Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

באך עם לינה טור-בונט (ספרד) בקונצרט פתיחת העונה של תזמורת הבארוק ירושלים

תזמורת הבארוק ירושלים פותחת את העונה ה-31 בקונצרט חגיגי בהובלתה של הכנרת הווירטואוזית והמנצחת לינה טור-בונט ונגן הצ'מבלו דני אספזה (ספרד)

המנצחת והכנרת הווירטואוזית לינה טור-בונט מספרד חוזרת לישראל לפתיחת עונת הקונצרטים ה-31 בתכנית שנותנת דגש לקונצ'רטי הברנדנבורגים מאת י.ס. באך. בקונצרט תבצע התזמורת בניצוחה של טור-בונט את הקונצ'רטו מס' 3 שייתן את הבמה לנגני כלי הקשת בתזמורת; את הקונצ'רטו מס' 4 לשתי חליליות ולכינור ואת הקונצ'רטו החמישי לכינור, חליל ולצ'מבלו ובו ישתתף גם נגן הצ'מבלו הספרדי דני אספזה. להשלמת החגיגה תנגן התזמורת גם קונצ'רטו גרוסו מאת הנדל.

לינה טוב בונט נחשבת לאחת הכנרות המסעירות של דורה. היא עבדה עם המוסיקאים המובילים בעולם בתחומי הבארוק, מוסיקה רומנטית ומוסיקה בת זמננו מאז היתה נערה. מנעד הרפרטואר שלה רחב וכולל 400 שנים של מוסיקה והיא מקפידה לבצע מוסיקה בכלים המתאימים – וכך שולטת בכינור בארוק, קלאסי, מודרני וכו' באותה המידה ובטכניקה והרטוריקה של כל אחד מהכלים והתקופות.

לינה טור-בונט. צילום: Ángel Haro

בין השאר מתמחה לינה במוסיקה של יוהן סבסטיאן באך: ביצוע מוסיקה קאמרית שלו לכינור סולו; ניצוח על תזמורות בביצוע רפרטואר באך ומחקר על ההיבטים הרטוריים וסימבולים של המוסיקה שלו – היא זכתה בתואר כבוד מיוחד על ידי בית הספר הגבוה למוסיקה בווינה עבור התיזה שחיברה על "רטוריקה, סימבוליות והשאקונה של יוהן סבסטיאן באך".

בין הופעותיה בשנים האחרונות: מחזור 16 הסונטות לכינור סולו "סונטות המיסתורין" מאת ביבר ביום אחד בלבד בווינה; הובילה את קונצ'רטו קלן בביצוע המתיאוס פסיון בקונצרט חבאו, אמסטרדם; ביצעה את הבכורה ל"מלנכוליה" – יצירה לכינור סולו שחוברה עבורה על ידי המלחין חוזה מריה סנצ'ס וורדו; הופיעה באולמות ופסטיבלים חשובים בהם אולם וויגמור בלונדון, פסטיבל סטריארטה גראץ, פסטיבל "מוסיקה לפני 1800" בניו יורק, הפסטיבל למוסיקה עתיקה בסן דיאגו, פסטיבל לופטהנזה בלונדון, ואחרים; סיירה כמובילה עם תזמורת הבארוק של האיחוד האירופאי ועוד. כמו כן הופיעה עם תזמורת האמנויות הפורחות, התזמורת הקאמרית מהלר, תזמורת מוצרט של קלאודיו אבאדו ואחרים. הקליטה כמובילה עם ג'ון אליוט גרדינר, דניאל הרדינג, מרק מינקובסקי, קלאודיו אבאדו, פביו ביונדי, קנט נגנו, אוטביו דנטונה ורבים אחרים.

היא מונתה לנציגת קידום התרבות הספרדית על ידי המשרד לשיתופי פעולה ופיתוח בינלאומי בספרד.

מנהלת אמנותית, מנצחת וכנרת ראשית של ההרכב מוסיקה אלכמיקה אותו הקימה ואיתו מרבה להופיע ברחבי העולם ולהקליט. ההרכב משלב גם הפקות מוסיקה עם אמנויות אחרות כמו מחול, תאטרון בובות ועוד. ההרכב הופיע בפסטיבלים הגדולים באירופה. היא חיברה בין שירה למוסיקה עם המשורר הספרדי אנטוניו קולינס. היא מרבה לבנות פרויקטים ולבצע ולהקליט מחוץ לאולמות הקונצרטים בלוקיישנים מפתיעים ולא שגרתיים.

הברנדנבורגים של באך – תזמורת הבארוק ירושלים

לינה טור-בונט, כנרת ומנצחת (ספרד)

דני אספזה, צ'מבלו (ספרד)

עדית שמר, חליל

דורט פלורנטין, ענבר סלומון, חלילית

תכנית הקונצרט:

י.ס. באך:

הקונצ'רטו הברנדנבורגי מס' 3

ג. הנדל:

קונצ'רטו גרוסו אופוס 6 מס' 6

י.ס. באך:

הקונצ'רטו הברנדנבורגי מס' 5

הקונצ'רטו הברנדנבורגי מס' 4

מועדי הקונצרט:

שבת, 2.11.2019 בשעה 13:00– הכנסייה היוונית אורתודוקסית, חיפה

יום א', 3.11.2018 בשעה 20:00 – אולם צוקר, היכל התרבות תל אביב

יום ב', 4.11.2018 בשעה 20:00 – ימקא הבינלאומית ירושלים

מחירי כרטיסים: בין 120 ל-160 ₪
(הנחות לאזרחים ותיקים, סטודנטים וילדים)

Exit mobile version