Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

ביקורת מופע:דודו טסה-אני גיטרה.

מעט מאוד שירים מהאלבום החדש, הרבה גיטרה וקצת ערבית. כתב תרבוש צפה בהופעתו של דודו טסה שארח את יובל דיין.הסיכום כולל בעיקר שבחים לטסה ודיין על הופעת סוערת שלא נותנת מקום לעצלנים להישאר לשבת מאחור.

צילום: חגי אורן

בניגוד לאמנים רבים, בעיקר לאחר הוצאת אלבומים חדשים, דודו טסה לא מרבה לשיר את להיטיו החדשים שפחות מוכרים מטבע הדברים ונותן לקהל מאזיניו הופעה הכוללת את להיטיו הגדולים מכל הזמנים, עם חידושים ותוספות מיוחדות להופעה. גם שיריה של יובל דיין, שעלה להופיעה יחד עם דודו טסה היו מוכרים, אם כי עם הופעה כל-כך אנרגטית, שיריה האטו את הקצב, ואולי היה כדאי דווקא לסיים איתם ולא לשלבם באמצע ההופעה.

אצל דודו טסה ההופעות מתמקדות בנגנים ולרובם יש סולו אישי, הבולטת שבהם זו נגנית הצ'לו, נטע כהן שני, שגם מלווה את טסה בשירה. על התופים ברק קרם, בבס ניר מימון, ועל הכלי הנגינה המיוחד "קנון", אריאל קסיס, שמוסיף מגוון וצבע לשאר כלי נגינה, ומעניין במיוחד בצלילים שהוא מפיק, כלי שלא הכרתי עד אז.

צילום: חגי אורן

עם עלייתה של יובל דיין לבמה, מבטיח טסה לקהל כי היא תשיר בערבית מאלבומו החדש, על אף מחאה מצידה של הזמרת. באופן מפתיע ומדויק דיין שרה את שיר הנושא מאלבומו האחרון, בין השירים היחידים מאלבום זה אשר נשמעו בהופעה. כזכור, החיבור בין הזמרים נוצר לפני כשנה, כאשר טסה התבקש לתרום מניסיונו להפקת אלבומה הראשון של דיין. על אף הפרש השנים הגדול ביניהם (37, 19) החיבור נראה מיוחד, ויובל דיין מוכיחה כי היא מתאימה למגרש של הגדולים, ויכולה להחזיק הופעה לבדה.

גולת הכותרת של ההפקה בהופעה הייתה התפאורה. זאת בזכות עבודת תאורה נפלאה, שנותנת הרגשה של הופעה גדולה של רוקיסט ענק בהופעה מעולה בזכות, ולא בחסד. עם זאת, הכוכב שלה, שהוא קצת ביישן, קצת מתרגש אך מאד מוכשר.

רוקיסט ערבי-ישראלי

טסה, שעד אלבומו האחרון כמעט ולא נגע בשירה הערבית, מספר כי זו שפת אימו, ושורשיו עסקו במוזיקה ערבית ישנה ומיוחדת, ורק בשנים האחרונות הוא חוזר להתעסק עם שורשיו אלו. השירים מהאלבום החדש ששולבו בהופעה, מצליחים להציג את הקסם שלו באופן הטוב ביותר. על הבמה עומדים ישראלים צעירים, ממוצאים שונים, ומביאים פרשנות מרתקת לשירה ערבית קלאסית. הכל מתוכנן, אפילו חוסר הדיוק, וצעקותיו המתפרצות של טסה, מתוכננים בקפידה.

דבר אחד שקצת חסר זה השיח עם הקהל, למרות ביישנותו, והמוזיקה שלא רוצים שתיגמר, ברור לכולם שיש לו מה לספר, לשתף, להסביר את מקור השירים ומהיכן באו.

מדד המגזר: נראו מעט מאוד חובשי כיפות וכיסויי ראש, אך בלי סיבה נראית לעין.

מדד המחיר: 130 ₪ להופעה של שעה ורבע. סביר.

דודו טסה, מופע במסגרת פסטיבל "שאון קיץ" של עיריית חולון, 18.06.15.

Exit mobile version