Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

בחירת סוג נייר המתאים למדפסת

איכות ותוצאות ההדפסה מושפעות מאיכות המדפסת או מכונת הצילום, איכות הדיו וגם מטיב הנייר שבו משתמשים. לכל מדפסת או מכונת צילום יש חומרים מתכלים ייעודיים וחשוב לבחור נכון גם את הנייר עליו מדפיסים. נייר איכותי למדפסת מבטיח הדפסה איכותית ואופטימלית, לכן כדאי לדעת כי ישנם סוגים שונים של ניירות למדפסת. כדי להוציא יותר מהמדפסת שלכם בבית או במשרד כדאי להכיר סוגי נייר שונים ולבחור נכון את הנייר.

כיצד לבחור נכון את סוג הנייר?

סוגי הנייר השונים המיועדים למדפסות ולמכונות צילום נבדלים זה מזה במאפיינים כגון: עובי הנייר, מרקם, גודל הדף, צורה, אלסטיות וגוון. כאשר בוחרים נייר למדפסת יש להתייחס גם לעלות הנייר וחשוב לבחור במוצר המתאים ביותר למטרת ההדפסה, כך לדוגמה עדיף להדפיס על נייר איכותי ועבה יחסית כמו בריסטול לצורך הדפסת חומרים שיווקיים ופרסומיים, פליירים, כרטיסי ביקור, תעודות שונות וכדומה, לעומת נייר הדפסה רגיל במשקל 80 גרם המתאים להדפסה רגילה ויומיומית של מסמכים.

בשוק הנייר ומוצרי הדפוס יש סוגים שונים של ניירות המתאימים למדפסת, רוב המוצרים מופקים מעצים, למרות שאחוז העץ בנייר נמוך מאחר ומוסיפים בתהליך הייצור חומרים סינטטיים המוזילים את עלות הייצור ומקנים עמידות טובה יותר לנייר.

סוגי הנייר הנפוצים ביות למדפסת הם:

כדאי לדעת כי נייר בגודל 4A למדפסת מגיע בגודל של 210X297 מ"מ, ונייר בגודל 3A מגיע בגודל של 297X420 מ"מ.

אפיון צרכים ומטרת ההדפסה

לפני ההדפסה חשוב לאפיין צרכים ולהגדיר את מטרת הצילום או ההדפסה. נייר בגודל 4A הוא הנפוץ ביותר לצילום והדפסה, הוא מגיע במשקלים שונים ויש סוגים עם ציפוי מיוחד. נייר בגודל 3A מתאים להדפסת מסמכים גדולים יותר, כל עוד המדפסת תומכת בגודל הנייר. בנוסף, יש ניירות מסוגים שונים בגדלים קטנים מ-4A, אלו ניירות ייעודיים המשמשים בעיקר להדפסת חומרים שיווקיים כמו כרזות שונות, פליירים לחלוקה בתיבות הדואר וכדומה.

כאשר מאפיינים את צרכי ההדפסה קל יותר לבחור את הנייר המתאים ביותר למדפסת ולצרכי הדפוס. לכן, חשוב להגדיר מראש את מטרת ההדפסה וכך ניתן לבחור נייר בגודל ובעובי המתאים, ככל שהנייר עבה ואיכותי יותר כך הוא עמיד בפני קמטים ומריחת צבע וההדפסה לא תדהה בקלות.

מה ההבדל בין נייר פוטו לנייר רגיל?

נייר מדפסת רגיל מתאים להדפסות הסטנדרטיות בבית או במשרד, כמו הדפסת חשבוניות וקבלות, מסמכי וורד, עבודות לבית ספר ולאוניברסיטה וכיוצא בזה. נייר פוטו הוא נייר כרומו איכותי המתאים להדפסת תמונות, צילומים וגרפיקה באיכות גבוהה. נייר פוטו נועד להדפסות צבעוניות עם הפרדת צבעים באיכות מצוינת, התמונות המודפסות נראות טבעיות וחיות, וניתן לבחור נייר בגימור מט או מבריק בהתאם לצרכי ההדפסה שלכם.

 

Exit mobile version