה בעתיד. 

מצבים מורכבים 

במצבי מורכבים יותר יתכן כי ההמלצה הרפואית תהיה לנעליים  אורטופדיות מיוחדות שאומנם מסיביות יותר ופחות קלילות אבל הן מיועדות למצבים בהם מדרסים אינם מספיקים לפתרון הבעיה ומעניקים תמיכה מסיבית יותר לכף הרגל.

במקרים נדירים במיוחד המלווים בכאבים יתכן תהיה המלצה לניתוח.  

Exit mobile version