Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

בידוד תרמי – האם הוא מהותי כשבונים בית?

מדוע צריך וכדאי להשקיע בפתרונות מתקדמים של בידוד תרמי כאשר בונים בית חדש? אלו פתרונות קיימים בתחום הבידוד התרמי בבנייה הפרטית? מהם השימושים העיקריים של חומרי הבידוד התרמי? האם יש תקן לבידוד תרמי? כל התשובות בכתבה הבאה >>

מה זה בידוד תרמי?

בבנייה המודרנית מיישמים חומרים שונים לבידוד יעיל ואפקטיבי כדי להבטיח שטמפרטורת המשטח הפנימי בקירות החוץ של הבית או הדירה יישמרו ברמת הנוחות התרמית הרצויה והמקובלת. לחומרי הבידוד התרמי יש מספר תפקידים חשובים כגון: הגנה בפני תנאי אקלים קיצוניים, מניעת תופעת העיבוי (קונדנסציה) והפחתת תופעות כמו עובש בקירות, חיסכון בהוצאות האנרגיה לחימום או לקירור הבית, שיפור משמעותי באיכות חייהם של הדיירים, וחימום או קירור הבית במהירות וללא הפסד אנרגיה.

חומרי הבידוד התרמי משפרים את ההתנגדות למעבר חום לתוך המבנה, יש בחומרי הבידוד חללי אוויר המקנים לחומר משקל סגולי קל, אלו חומרים עמידים לשיפור רמת הבידוד התרמי ולחיסכון בהוצאות החימום והקירור.

צילום: Pixabay

חשוב לציין כי ההשקעה בחומרים איכותיים ובעלי תקן מחמיר לבידוד תרמי היא השקעה משתלמת לטווח הארוך, החומרים היעילים חוסכים בצורה משמעותית בהוצאות הנדרשות לחימום ולקירור הבית, הם שומרים על משאבי האנרגיה ומאפשרים לבצע תכנון המחשב באקלים, כלומר תכנון ירוק, פרקטי וחסכוני.

מהם השימושים העיקריים?

השימושים העיקריים של חומרים לבידוד תרמי הם:

נהוג לחלק את חומרי העיבוי לשני סוגי חומרים עיקריים:

כדאי לדעת כי בענף הבנייה בישראל הקבלנים וחברות הבנייה חייבים לתכנן את הבידוד התרמי על פי הדרישות שנקבעו בתקן הישראלי 1045, התקן מבטיח בידוד תרמי של רכיבי המעטפת החיצונית של הבית הפרטי או הבניין. חומרי הבידוד מיושמים בדרך כלל בשלב עבודות השלב ובמסגרת התקנת חיפוי קירות חוץ, בהתאם להוראות היצרן ותוכנית הבנייה. התקן הישראלי נועד להבטיח נוחות תרמית, צמצום בעיות וסכנות העיבוי, איכות חיים גבוהה וחיסכון בהוצאות האנרגיה לחימום או לקירור הבית. בתקן נקבעו 4 אזורים שונים בארץ, בהתאמה לאזורי האקלים השכיחים.

את החומרים לבידוד התרמי חשוב לרכוש רק מחברה המתמחה בפתרונות וחומרים לענף הבנייה והשיפוצים. יש מגוון חומרים ושיטות עבודה בתחום הבידוד התרמי, ניתן לקבל ייעוץ והסברים ליישום ולבחירת החומר מנציגי החברה.

הכתבה באדיבות חברת רוטנברג – חברה ותיקה ומובילה בתחום הפתרונות, החומרים והציוד לבנייה. השירות ניתן לכל הלקוחות בפריסה ארצית רחבה.

Exit mobile version