Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

'בוחן לבבות': סיורי סליחות ללא עלות בקרן קימת לישראל בסימן הידברות וערבות הדדית

גם השנה קק"ל תקיים את סיורי הסליחות המסורתיים לקראת חגי תשרי. הסיורים יצאו עם אור אחרון בין שבילי היערות או בשעות החשכה בערים עתיקות, ולכל סיור טוויסט משלו:  עששיות, שחקנים, נגנים, כניסה למנהרות המסתוריות של העיר צפת ועוד

בקק"ל נערכים לחודש הסליחות ויקיימו מגוון סיורים  ברחבי הארץ. בין התאריכים 5.9-3.10, בשעות הערב. הסיורים העירוניים יחלו בשעה 20:00, וסיורים ביערות החל מהשעה 17:30.

שר-שלום ג׳רבי, ראש חטיבת החינוך והקהילה בקק״ל: ״אנו מזמינים את עם ישראל להנות מחוויה ייחודית של הידברות והתעוררות, חיבור לשרשרת הדורות ולעשייה למען הסביבה והאחר לאורך השנים".

פרטים נוספים על הסיורים והרשמה באתר קק"ל לחינוך ונוער:

באיזור דרום- 'קול ביער אנוכי שומע' – יער יתיר, הימים שמתקצרים ומטילים צל ארוך יותר, העשב הצהוב, גם עצי היער נראים מאובקים ומבקשים להתחיל שנה מחדש. הסיורים יכללו הליכה קצרה, נגינה ושיח התחדשות של חודש אלול על ספל תה צמחים חם.

 סיור סליחות. קרדיט ארכיון קק"ל

'חוויה של הידברות' – נחל בוהו, בנוף הנחל המבותר בקרקע לס של נחל בוהו ליד נתיבות יוצר מראה מכושף לאור ירח. נטייל עם עששיות ונהנה מיופיו הייחודי שנשמר הודות לחשיבה חדשנית ותיקון טעויות העבר.

נבקר בקברו הסמוך של הבבא סאלי ונשמע על דמותו הפלאית. הסיורים יכללו הליכה קצרה, נגינה ושיח התחדשות של חודש אלול על ספל תה צמחים חם.

באיזור המרכז יתקיים סיור 'שומר החומות' – משכנות שאננים והעיר העתיקה (ירושלים) בו יהיה סיור קסום בסמטאות העיר העתיקה ירושלים, בעקבות דמויות מופת וסיפורים מרגשים מהעבר הרחוק והקרוב בסיור ישולבו שחקנים ונגנים.

'בלשונות רבות מספור דיברנו' – עדות ומנהגים בנחלאות (ירושלים) יהיה סיור בסמטאות הציוריות של שכונת נחלאות, נבקר בבתי כנסת מגוונים ונעקוב אחר הפסיפס האנושי המרתק של עדות ומנהגים שונים. בסיור ישולבו שחקנים ונגנים

בעקבות התנאים בעיר לוד נצא לסיור בעקבות התנאים שחיו בעיר ודמויות מיוחדות מימי התנאים ועד הבבא סאלי, ונשמע על האומץ לשנות, על סליחה וכפרה. נבקר במוזיאון הפסיפס החדש, בשוק, בחאן ובבית הקשתות. לסיום נקנח במופע סליחות מיוחד בבית הכנסת בעיר העתיקה.

 סיור סליחות. קרדיט ארכיון קק"ל

באיזור צפון יתקיים סיור 'ניסים ומעשים' בסמטאות העיר צפת, הסיור הינו סיור ייחודי בו נצא למסע אחורה בזמן לתקופת "תור הזהב של צפת", בין סמטאות, בורות וחללים תת קרקעיים מהמאה ה-16.

נשאב השראה מדמויות פורצות דרך – האר"י, ר' יוסף קארו וכן מסיפורי גבורה בצפת בראשית הציונות. סיור מעורר השראה ומחשבה להתחדשות וחשבון נפש. בסיור זה יהיו נגנים, וכניסה למנהרות המסתוריות של צפת.

Exit mobile version